Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Interieur ideeën voor gebouwen door Ronald69
Vandaag om 22:08:34
Zelf gebogen brug maken door hmmglaser
Vandaag om 22:02:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 21:56:39
booster vraag door Martin Domburg
Vandaag om 21:55:08
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 21:44:03
Raadplaatje door GerardvV
Vandaag om 21:37:11
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 21:29:00
Trix BR94 ontspoort door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:26:08
DDAR op basis van een Artitec DDM door Daan de leeuw
Vandaag om 20:45:26
Wat was jullie allereerste loc? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 20:45:22
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
Vandaag om 20:21:27
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:14:32
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 20:08:37
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Huup
Vandaag om 19:53:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 18:29:04
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Ben
Vandaag om 18:06:27
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door AlbertG
Vandaag om 17:51:42
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 17:44:39
Programmeren cv door Martin Domburg
Vandaag om 17:39:44
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
Vandaag om 17:30:36
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 16:27:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:59:22
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:55:30
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Biesje
Vandaag om 15:44:26
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door martijnhaman
Vandaag om 14:19:41
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 14:11:18
Site Uhlenbrock door VAM65
Vandaag om 13:58:47
Tams app door reinderlf
Vandaag om 12:55:06
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:28:06
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 12:26:44

Auteur Topic: 4U - (Baanplan N) de bouw ervan  (gelezen 14533 keer)

MRP_Peter

• Gast
Re: 4U - (Baanplan N) de bouw ervan
« Reactie #15 Gepost op: 11 October 2008, 12:22:21 »
De baan is al gebouwd en is inmiddels voltooid.
Het leek me aardig om de bouw ervan hier neer te zetten en er een bouwverslag van te maken in deze rubriek.
Ik beschrijf hierin wat er precies is gedaan en op welke manier zodat dit mogelijkerwijs een kennisvergaring kan zijn voor de andere (mede) hobbyisten op dit forum, dus Sander je hebt gelijk  ;) ;D.

@ Maikel: De totale tijd die ik voor deze baan nodig had om 'm te bouwen was net iets minder dan 2 maanden, +/- 500 uur werk.
Zoals eerder genoemd is alles, behalve rails, treinen, bomen en kleine natuursteentjes, allemaal eigen produkties.
Hier ging veel tijd in zitten, ook omdat sommige lantaarns niet ' standaard' zijn.
Ook heeft de baan een 4-voudige verkeerslicht 'regeling' die ombeurten steeds maar een van de 4 wegen die op het kruispunt uitkomen groen geeft, ook hiervan zal ik later wat foto's plaatsen.

Goed, nu weer een stukje van de bouw van de baan.

Omdat ik al eerder heb laten zien hoe het piepschuim rond de verhoogde baan aangebracht worden heb ik het voor dit deel van de baan achterwege gelaten.
Goed is te zien hoe de plaat waarop later de opstel sporen en een deel van het station komen is vastgezet, met schroeven, de kopse kanten als laatste vanwege de ' hoogte-uitlijning'.
Hierna het piepschuim rondom aangebracht en al in de juiste ondergrond-kleur geverfd met waterverf.
Het geheel laten drogen waarna een begin is gemaakt met het aanbrengen van de wol-vezels die als gras gaan dienen.
Alsmede hier en daar wat natuursteentjes aangebracht, ook gewoon gelijmd met siliconenkit, waarna de eerste paar bomen werden ' geplant' .
Ik heb doelbewust gekozen voor het landschap 'oplopend' naar de uiteinden van de bakken omdat dit als valbescherming dient voor de treinen bij mogelijke ontsporingen.
Zie foto:

De foto is een beetje onscherp omdat deze foto is genomen zonder statief en gebruik van flits was niet echt handig.
Overigens kun je de natuursteentjes her en der wel verkrijgen in bouwmarkten en tuincentra.

Op de volgende foto al weer een stukje verder met de berg, de steentjes die als uitstekende rotsen gaan dienen ook al aangebracht, alsmede dat bepaalde delen van de berg al in een grijze kleur geschilderd zijn.
Ook is al een begin gemaakt met het aanbrengen van groen en wat boompjes op de berg.
De boden van het meertje heeft inmiddels ook een grijs achtige kleur gekregen om een enigzinds vertroebeld effect te geven als het wateroppervlak van het meertje aangebracht is.
Ik heb voor diverse maatvoeringen gebruik gemaakt van huisjes die ik al geruime tijd gebouwd had, huisjes die overigens niet voor deze baan bestemd zijn.

