Ik begrijp nog steeds niet waar je heen wilt, er was niks aan de hand met de wissels daar... ?
Kort gezegd, wees een beetje voorzichtiger met uitspraken.
Alleen door te vroeg wegrijden is de intercity op de thalys gebotst.
Dus moet de Thalys de wissel open gereden hebben want de IC kon dat niet. Kort gezegd, wees een beetje voorzichtiger met uitspraken. Grtz Rob
Thom,Jij en Johan schreven dat het gekoppelde wissels zijn en die ook als flank bescherming dienen. Dus theoretisch gezien kan die IC nooit met die Thalys in aanraking komen als het wissel van de Thalys rechtdoor had gestaan. Dus moet de Thalys de wissel open gereden hebben want de IC kon dat niet. Ohoffff de wissels zijn helemaal niet gekoppeld.
Waar ik heen wil is dat jullie suggesties doen die dus niet met werkelijkheid pas houden. Ik heb in mijn reactie waarop jullie reageerden een aantal opmerkingen gemaakt die dus gewoon van tafel geveegd worden en waar nu blijkt dat er wel degelijk andere mogelijkheden waren, want hoe kon die IC op dat spoor komen?Kort gezegd, wees een beetje voorzichtiger met uitspraken. Grtz Rob
@Fissy: In het raport van de IVW kwam deze opmerking ook naar voren. Reden waarom de Thalys toch op spoor 3 kwam, is, dat in het verleden in Gouda nog wel eens een stop werd ingepland. Een aanbeveling van de inspectie was volgens mij dan ook om in de toekomst doorgaande treinen over doorgaand spoor te leiden. ...
waar is het raport te vinden? Had de Thalys een stop in Gouda? Als ja, dan zou spoor 3a toch iets te kort zijn?