Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
keerlusproblemen
door
Frank 123
Vandaag
om 18:10:04
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald
door
Frank 123
Vandaag
om 17:58:07
Klein baantje 1200x1200mm
door
Prutsert
Vandaag
om 17:30:13
20 jaar BNLS
door
MOVisser
Vandaag
om 17:17:03
Br 38 Piko Superen.
door
saskia
Vandaag
om 17:11:31
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Keska
Vandaag
om 17:11:06
US diorama in H0
door
puntenglijder
Vandaag
om 16:57:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
saskia
Vandaag
om 16:49:53
Raadplaatje
door
Dpc Fo
Vandaag
om 16:39:05
Rijnstraat
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 16:39:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Gino
Vandaag
om 16:20:05
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 16:15:42
Plaat met klinkerpatroon voor straatspoor
door
Jeronimos
Vandaag
om 16:09:45
Depot + vervolg Vlieringen-2
door
jan47
Vandaag
om 14:26:55
Piko 2025
door
1200blauw
Vandaag
om 13:41:50
Voor een beginner welk spoor is handing bij bepaalde oude treinen
door
spoorijzer
Vandaag
om 13:27:33
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 13:26:44
Maasmuiden Haven
door
tijgernootje
Vandaag
om 13:20:41
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:59:53
kade bij Valkenburgse meer "stort in"
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:40:43
NZH A 1001 - 1004
door
Dave.......
Vandaag
om 10:44:12
Verschil leveranciers DCC decoders?
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:10:49
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
1795
Vandaag
om 10:05:10
lais dcc decoder aan sluiten
door
Ronald Halma
Vandaag
om 09:39:36
Philotrain NS6001-6006
door
Gert Arkema
Vandaag
om 09:07:32
Aachenau West
door
Jelmer
Vandaag
om 08:10:56
Minibaan Visserskaai H0
door
Jelmer
Vandaag
om 08:03:45
Br 41 Weinert, loop of sloop ?
door
puntenglijder
Vandaag
om 07:38:40
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Frits C
Vandaag
om 06:37:33
Ik kom er niet uit... zelfbouw schakelprint
door
Martijn1974
Vandaag
om 05:21:17
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
duitse armseinen welke en waar te plaatsen ??
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: duitse armseinen welke en waar te plaatsen ?? (gelezen 12873 keer)
ex44
Team forummoderators
Offline
Berichten: 15431
Re:duitse armseinen welke en waar te plaatsen ??
«
Reactie #30 Gepost op:
09 November 2012, 00:09:09 »
Ronald, de optie die jij het meest realistisch noemt, is te verdedigen.
Citaat
Maar, is 'mijn' optie te verdedigen?
Groet,
Jan
Gelogd
Edgar
Offline
Berichten: 4023
Re:duitse armseinen welke en waar te plaatsen ??
«
Reactie #31 Gepost op:
09 November 2012, 09:19:20 »
Citaat van: Ronald81 op 08 November 2012, 21:01:49
Op spoor 3 een 'Wartezeichen'. Zoals Edgar noemde...
Sorry, je hebt me niet goed begrepen. Een W-tafel aan een Ladegleis is volstrekt onrealistisch. Seinen kosten geld. Die worden alleen geplaatst als dat nodig is.
Gleissperr signale zijn in zo'n klein station onwaarschijnlijk. Geen regel zonder uitzonderingen, maar het is zeer atypisch.
Zo'n goederenspoor is normaal gesproken vrij van iedere zichtbare beveiliging. De beveiliging wordt gerealiseerd door de stand van de wissels te koppelen aan de stand van de seinen: als er gerangeerd wordt zijn de sleutels van de wissels weg en is het daardoor onmogelijk seinen in de stand veilig te zetten.
Hoe gaat dit dan in de praktijk:
Goederentrein komt binnen op spoor 1 of 2
Niet elders, want een treinbeweging moet eindigen bij een sein! Een goederentrein rijdt dus nooit binnen op spoor 3 of meteen bij de laad en losplaats
De machinist of treinbegleider gaat bij de treindienstleider de wisselsleutels halen
Er wordt gerangeerd.
Ondertussen kunnen er in Vierheim geen treinen het station binnen rijden. Het ontbreken van de sleutels maakt dit onmogelijk. Dit is gedaan omdat het rangeerdeel in een rijweg van een binnenkomende trein zou kunnen komen en je een aanrijding krijgt. (je kunt in Vierheim niet garanderen dat een rangeerdeel wegblijft van de inrijsporen)
Na het rangeren wordt de goederentrein vertrekgereed op spoor 1 of 2 gezet
de sleutels worden ingeleverd
na veiligzetten van het uitrijsein vertrekt de goederentrein weer. (altijd van spoor 1 of 2, want zonder sein kun je niet vertrekken*)
*) Echt niet? Tuurlijk wel, maar dan hebben we het over stations zonder seinen, maar zelfs dan vertrekken ze alleen van hoofdsporen, als alle wissels weer op slot zitten.
Gelogd
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan
Granitwerk J. Köppl
.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg
gepimpt
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
duitse armseinen welke en waar te plaatsen ??