De steentjes op de berg lijken nogal overdreven veel zo op het eerste gezicht.
Dit wordt naderhand wat gecamoufleerd met plukjes groen wat als wildgroeiende struiken gaan dienen.

Op deze foto is ook al goed te zien vanwaar de waterval komt in de top van de berg.
Ik heb ook doelbewust niet overal grijs aangebracht, maar wat stukjes wit gelaten om de verschillende ' lagen' in de berg, te simuleren.
Helaas zijn de foto's niet echt heel duidelijk bij uitvergroten, maar nog steeds duidelijk genoeg om het een en ander toch te kunnen zien.

Op deze foto is goed te zien hoe het een en ander eruit gaat zien als de wildgroeiende struiken zijn aangebracht.
Ook de scheidingslijn van de 2 modulebakken is goed te zien.
Het bovenste deel van de berg is uit een(1) stuk gemaakt omdat dit makkelijker te verwijderen is bij ontsporingen in de tunnel, welke mogelijkerwijs veroorzaakt zijn door enge wezens  :P ;D ;)

Het landschap is zodanig gemaakt dat je nagenoeg niet kunt zien waar de scheiding tussen het onderste deel en het bovenste deel van de berg is.

Op deze foto al een begin gemaakt met het 4e deel van de layout.
Goed is ook al te zien hoe een weg, welke vanaf het 2e deel komt, naar beneden gaat om uiteindelijk bij de geplande kruising uit te komen.
Op dit 4e deel komen 2 viadukten waar 2 wegen onderdoor gaan die op de kruising uitkomen.
Van de kruising gaat dan 1 weg omhoog naar het 2e deel en een weg omhoog naar het gedeelte waar in een later stadium het station gaat komen.
Bovenaan op het 2e deel zal een weg-splitsing komen, die naar rechts toe naar een appartementenkomplex gaat en naar links toe naar een klein nieuwbouw project.

De volgende keer weer meer. :)

Met vriendelijke groet,

Peter.

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #16 Gepost op: 11 October 2008, 13:43:27 »
Peter,

Het is best een goed idee om een langlopend bouwproject achteraf te publiseren als een lekker snel lopend verhaal. Een of twee keer per wek een verhaaltje, dat is leuker dan 3 maanden in kleine stapjes.

Als ik zo vrij mag zijn, de steentjes als kale rotspunten vind ik minder geslaagd. Kale rotsblokken van die afmetingen kunnen wel boven het gras uitsteken, maar op jouw plaatjes liggen ze te veel als losse stenen boven op de ondergrond. Zulke grote rotsblokken liggen niet zo vaak als losse zwerfkeien.

Sander

MRP_Peter

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 11 October 2008, 14:27:14 »
@ Sander:

Klopt, heb je ook gelijk in wat de steentjes betreft.
Het was een wens van de ontwerper van de baan om op een plek veel rotsblokken te hebben liggen om een ' oude aardverschuiving' te simuleren.
Aardverschuivingen is in werkelijkheid een geregeld voorkomend iets in Maleisie waar ik in dit topic verder niet dieper op inga omdat het hier puur de bouw van de baan betreft  ;)
Het wordt nog wat weg-gecamoufleerd maar dat komt later.

Met vriendelijke groet,

Peter.

maikel123

• Offline Offline
    • Westerspoor Project
« Reactie #18 Gepost op: 11 October 2008, 22:40:31 »
Okeee dat verklaard hoe je en 3 dagen zoveel gedaan hebt :D

maar ik ben wel benieuwd naar de rest van het verslag.

Gr. Maikel
« Laatst bewerkt op: 11 October 2008, 22:44:54 door maikel123 »
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden

MRP_Peter

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 12 October 2008, 05:53:01 »
We gaan weer een stukje verder met de bouw van de baan.
Er is al goed te zien waar het een en ander gaat komen op de andere delen van de baan, echter dit deel moet nog ' aangekleed' worden met piepschuim om het ruwe landschap kompleet te maken.

