Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Chinese prut kabel door hmmglaser
Vandaag om 01:33:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:20:24
Line-up foto's van modellen door Ronald69
Vandaag om 00:07:33
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
25 July 2025, 23:21:37
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
25 July 2025, 23:20:05
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Wim Vink
25 July 2025, 23:17:57
Heroplage Artitec Plan W? door Jeroen Water
25 July 2025, 23:14:02
US diorama in H0 door Wim Vink
25 July 2025, 23:10:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
25 July 2025, 23:01:52
Iemand ervaringen met een Lima Astora RaBe 503 018, art 1680 ? door Dave.......
25 July 2025, 22:58:55
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
25 July 2025, 22:58:28
Mijn geweatherde modellen door Dave.......
25 July 2025, 22:42:29
Aachenau West door wob
25 July 2025, 22:34:05
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door MOVisser
25 July 2025, 22:29:47
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
25 July 2025, 21:46:43
Show je werkplek door cor_b
25 July 2025, 21:25:19
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
25 July 2025, 21:00:32
schok bij vertrek door phdirk
25 July 2025, 20:52:17
Raadplaatje door Rick
25 July 2025, 19:15:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
25 July 2025, 19:11:24
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
25 July 2025, 18:59:13
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
25 July 2025, 17:35:46
Seuthe gaat stoppen door ex-DR V100
25 July 2025, 15:46:46
Arduino loconet-interfaces door NTeering
25 July 2025, 14:09:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
25 July 2025, 14:07:51
Spuitmondjes door Bahn-AG
25 July 2025, 13:51:34
Yamorc booster door Montanbahn
25 July 2025, 13:23:59
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door KNed
25 July 2025, 13:06:17
C en K rails samen door Blausee-Mitholz
25 July 2025, 12:54:53
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
25 July 2025, 12:49:58
  

Auteur Topic: ICE3  (gelezen 2649 keer)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8487
  • Spoor N
ICE3
« Gepost op: 18 September 2006, 19:39:10 »
Vandaag zag ik de 4601 bij A'dam CS staan en viel het me op dat er maar 1 eerste klas tussenrijtuig inzat. Nou dacht ik altijd dat er standaard twee eerste klasse rijtuigen inzitten (en drie tweede klasse en een restaurant). maar dat klopt dus niet.
Nu is mijn vraag: is dit altijd al zo geweest of is ooit een eerste klasse gewijzigd in een tweede klasse?

klik voor een plaatje op Chris' zijn site voor de samenstelling. Het gaat om het rijtuig 406.2 dat daar als 1 staat en ik als 2 zag.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

arjen

  • Gast
Re: ICE3
« Reactie #1 Gepost op: 18 September 2006, 19:49:39 »
Klopt, een van de 1e klasse rijtuigen is achteraf gedeklasseerd omdat er weinig vraag naar 1e klasse zitplaatsen bleek te zijn. Ik weet alleen niet meer precies wanneer het gebeurd is.

Arjen.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8487
  • Spoor N
Re: ICE3
« Reactie #2 Gepost op: 18 September 2006, 19:56:30 »
Dankje :)  dan koop ik maar drie tweede klasse rijtuigen en twee eerste klasse rijtuigen zoals ze oorspronkelijk reden. Alleen nog wachten op het moment dat die komen :(
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: ICE3
« Reactie #3 Gepost op: 18 September 2006, 20:05:31 »
Oorspronkelijk stond er ook (Bord)Restaurant op in plaats van (Bord)Bistro, als je goed kijkt kun je de oude tekst nog lezen. De teloorgang van eetgelegenheden in het Duitse lange-afstandsverkeer is een heel ander verhaal, maar naar verluidt (bron: http://www.ice-fanpage.de/) is het aanbod in de ICE3 nog redelijk uitgebreid en betreft het meer de inrichting van het bistrogedeelte.

Overigens wellicht voor de liefhebber ervan interessant te weten: in het gedeklasseerde rijtuig zijn drie zijgangafdelingen voorhanden :)

Groet,
Julius

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8487
  • Spoor N
Re: ICE3
« Reactie #4 Gepost op: 19 September 2006, 20:35:41 »
Ja, vandaag gezien dat je het woord 'Restaurant' nog kan lezen. Wat me tot een neiwue vraag leidt: Alleen de 4651 Amsterdam en 4652 Arnhem rijden rond met een naam? De 4653 had er namelijk geen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: ICE3
« Reactie #5 Gepost op: 19 September 2006, 20:39:38 »
En dan nu even naar binnen in de Bistro (jammer dat het geen restaurant meer is); vanaf 1 oktober rookverbod aldaar. Eindelijk hoef je niet meer in de stinkende damp van een ander je koffie te halen of te wachten op je ontbijtje. Overigens vind ik de Bistro maar helemaal niets. Beetje staan en hangend je koffie op drinken. Sloop die sta-tafels er uit en zet er weer stoelen en tafels in. Veeeeeel gezelliger en leidt tot meer klandizie.

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: ICE3
« Reactie #6 Gepost op: 19 September 2006, 20:48:03 »
Ja, vandaag gezien dat je het woord 'Restaurant' nog kan lezen. Wat me tot een neiwue vraag leidt: Alleen de 4651 Amsterdam en 4652 Arnhem rijden rond met een naam? De 4653 had er namelijk geen.
Nee, de 4654 ook niet. ;) Van de Nederlandse stellen hebben alleen de 4651 en 4652 een naam (waarbij 4651 verkorting is van 406 051, het originele treinstelnummer).
En dan nu even naar binnen in de Bistro (jammer dat het geen restaurant meer is); vanaf 1 oktober rookverbod aldaar. Eindelijk hoef je niet meer in de stinkende damp van een ander je koffie te halen of te wachten op je ontbijtje. Overigens vind ik de Bistro maar helemaal niets. Beetje staan en hangend je koffie op drinken. Sloop die sta-tafels er uit en zet er weer stoelen en tafels in. Veeeeeel gezelliger en leidt tot meer klandizie.
Naar verluidt is er een afdeling aangrenzend waar je nog wel bediend kunt worden, al maakt dat geen onderdeel uit van de bistro-afdeling. Dat het geen restaurant meer is...erg jammer inderdaad, maar het is kenmerkend voor de hele trend op dat gebied in Duitsland. Het is niet anders...