Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Erwin 054
Vandaag om 15:56:11
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door Peter J K
Vandaag om 15:39:38
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:37:52
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026 door Duikeend
Vandaag om 15:28:41
Hoe voorkom je strooilicht van smd led? door bellejt
Vandaag om 15:26:01
Terschellinger Spoor door spoorijzer
Vandaag om 15:08:24
20 jaar BNLS jubileum door Miniature Holland
Vandaag om 15:07:46
Starter met spoor G door MOVisser
Vandaag om 14:42:13
Next 18 ESU adapterplaatje door 008200
Vandaag om 14:32:56
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 14:21:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:11:43
Show je realistische treinsamenstelling door VAM65
Vandaag om 13:15:56
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 13:07:17
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 12:39:36
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Hans GJ
Vandaag om 12:24:47
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door basjuh1981
Vandaag om 12:21:49
VERPLAATST: upload deleten door Duikeend
Vandaag om 11:49:52
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:39:26
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door Eric B
Vandaag om 10:32:21
ESU V5 Decoder setting door Remunj
Vandaag om 10:01:59
Zee. Land. door spoorijzer
Vandaag om 08:54:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 08:18:33
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 07:38:18
Goede wensen voor 2026 door dh3201
Vandaag om 07:31:11
3 januari NVBS oliebollenrit door Thom
Vandaag om 01:57:01
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 01:41:31
Hulp nodig bij: sleutelen aan Minitrix BR 01 (de oude versies) door Gabriël Bergsma
Vandaag om 00:21:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
15 December 2025, 23:00:18
De eerste versie van de Roco 1000 door Huup
15 December 2025, 22:06:39
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door Kees-Jan
15 December 2025, 21:17:05
  

Auteur Topic: Klompentrein en 2200 loks  (gelezen 64226 keer)

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5671
Re:Klompentrein en 2200 loks
« Reactie #120 Gepost op: 08 May 2011, 20:43:07 »
Sicco als Salomon ;D Misschien een wijs einde?
Groet, Frank

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1888
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Klompentrein en 2200 loks
« Reactie #121 Gepost op: 09 May 2011, 13:10:23 »
De naam loopt al v.a de stoomtijdperk maar heeft pas echt naam & faam gekregen met de Diesel trek/duw tijdperk.
Kort maar krachtig gezegd: Lachwekkend voor een naam die dus (al) een ruime tijd bestaat!!
@ Harm: Er is genoeg info te verkrijgen omtrend deze Klompentrein (lijn) op internet.
Helaas mis ik hier eigenlijk nog wel een boek over maar wellicht word het meegenomen in een boek die tzt uit gaat komen.
Groet:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3679
    • Flickr
Re:Klompentrein en 2200 loks
« Reactie #122 Gepost op: 09 May 2011, 13:18:24 »
Nog 5 nachtjes slapen!!  (y)

Tjabbe Tjibsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 150
  • http://www.dieseltreinen.nl
Re:Klompentrein en 2200 loks
« Reactie #123 Gepost op: 09 May 2011, 15:52:47 »

Jaah, spektakel  ;D
« Laatst bewerkt op: 08 June 2015, 11:27:12 door Bert van Gelder. Reden: Om een bericht te plaatsen de REAGEER-knop gebruiken, NIEt de CITAAT-knop a.u.b.! »

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1536
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Klompentrein en 2200 loks
« Reactie #124 Gepost op: 08 June 2015, 11:00:58 »
Ik zit er aan te denken om een korte "Klompentrein" te gaan laten rijden. Met 3 Plan E's. Volgens deze site heeft deze ook zo rondgereden. Weet iemand welke Artitec modelnummers ik hiervoor nodig heb?  En in welke periode de trein zo gereden heeft?

Rockerbox2

  • Offline Offline
  • Berichten: 967
  • Als 'tie rijd zie je d'r nix van.
Re: Klompentrein en 2200 loks
« Reactie #125 Gepost op: 08 June 2015, 12:12:13 »
Beste Joran
En in welke periode de trein zo gereden heeft?

Het antwoord op je vraag staat in de link die je zelf hebt gegeven ;)

Weet iemand welke Artitec modelnummers ik hiervoor nodig heb? 

Ja



Had je natuurlijk ook zelf ff kunnen opzoeken bij Artitec met de zoekopdracht "klompentrein"
Als je dat gedaan had, zie je het bovenstaande overzicht.
De AB bakken zijn uitverkocht zover ik weet.
Komt er een rerun Artitec?

Ride On

Rino

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3883
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Klompentrein en 2200 loks
« Reactie #126 Gepost op: 08 June 2015, 12:28:01 »
Ik neem aan dat als de klompentrein 's morgens iedereen had afgezet, deze door reed naar het hoofdstation van leeuwarden.
Bleef deze trein daar dan de hele tijd staan totdat de terugreis kon beginnen, en waar stond de trein dan ?
Harm

Eind jaren vijftig ging een deel door naar Harlingen. Vanuit Lw werd dan ook een stukgoedwagen voor Harlingen aangekoppeld. Wat in Lw bleef staan stond aan de Hollanderdijk op de toenmalige opstelsporen.

Grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1536
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Klompentrein en 2200 loks
« Reactie #127 Gepost op: 08 June 2015, 14:43:24 »
@Rockerbox2, dank voor je reactie. Die artikelnummers had ik inmiddels ook gevonden. Maar vroeg me ook af wat het verschil was tussen de Klompentrein uitvoeringen en de "gewone" met reclamebanen. Op de link staat deze trein zo in 1984 heeft gereden, maar er staat niet geen periode gedefinieerd. Daarom dat ik misschien dat die samenstellingen over langere periode zo gereden hebben.

Rockerbox2

  • Offline Offline
  • Berichten: 967
  • Als 'tie rijd zie je d'r nix van.
Re: Klompentrein en 2200 loks
« Reactie #128 Gepost op: 08 June 2015, 18:20:48 »
Hoi Joran

Voor zover mijn kennis gaat zijn alle E-bakken 2e klasse dus een B-tje, om toch 1e klasse te kunnen aanbieden zijn er een aantal omgebouwd naar AB tevens zijn alle rijtuigen voor zien van een elctronische doorkoppeling t.b.v. besturing van beide loks, daarvoor staat er ook DE onder het wagen nummer. Betere info vind je hier Klomptrein

Succes
Ride On

Rino

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4088
Re: Klompentrein en 2200 loks
« Reactie #129 Gepost op: 08 June 2015, 22:29:36 »
Naast de doorgaande stuurstroomkabel kregen de rijtuigen ook een doorgaande kabel met 380 V~ voeding vanuit de Energiewagen om de batterijen van de rijtuigen beter bij te kunnen laden als aanvulling op de as-generator die dat niet trok door de vele stops.

Daarnaast kwam er ook nog een tweede hoogspanningskabel en stekkerdoos op de rijtuigkoppen om bij voeding door de energiewagen de minus daar weer terug heen te voeden ipv dat dat normaal terug gaat via de spoorstaven naar het onderstation.
« Laatst bewerkt op: 08 June 2015, 22:34:27 door Thom »