Hoe de wegen onder de geplande viadukten gaan lopen is al op de plaat getekend omdat dit moet gaan dienen als referentie tot hoever het een en ander moet gaan komen.
Daar waar het hobbymesje ligt, is een 'landschaps-plateau' gepland en blijft dus nagenoeg vlak.
Omdat bij dit stukje landschap de afstand waar de rails komen te liggen ver genoeg is van de buitenkant van de modulebak, kan het landschap hier vlak blijven.
Er komen op dat stukje landschap wat bomen die bij mogelijke ontsporingen de trein verhinderen van de modulebak te vallen.

Op de volgende foto al wat meer te zien van de aankleding met piepschuim.
Sommige delen zijn hol vanwege materiaalbesparing en geeft ook wat meer ruimte voor het trekken van draden in een later stadium.
Goed is al te zien hoe de wegen gaan lopen van en naar het geplande kruispunt, alsmede waar de viadukten gaan komen.
De hellingen zijn vooraf gemaakt en later ingepast in het geheel omdat dit het maken van de hellingen aanzienlijk vergemakkelijkt.
Hellingen voor wegen maken in het landschap zelf is niet een makkelijke opgave als je het met een hobbymesje gaat doen.
Je kunt natuurlijk wel een metaal-zaagblad nemen uit een grote beugel-zaag, en daarmee aan de slag gaan, maar dat geeft lang niet altijd het be-oogde resultaat, afgezien van het feit dat als je een groot stuk zaagt, de zaag niet altijd zaagt zoals je wilt, vandaar dus dat de hellingen vooraf gemaakt zijn.

Ook op deze foto is wederom de kitspuit mijn beste vriend weer  ;) ;D

Op de volgende foto krijg je al wat meer een idee van hoe de afwerking gaat worden.
Het piepschuim gaat ook onder de vormen door waar de rails op komen te liggen, dat vergemakkelijkt het straks om de afwerking met groenvoorziening goed te kunnen doen.

De wegen zullen gemaakt worden van kartonplaat, waarvan de vorm van de wegen uitgeknipt worden in de gewenste vorm.
Hierna worden de stukken weg eerst in een zwarte mat-kleur gespoten, waarna ik aan de slag ga met masking-tape om de witte belijningen er naderhand op te kunnen spuiten.
Het uitsnijden van de belijning nadat de masking-tape is aangebracht is een tijdrovend klusje en moet je met enig geduld doen, je snijdt namelijk snel te diep met een hobbymesje waardoor je kans hebt op het feit de bovenste laag van het karton mee te trekken als je de tape verwijdert na het op-brengen van de belijning, wat in dat geval, zonde van je werk zou zijn.

Op de volgende foto ben ik al wat verder gevorderd met het landschap en ook is al het een en ander in de gewenste groene ondergrondkleur geschilderd met waterverf.
Ook is al een begin gemaakt met het verder aanbrengen van grasbegroei-ing.
Een deel van het landschap op de 2e modulebak zal later nog ietsje wijzigen om voldoende plaats te cre-eeren voor het geplande appartementenkomplex, de kleine helling (rechts-onder op de foto)  die er op deze foto ligt wordt verwijderd en komt iets verder te liggen.

De gaten in het oppervlak van de vormen waarop de rails komen te liggen zijn inmiddels dichtgemaakt met polyester-plamuur om een glad geheel te krijgen voor het aanbrengen van de ballast in een later stadium.

Op deze foto is al min of meer te zien waar het stationsgebouwtje en ' stationsplein' zijn gepland en ook kun je zien hoe de weg er naar toe gaat lopen.
Verder naar achteren toe zal de asfaltweg overgaan in een smallere 'bosweg' zonder asfalt.
De volgende keer meer over de bouw  ;).

Met vriendelijke groet,

Peter.

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #20 Gepost op: 12 October 2008, 07:37:36 »
De volgorde van werken is net weer iets anders dan bij mij. Jij doet ruwbouw en scenery door elkaar terwijl ik zelf eerst de ruwbouw helemaal afmaak en daarna pas gras inzaai. Maar zo te zien maakt het weinig verschil in het eindresultaat.
Wat mij opvalt is dat de ruwbouw er mooi, strak en degelijk uitziet. Dat is een belangrijke basis voor een goed eindresultaat.
Complimenten!

