Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Station Steenwijk poging 2 door Duikeend
Vandaag om 17:25:22
Rondom Charlois door 741230
Vandaag om 17:21:41
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Locojack
Vandaag om 17:14:30
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 17:00:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:30:51
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 16:09:51
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 16:01:20
Probleem met inloggen door Joz
Vandaag om 15:55:16
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:52:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eric B
Vandaag om 15:50:17
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:28:59
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 13:47:48
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Besselspoor
Vandaag om 13:33:42
Onshape gebruikersgroep door MOVisser
Vandaag om 13:23:37
Site Uhlenbrock door Michaël dB
Vandaag om 12:53:27
Piko EUROCITY 2969 traxx door Rob Ellerman
Vandaag om 12:34:56
Contact gegevens Roco NL door Herb73
Vandaag om 12:10:22
Tijdschrift DIGIFOTOpro: schitterende reportage over museumlijnen door BrightonBelle
Vandaag om 12:07:36
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 11:30:05
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Eric B
Vandaag om 11:14:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:13:14
Resin kits best met of zonder grondlaag door Ronald Halma
Vandaag om 11:05:30
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Ronald Halma
Vandaag om 10:22:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:20:24
Probleem met Trix wagon door klusser
Vandaag om 09:17:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:40:48
ratelende 1300 van Electrotren door Ferdinand Bogman
Vandaag om 07:38:10
EifelBurgenBahn door Eric B
Vandaag om 07:31:26
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Martijn193
Vandaag om 06:09:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 05:00:02
  

Auteur Topic: ICE3  (gelezen 2791 keer)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8640
  • Spoor N
ICE3
« Gepost op: 18 September 2006, 19:39:10 »
Vandaag zag ik de 4601 bij A'dam CS staan en viel het me op dat er maar 1 eerste klas tussenrijtuig inzat. Nou dacht ik altijd dat er standaard twee eerste klasse rijtuigen inzitten (en drie tweede klasse en een restaurant). maar dat klopt dus niet.
Nu is mijn vraag: is dit altijd al zo geweest of is ooit een eerste klasse gewijzigd in een tweede klasse?

klik voor een plaatje op Chris' zijn site voor de samenstelling. Het gaat om het rijtuig 406.2 dat daar als 1 staat en ik als 2 zag.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

arjen

  • Gast
Re: ICE3
« Reactie #1 Gepost op: 18 September 2006, 19:49:39 »
Klopt, een van de 1e klasse rijtuigen is achteraf gedeklasseerd omdat er weinig vraag naar 1e klasse zitplaatsen bleek te zijn. Ik weet alleen niet meer precies wanneer het gebeurd is.

Arjen.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8640
  • Spoor N
Re: ICE3
« Reactie #2 Gepost op: 18 September 2006, 19:56:30 »
Dankje :)  dan koop ik maar drie tweede klasse rijtuigen en twee eerste klasse rijtuigen zoals ze oorspronkelijk reden. Alleen nog wachten op het moment dat die komen :(
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: ICE3
« Reactie #3 Gepost op: 18 September 2006, 20:05:31 »
Oorspronkelijk stond er ook (Bord)Restaurant op in plaats van (Bord)Bistro, als je goed kijkt kun je de oude tekst nog lezen. De teloorgang van eetgelegenheden in het Duitse lange-afstandsverkeer is een heel ander verhaal, maar naar verluidt (bron: http://www.ice-fanpage.de/) is het aanbod in de ICE3 nog redelijk uitgebreid en betreft het meer de inrichting van het bistrogedeelte.

Overigens wellicht voor de liefhebber ervan interessant te weten: in het gedeklasseerde rijtuig zijn drie zijgangafdelingen voorhanden :)

Groet,
Julius

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8640
  • Spoor N
Re: ICE3
« Reactie #4 Gepost op: 19 September 2006, 20:35:41 »
Ja, vandaag gezien dat je het woord 'Restaurant' nog kan lezen. Wat me tot een neiwue vraag leidt: Alleen de 4651 Amsterdam en 4652 Arnhem rijden rond met een naam? De 4653 had er namelijk geen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: ICE3
« Reactie #5 Gepost op: 19 September 2006, 20:39:38 »
En dan nu even naar binnen in de Bistro (jammer dat het geen restaurant meer is); vanaf 1 oktober rookverbod aldaar. Eindelijk hoef je niet meer in de stinkende damp van een ander je koffie te halen of te wachten op je ontbijtje. Overigens vind ik de Bistro maar helemaal niets. Beetje staan en hangend je koffie op drinken. Sloop die sta-tafels er uit en zet er weer stoelen en tafels in. Veeeeeel gezelliger en leidt tot meer klandizie.

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: ICE3
« Reactie #6 Gepost op: 19 September 2006, 20:48:03 »
Ja, vandaag gezien dat je het woord 'Restaurant' nog kan lezen. Wat me tot een neiwue vraag leidt: Alleen de 4651 Amsterdam en 4652 Arnhem rijden rond met een naam? De 4653 had er namelijk geen.
Nee, de 4654 ook niet. ;) Van de Nederlandse stellen hebben alleen de 4651 en 4652 een naam (waarbij 4651 verkorting is van 406 051, het originele treinstelnummer).
En dan nu even naar binnen in de Bistro (jammer dat het geen restaurant meer is); vanaf 1 oktober rookverbod aldaar. Eindelijk hoef je niet meer in de stinkende damp van een ander je koffie te halen of te wachten op je ontbijtje. Overigens vind ik de Bistro maar helemaal niets. Beetje staan en hangend je koffie op drinken. Sloop die sta-tafels er uit en zet er weer stoelen en tafels in. Veeeeeel gezelliger en leidt tot meer klandizie.
Naar verluidt is er een afdeling aangrenzend waar je nog wel bediend kunt worden, al maakt dat geen onderdeel uit van de bistro-afdeling. Dat het geen restaurant meer is...erg jammer inderdaad, maar het is kenmerkend voor de hele trend op dat gebied in Duitsland. Het is niet anders...