Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Big Scale Trains - NS SLT in H0 door MOVisser
Vandaag om 22:42:05
PPM kranen van Strukton door edwin1974
Vandaag om 22:32:16
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ronald A.
Vandaag om 22:30:31
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Daan!
Vandaag om 22:11:50
Hulp gezocht omgeving Drachten door Reinout van Rees
Vandaag om 21:57:13
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 21:32:56
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 21:30:55
PB Models, ICR-rijtuigen door Mcn1986
Vandaag om 21:11:57
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
Vandaag om 20:52:52
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Jeroen Water
Vandaag om 20:51:24
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 20:46:52
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
Vandaag om 20:40:23
Schroefkoppeling voor H0. door Scratchbuilt
Vandaag om 19:58:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 19:51:55
Vollmer ringloods deuren door Freddy
Vandaag om 19:51:38
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door saskia
Vandaag om 19:49:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:44:15
Arnold N 2543 rookgenerator door Gabriël Bergsma
Vandaag om 19:30:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door RobbertJan
Vandaag om 19:30:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
Vandaag om 19:26:55
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
Vandaag om 19:25:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:10:14
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
Vandaag om 18:42:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Silvolde
Vandaag om 17:25:10
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Michiel2
Vandaag om 16:50:22
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 16:32:24
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:04:01
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 14:50:42
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 14:23:41
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 13:47:11
  

Auteur Topic: Marklin 36420, de Ludmilla  (gelezen 14157 keer)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Marklin 36420, de Ludmilla
« Reactie #30 Gepost op: 10 October 2008, 16:09:37 »
@ Remunj.

Daar heb je helemaal gelijk in.
Er is trouwens niks te merken dat Märklin met de forums mee leest.
Een goede producent luisterd naar zn klanten.
En dat zie ik bij bijna alle merken, maar Märklin nu weer juist niet.
Want ze blijven maar onnodige fouten maken.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

barry1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 2041
  • A-C
Re: Marklin 36420, de Ludmilla
« Reactie #31 Gepost op: 10 October 2008, 16:29:37 »
even over de 1200 motor,
1 niet kapot te krijgen zelfs na 50 jaar
2 de echte 1200 maakte minstens net zoveel lawaai....

de ludmilla is een gedrocht daar kan geen fabrikant iets moois van maken...   :-* [duik]

en ondertussen wacht ik al 3 jaar op de irm van rivvarossi........

Altijd dat eeuwige gezeur hierzo, vind je het niks koop het gewoon niet!
De fabrikanten weten heus wel van elkaar wanneer iets goed verkoopt en waarom.

Marklin is overgenomen door investeerders, mooi op de markt zetten en straks met dikke winst verkopen. Als ze rotzooi maken en het verkoopt niet dan...... vul zelf maar in... er zijn 3 opties.



IC 2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 396
Re: Marklin 36420, de Ludmilla
« Reactie #32 Gepost op: 10 October 2008, 17:35:18 »
die koffie molens zijn fantastiche vindt ik, volkomen begrijpelijk en ik kan er ook zelf mee lopen knutselen. enne, wat barry al zegt die IRM van Rivarossi waar we al 3 jaar op wachten hoor ik veel minder over dan de onophoudelijke kritiek op M*. liever een fabrikant die daad bij woord houdt dan een die iets aankondigd en er vervolgens niets meer mee doet.
duikt gauw onder z'n bureau

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Marklin 36420, de Ludmilla
« Reactie #33 Gepost op: 10 October 2008, 18:04:28 »
Stel:

Ik wil een nieuw model op de markt brengen, dan komt een model niet eerder mijn fabriek uit voordat ie qua uiterlijk en techniek ook perfect is.

Ik doe er liever net 3 jaar over om hem uit te brengen, dan in plaats van zo snel mogelijk en er klopt een hoop niet aan.

En die Koffiemolens zijn qua rijeigenschappen ook nog eens niet zo geweldig.
Ik vind m maar schokkerig tegenover locomotieven met cardanaandrijving
.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Wesley

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
  • NS tussen WO2 en deklassering
Re: Marklin 36420, de Ludmilla
« Reactie #34 Gepost op: 10 October 2008, 18:29:25 »
Citaat
2 de echte 1200 maakte minstens net zoveel lawaai....

Sorry, maar dit vind ik dus echt het toppunt van een slechte redenering.

Dit zou je alleen kunnen zeggen als er een goede sound decoder in zou zitten(van de RAM van Roco kunnen we wel zeggen: de echte maakte net zoveel herrie)

Maar een herrie makend motortje met grootbedrijf vergelijken, dat is echt appels met peren vergelijken.