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

MRP_Peter

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 12 October 2008, 09:52:16 »
Klopt Jaap, ik heb dit doelbewust gedaan zodat het mij in een later stadium scheelt in het koppelen en ontkoppelen van de modulebakken voor de afwerking.
Delen die voor zover (nagenoeg kompleet) afgemaakt konden worden zijn afgemaakt, plus, een leuke bijkomstigheid op deze manier is dat je het resultaat al leuk kunt zien groeien.
Deze baan leende zich daar uitstekend voor omdat er zich maar weinig gekompliceerde omstandigheden of toestanden in bevinden.

Met vriendelijke groet,

Peter.

MRP_Peter

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 13 October 2008, 05:25:21 »
Vandaag weer een stukje over de bouw van de baan.
De baan is al aardig gevorderd met de maak van het meertje.
Goed is te zien hoe het effect van de kleuren groen en grijs een bepaald effect weergeven in het meertje.
Voordat het meertje gemaakt kon worden moest eerst een beschermlaag van siliconenkit aangebracht worden om te voorkomen dat de polyester het piepschuim aantast (lees: wegsmelt).
Met het aanbrengen van de eerste beschermlaag werd een basis gelegd voor nog 2 lagen siliconenkit.
Nadat de eerste laag was aangebracht en al 'gedroogd' was, kon het plaatsen van de steentjes beginnen welke bij de spoorbrug moeten komen.
Hierna zoals eerder gezegd, de andere 2 beschermlagen siliconenkit aangebracht wardoor een goede bescherming ontstaan is voor het piepschuim en ook om ervoor te zorgen dat de steentjes gefixeerd zijn.
Hierna is de polyester in laagjes aangebracht en ter plekke voorzien van pigment pasta en dit terwijl de polyester al een beetje aan het ' gellen' was dit door de polyester geroerd wat het ietwat 'vlekkerige' effect geeft.
Bij de steentjes die als rotsen moeten dienen in het water heb ik de immitatie van zuurstofrijk water gedaan met witte pigment pasta en ook dit ter plaatse in de polyester geroerd, op dezelfde manier als ik eerst met zwart gedaan heb in de rest van het meertje.
Het water-oppervlak van het meertje is opgebouwd uit 3 lagen polyester (lamineren).
Zie foto:

Ook is inmiddels de ballast (fijngemalen vuurvast beton) al aangebracht en de spoorbaan zoals deze moet komen te liggen al aangebracht.
De ballast is gelijmd met polyesterhars.
Naderhand zal de spoorbaan nog wat 'ingebed' worden met extra ballast aan de zijkanten.
Ook is op deze foto goed te zien hoe het eruit ziet als het bovenste deel van de berg verwijderd is om bijvoorbeeld een ontspoorde trein weer op de rails te zetten, of om gewoonweg de rails schoon te maken.
De gebruikte huisjes op de foto dienen enkel als maatgeving voor het een en ander en behoren niet tot de baan.
Ook is er al wat meer scnenery aangebracht wat maakt dat het geheel al aardig opschiet.

Ook is al een (1) viadukt gemaakt met daaronder de weg zoals deze komt te lopen naar het kruispunt toe.
Voor het viadukt heb ik 2 reepjes karton genomen (voor de zijkanten) en deze met matgrijs bespoten voor het verkrijgen van het beton-achtige effect.
Verder ook hier al de groenvoorziening aangebracht en de ledlampjes onder het viadukt om ook een goede verlichting onder het viadukt te verkrijgen.
Zie foto:

Op de volgende foto is al aardig te zien hoe alles zijn vormen begint te krijgen.
Hoe de wegen op het kruispunt gaan uitkomen is ook al te zien.
Verder al een goed overzicht van de 'simpele' wisselstraat in de baan om van spoor te kunnen wisselen.
Aan de andere kant van het station liggen de opstelsporen.
Het groen is hier nog niet helemaal aangebracht, alleen onder de viadukten was het al aangebracht nog voordat de rails werd gelegd omdat anders het aanbrengen van de groenvoorziening onder de viadukten erg moeilijk wordt.

