Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
hervé
Vandaag
om 23:24:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
puntenglijder
Vandaag
om 23:18:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
puntenglijder
Vandaag
om 23:10:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:23:52
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70
door
1200blauw
Vandaag
om 22:14:08
Br 41 Weinert, loop of sloop ?
door
AP3737
Vandaag
om 22:08:22
Piko 2025
door
Simon Stenneberg
Vandaag
om 21:50:13
meer wissels invoeren in Z21
door
Frank 123
Vandaag
om 21:30:51
Set met 2 VAM GFT en 1 VAM potgrond exclusief MTE
door
Mug
Vandaag
om 21:02:21
Time-of-flight module
door
janvanbemmel
Vandaag
om 20:31:48
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin.
door
prutser
Vandaag
om 20:27:32
Werkt de Yamorc software op Ubuntu?
door
reinderlf
Vandaag
om 20:10:28
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven''
door
raymond erdtsieck
Vandaag
om 20:04:58
US diorama in H0
door
Frank 123
Vandaag
om 20:00:16
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 19:43:42
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:13:34
keerlusproblemen
door
astrantia
Vandaag
om 18:04:38
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 17:07:25
Bauarbeiten im gange
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:31:53
De modeltreinen van Spoorijzer
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:30:43
Een nieuw begin
door
dreezy
Vandaag
om 16:23:56
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Montanbahn
Vandaag
om 15:19:31
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Dave.......
Vandaag
om 15:05:55
Gelders Smalspoormuseum / Gelderse Smalspoor Stichting stelt zich voor
door
spoorijzer
Vandaag
om 14:26:22
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 14:18:38
Aanluiting tussen tender en stoomlok
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 12:44:13
Klein baantje 1200x1200mm
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:38:46
20 jaar BNLS
door
Hans Reints
Vandaag
om 12:31:00
Rheinburg, TP V/VI
door
tijgernootje
Vandaag
om 12:16:39
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Eric B
Vandaag
om 11:16:39
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
duitse armseinen welke en waar te plaatsen ??
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: duitse armseinen welke en waar te plaatsen ?? (gelezen 12897 keer)
ex44
Team forummoderators
Offline
Berichten: 15431
Re:duitse armseinen welke en waar te plaatsen ??
«
Reactie #30 Gepost op:
09 November 2012, 00:09:09 »
Ronald, de optie die jij het meest realistisch noemt, is te verdedigen.
Citaat
Maar, is 'mijn' optie te verdedigen?
Groet,
Jan
Gelogd
Edgar
Offline
Berichten: 4023
Re:duitse armseinen welke en waar te plaatsen ??
«
Reactie #31 Gepost op:
09 November 2012, 09:19:20 »
Citaat van: Ronald81 op 08 November 2012, 21:01:49
Op spoor 3 een 'Wartezeichen'. Zoals Edgar noemde...
Sorry, je hebt me niet goed begrepen. Een W-tafel aan een Ladegleis is volstrekt onrealistisch. Seinen kosten geld. Die worden alleen geplaatst als dat nodig is.
Gleissperr signale zijn in zo'n klein station onwaarschijnlijk. Geen regel zonder uitzonderingen, maar het is zeer atypisch.
Zo'n goederenspoor is normaal gesproken vrij van iedere zichtbare beveiliging. De beveiliging wordt gerealiseerd door de stand van de wissels te koppelen aan de stand van de seinen: als er gerangeerd wordt zijn de sleutels van de wissels weg en is het daardoor onmogelijk seinen in de stand veilig te zetten.
Hoe gaat dit dan in de praktijk:
Goederentrein komt binnen op spoor 1 of 2
Niet elders, want een treinbeweging moet eindigen bij een sein! Een goederentrein rijdt dus nooit binnen op spoor 3 of meteen bij de laad en losplaats
De machinist of treinbegleider gaat bij de treindienstleider de wisselsleutels halen
Er wordt gerangeerd.
Ondertussen kunnen er in Vierheim geen treinen het station binnen rijden. Het ontbreken van de sleutels maakt dit onmogelijk. Dit is gedaan omdat het rangeerdeel in een rijweg van een binnenkomende trein zou kunnen komen en je een aanrijding krijgt. (je kunt in Vierheim niet garanderen dat een rangeerdeel wegblijft van de inrijsporen)
Na het rangeren wordt de goederentrein vertrekgereed op spoor 1 of 2 gezet
de sleutels worden ingeleverd
na veiligzetten van het uitrijsein vertrekt de goederentrein weer. (altijd van spoor 1 of 2, want zonder sein kun je niet vertrekken*)
*) Echt niet? Tuurlijk wel, maar dan hebben we het over stations zonder seinen, maar zelfs dan vertrekken ze alleen van hoofdsporen, als alle wissels weer op slot zitten.
Gelogd
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan
Granitwerk J. Köppl
.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg
gepimpt
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
duitse armseinen welke en waar te plaatsen ??