De gemiddelde media maakt niet altijd onderscheid tussen Trein, Treinstel, Loc, Wagon, Bak, of Rijtuig... Zowel RTL als Nu.nl hebben het eigelijk alleen over loc's,Daarbij geeft men bij Nu.nl aan... "De voorste ramde het stootblok aan het eind van dat spoor, bij het station."Met station bedoeld men emplacement, naar ik aanneem. En als er een stootjuk bij is, was het een kopspoor. En met een ertstrein op een kopspoortje bij Venlo gaan staan lijkt me niet logisch. Dus ik denk toch echt, dat het alleen loc's zijn. m.v.g.Mark
En het kopje dat de loc uitgefikt is klopt ook niet.
Aan Rob46,Weet je zeker dat het spoor 63 betrof?Want spoor 63 ligt vrijwel midden op het emplacement. Terweil de foto's lijken aan te geven dat de onsporing toch meer aan de rand van het emplacement heeft plaats gevonden gezien de taluten die duidelijk op de foto staan.m.v.g.Mark
Tijdens het omlopen van de 6501+6464+6480 is de 6480 op spoor 63 rond 21:30 uur door het juk geschoven en haalde daarbij de bvl naar beneden met als gevolg brand.
Het zou alleen gaan om een brand in het besturingssysteem van de loc waarvan alleen een kabelboom in brand gestaan zou hebben.Dus de schade aan de onderkant van de locomotief als gevolg van de ontsporing schat ik erger dan de schade van de brand.