In een iets later stadium zullen zoals gezegd de rails nog wat 'ingebed' worden met ballast, welke ook weer met polyesterhars gelijmd zal worden.
Hierbij was het wel oppassen, en om te voorkomen dat polyester in het binnenste van de wissels zou kruipen werden steeds kleine beetjes gedaan en direct gestrooid.

Inmiddels ook alweer wat meer bezig geweest met het meertje en de aankleding van het landschap rondom het meertje.
Op deze foto is goed te zien hoe het 'zuurstofrijk' water zijn uitvloei-ing doet in het meertje zelf.
Zie foto:

Het enkelsporige spoorviadukt is gemaakt van stukjes printplaat die aan elkaar zijn gesoldeerd wat op die manier een makkelijk te bouwen recht-toe-recht-aan modern viadukt oplevert.
Hierna in de gewenste kleur spuiten en je hebt een leuk zelfbouw viadukt voor niet al teveel geld.

De kopse kanten van het oppervlak waar de spoorbaan zelf opligt moest voor dit viadukt ietwat ingefreesd worden om een stabiele ligging van het viadukt te verkrijgen.

Dan nog even een kiekje vanaf het punt voordat de rails ieder een kant opgaan voor de berg en de tunnel ;)

Nog even een overzichtsfoto van hoe alles er op een bepaald moment bij lag:

De volgende keer weer meer van de bouw van de baan  ;)

Met vriendelijke groet,

Peter.

MRP_Peter

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 14 October 2008, 10:02:43 »
Weer een stukje over de bouw van de baan.
Op deze foto is te zien hoe het appartementenkomplex er ongeveer qua vorm uit gaat zien.
Ik heb er eventjes een papieren model van gemaakt om de maten te bepalen en ook om te zien waar de eerder besproken helling, die verplaatst moest worden vanwege dit, moet gaan komen.
Ook is er alweer meer gras en dergelijke aangebracht en zijn er stukken spoor 'ingebed' met ballast.

Ook zijn de wegen voor zover aangelegd en zijn de eerste straatlantaarns met geel licht geplaatst.

De bouw van de baan schiet inmiddels al aardig op en ook aan de andere kant van de baan is alweer aardig 'bijgebouwd'.
Er zijn alweer meer bomen en dergelijke geplaatst en de groenvoorziening ook al op meer punten aangebracht.
De 'bosweg' welke van houtkruimels is gemaakt ligt er ook grotendeels al.

De weg naar het station toe is ook al aardig aan het opschieten en ook hier al zijn de straatlantaarns met gele leds al geplaatst.
Goed is nu ook te zien hoe de wegkruising erbij ligt.
Hier komen iets later de 4 verkeerslichten.
De boompjes worden naderhand op andere locaties op de layout geplaatst.

De weg gezien vanaf de andere kant van de modulebaan met op de voorgrond helaas niet duidelijk zichtbaar, het al 'ingebedde' spoor met ballast.
De stroomvoorziening is gedaan met behulp van het aan de zijkant van de rails gesoldeerde draadjes, dat was de makkelijkste oplossing voor FL-piccolo.

Dit keer een plaatje genomen vanaf de achterzijde van de modulebaan wat een goed uitzicht geeft op de weg die vanaf het geplande appartementenkomplex naar beneden gaat naar de kruising toe.
Hier zijn ook de 2 viadukten waar de wegen onderdoor gaan goed te zien.
De zijkanten van de wegen moeten nog afgewerkt worden met extra groen wat in een iets later stadium gebeurt.

Helaas niet helemaal scherp maar toch wel leuk voor een kiekje onder een van de viadukten....

En ja, dan is het ook een keer tijd voor de bekabeling onder de modulebakken.
Op zich niks interessants aan eigenlijk, vandaar dat ik ook maar 2 foto's gemaakt heb van de bekabeling.

De bekabeling op zich was wel even een werkje, maar goed, moest gebeuren om alles werkende te krijgen.
De volgende keer weer meer van de bouw.

