Nederlandse seinen kunnen meer dan alleen groen, geel en rood tonen, andere veel gebruikte seinen beelden zijn: Groen knipper; staat zonder cijfer voorberijden met 40km/u toe en woord meestal gebruikt bij het afbuigend berijden van wissels, mat cijfer er bij kan de snelheid hoger zijn, hoe hoog geeft dat cijfer aan.Geel knipper; rijden op zicht, word hoofdzakelijk op station en rangeer/opstel terreinen gebruikt, als een trein een bezet blok in rijd of spoor of sporen die niet in de beveiliging zijn opgenomen.Als je die seinbeelden ook wilt tonen dan heb je 5 schakel standen nodig.Groetjes Michiel
Ja, rood/oranje/groen is genoeg voor mij
Ho en wacht en zo!!! 1. Ik vroeg niet voor niets wat voor centrale je hebt. Kijk even of je met de mobile wel wissel- en/of seindecoders kan bedienen. Dat weet ik niet zo zeker.2. Decoders lost niks op. Zelfs als de centrale ze kan aansturen, zit je nog steeds op knopjes te drukken.Als je graag seinen op de baan wil, dan zul je op zijn minst basaal moeten gaan automatiseren. Aan de mobile heb je bij mijn weten dan niet veel.
Gewoon lekker zelf bedienen en de treinen er op laten reageren.
Ik heb nu gekeken naar die seindecoders van viessmann, dat lijkt me het beste. Iedereen alvast bedankt voor de info en de hulp Knipoog