Wesley

« Laatst bewerkt op: 10 October 2008, 18:37:04 door Wesley »
If I had stayed for other people to make my tools and things for me, I had never made anything.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Marklin 36420, de Ludmilla
« Reactie #35 Gepost op: 10 October 2008, 18:31:27 »
Ja, die reactie van Barry, vind ik echt nergens op slaan.
Volgens mij probeert die het goed te praten.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22630
Re: Marklin 36420, de Ludmilla
« Reactie #36 Gepost op: 10 October 2008, 19:23:08 »
En wat betreft punt 1: zogenaamd niet kapot te krijgen.
Praat eens met de mensen van Railz wat die van de 1200 vinden. Het ding schijnt een vrij hoge defectstand te hebben.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Marklin 36420, de Ludmilla
« Reactie #37 Gepost op: 10 October 2008, 19:41:28 »
Daar weet ik alles van, die machine van mij staat ook meer in de werkplaats dan wat anders.
Geld trouwens ook voor de 1100 van Trix, die hebben steeds problemem die twee.

Als de 1144 de werkplaats uit komt, dan moet de 1211 er ongeveer weer in.

Mijn betrouwbaarste loc's op het moment zijn de 1602, 1744, 1754, 1823, 1838.
Maar dat zijn er wel meer, maar deze springen er echt uit qua betrouwbaarheid.
ze zijn alle 5 van Roco.

Het zijn juist die 2 Trix loc's wat het probleem hebben, en beide met de koffiemolen.
De loc's met middenmotor en cardanaandrijvingen doe hebben nog steeds de minste storingen.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

IC 2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 396
Re: Marklin 36420, de Ludmilla
« Reactie #38 Gepost op: 10 October 2008, 19:46:14 »
Ik heb nog nooit problemen met een ´koffiemolen´ gehad, met andere aandrijvingen heb ik wel problemen gehad. dat het ding veel lawaai maakt vindt ik wel mee vallen, een hondekop van Piko (ja, ja een stuk goedkoper) maakt veel meer herrie. kan in het gelijkstroom deel zitten, maar zeker niet bij het Wisselstroom deel. BTW, mijn betrouwbaarste lok is de HAG Jubilok (re460), en de minst betrouwbare de Roco BLS Re465 die hapert als de *****.

Edit: Ik denk dat dit uiteindelijk gewoon om de persoonlijke ervaringen gaat, en dat er misschien ook wel verchillen zitten tussen de geproduceerde Batches.
« Laatst bewerkt op: 10 October 2008, 19:56:08 door IC 2000 »

ReesCees

  • Gast
Re: Marklin 36420, de Ludmilla
« Reactie #39 Gepost op: 10 October 2008, 20:03:27 »
Kunnen we het weer over de Ludmilla van Marklin hebben aub.

Kees-Jan

« Laatst bewerkt op: 10 October 2008, 20:17:35 door Reel-Cees »

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22630
Re: Marklin 36420, de Ludmilla
« Reactie #40 Gepost op: 10 October 2008, 20:13:08 »
Resultaten uit het verleden geven in ieder geval geen garanties voor de toekomst.

Mijn inschatting van de huidige 1200 is dat de trekkracht eigenlijk tekort schiet, waardoor het model het op sommige banen zwaar te verduren krijgt en gemakkelijk de geest geeft.
Hoe lang de hobby-aandrijvingen a la de Ludmilla het uithouden moeten we maar zien, maar de trekkracht van de Ludmilla schijnt ook kantje boord te zijn.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

IC 2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 396
Re: Marklin 36420, de Ludmilla
« Reactie #41 Gepost op: 10 October 2008, 20:17:21 »
*nog even off topic, de krachten van de 1200 vindt ik goed genoeg, totaal geen problemen, trekt als een van de besten op naar mijn idee.

>ludmilla

ok, mijn oordeel over het model is dat ze opzich beter de rechthoekige buffers kunnen gebruiken, verder heb ik er geen mening over, het model vindt ik er goed uitzien, maar niet meer dan dat.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5489
  • Modelspoor is emotie...
Re: Marklin 36420, de Ludmilla
« Reactie #42 Gepost op: 10 October 2008, 20:17:35 »
Stel:

Ik wil een nieuw model op de markt brengen, dan komt een model niet eerder mijn fabriek uit voordat ie qua uiterlijk en techniek ook perfect is.

Ik doe er liever net 3 jaar over om hem uit te brengen, dan in plaats van zo snel mogelijk en er klopt een hoop niet aan.

Beetje off topic, maar da's ook de redenering van Artitec aangaande de DE-1...
Tbinnebarretije…

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6864
Re: Marklin 36420, de Ludmilla
« Reactie #43 Gepost op: 10 October 2008, 20:20:36 »
Hoe lang de hobby-aandrijvingen a la de Ludmilla het uithouden moeten we maar zien, maar de trekkracht van de Ludmilla schijnt ook kantje boord te zijn.
Henk,

Hoe weet je dat, staat dat ergens, is het uitgetest of denk je dat?

Gr, Ben.

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22630
Re: Marklin 36420, de Ludmilla
« Reactie #44 Gepost op: 10 October 2008, 20:24:48 »
Het ken nèt, lees ik hieruit.

Hij doet het allemaal wel, maar niet van harte.
« Laatst bewerkt op: 10 October 2008, 20:26:23 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.