Met vriendelijke groet,

Peter.

mmhajvth

• fulltime busy
  • Offline Offline
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
« Reactie #24 Gepost op: 14 October 2008, 10:22:48 »
500 uur in 2 maanden hieraan gewerkt?
Een eenvoudige som leert me dat je dan, meer dan 8 uur per dag, 7 dagen in de week, bezig bent geweest aan deze baan. En dat 2 maanden lang!  :o
Dan word ik bijna nieuwsgierig wat je vrouw daar van vond en e.v.t. je werk?  :-[

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

MRP_Peter

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: 14 October 2008, 12:41:01 »
@ Mark:

De baan is gebouwd in stukjes van een paar uurtjes per dag, waarvan het totaal 500 uur is, en gezien mijn dagelijkse werkuren is dit in minder dan 2 maanden.
Ik ben overigens niet getrouwd maar heb wel een chinese vriendin hier, die ook haar interesse in modeltreinen heeft :) ;D.
Zijzelf maakt ook meer dan 10 uur per dag momenteel vanwege het werk wat ze doet.
Zij is specialist in GIS en werkt voor een internationaal bedrijf als manager, welke een vestiging heeft in Kuala Lumpur (hoofdkantoor).
Als ik tijd en zin heb  :P ;) post ik wel een keer een foto in het smoelenboek...

Met vriendelijke groet,

Peter.

Matthijs van Heijningen

• Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: 14 October 2008, 12:45:25 »
GIS, dat is lekker gissen maar wel leuk werk met Geografische Informatie Systemen  ;)

Maar je modelbaan begint er aardig mooi uit te zien

mvg,

Matthijs

Gerhard Overweg

• Offline Offline
« Reactie #27 Gepost op: 14 October 2008, 18:35:08 »
Indrukwekkend hoe het bouwen verloopt ,ziet er al heel mooi uit en met een strak wegennet..complimenten  :)

Gr. Gerhard

MRP_Peter

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 15 October 2008, 02:40:24 »
@ Gerhard en Matthijs:

Dank voor de complimenten :) het was voor mij een leuk projekt om te doen, niet te groot en zeker niet te klein.
Er zal t.z.t. nog meer bouw van andere banen volgen omdat er nog een aantal in de planning zitten.

Dan nu weer een stukje over de bouw van deze baan.

Als de bekabeling is aangebracht en alles voor dat deel is aangesloten is het tijd voor een test-run.
Alles werkt naar behoren en ook is nu voor het eerst de 4 verkeerslichten in werking te zien.
Ook is er al een begin gemaakt met het inpassen van het perron om te kijken of dat past en of het eventueel nog bijgewerkt moet worden.
De perrons zijn gemaakt van 12mm dik multiplex waarop een plaatje karton wordt gelijmd voor de strakkere afwerking van het perron oppervlak.

Dan alweer een kiekje onder een van de viadukten waarbij nu goed te zien is dat de led lampjes onder het viadukt goed hun werk doen  ;)

Dan nog even een 2 tal fotootjes vanaf hetzelfde punt maar dan zonder flits, helaas ietwat wazig.

Het geeft leuk uitzicht op de verkeerslichten en de kruising zelf.
Binnenkort maar eens de dienst wegenreiniging bellen voor het schoonmaken van de stoffige wegen  ;) :P ;D

Dan nog even een kiekje van bovenaf waardoor dit gedeelte van het geheel beter zichtbaar wordt en je een indruk kunt krijgen van hoe het er allemaal uitziet.

Dan nog een kiekje vanaf het andere viadukt.

En nog een paar fotootjes bij avond.
Helaas niet allemaal duidelijk, maar goed, voor een indruk toch goed genoeg.

Dat was het weer even voor deze keer.
De volgende keer weer meer over de bouw van de baan.

Met vriendelijke groet,

Peter.

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #29 Gepost op: 15 October 2008, 04:59:27 »
De hele reportage gaf een leuk beeld van de bouw van de baan. Dit laatste verslag was een beetje veel 'lampjes kijken'. Op zich niet verbazend, het is een beetje jouw wereld. Maar het accent verschuift van "de baan" iets te veel naar "de lampjes".

Desondanks nog steeds een leuk project voor een reportage ! Het is heel leuk om te zien hoe je alles opbouwt - ruwbouw + fijnbouw + scenery in één geheel. Dat is een aanpak die zeker niet iedereen gedaan heeft.

Sander