Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
Vandaag om 22:03:54
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
Vandaag om 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
Vandaag om 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
Vandaag om 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 21:26:42
Aachenau West door Overet
Vandaag om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 21:21:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 21:08:52
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:59
Wat was jullie allereerste loc? door marctrein
Vandaag om 20:43:35
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
  

Auteur Topic: Interieur Postrijtuigen Plan E/L  (gelezen 13970 keer)

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Interieur Postrijtuigen Plan E/L
« Gepost op: 21 September 2008, 18:27:48 »
Wie heeft er foto's en tekeningen van het interieur van een Plan E/L postrijtuig?

Ik ben talloze foto's van Artitec plan e's tegengekomen, maar geen foto's van het interieur uit een postrijtuig.

Ik bezit zelf over een tekening van Rihuplast interieur voor de plan e's ,maar hier zit het postrijtuig nou net weer niet bij :-|

Dit om mijn Mastica versie van interieur te voorzien.

Felix

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: Interieur Postrijtuigen Plan E/L
« Reactie #1 Gepost op: 22 September 2008, 09:02:08 »
Schop

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re: Interieur Postrijtuigen Plan E/L
« Reactie #2 Gepost op: 22 September 2008, 10:21:02 »
Felix,

Suggestie: Kijk eens op de site van Martijn Haman. In elk geval staat daar een plattegrond met omschrijving.

Duurdere suggestie: koop zelf een Artitec of MK modelbouwstudio's plan L. Maykel heeft alleen het interieur nog niet af.

Vervolgens googlen op plan L en wie weet vind je nog ergens een foto van het interieur.

En natuurlijk je eigen suggestie: wie op dit forum maakt even een plan L open en plaatst een foto? :)

Ik heb wel 2 plan L rijtuigen: een Mastica zonder interieur en een MK die ik nog moet bouwen, waarvan Maykel nog een interieur gaat leveren.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

wvdm

  • Gast
Re: Interieur Postrijtuigen Plan E/L
« Reactie #3 Gepost op: 22 September 2008, 11:16:39 »
Een foto heb ik niet, ook een tekening niet, maar ik heb er zelf doorheen gelopen, toen ik tussen 1970 en 1973 Naar de zeevaartschool in Rotterdam reisde vanf Leiden. De banken staan met de rugleuningen naar elkaar bij de eerste drie ramen, precies hetzelfde als bij een B rijtuig van plan E.
Er is een boek "Treinen in Nederland" geloof ik dat het heet en daar staan foto's en tekeningen in.
In de bibliotheek zal die wel staan op de rekken op de info afdeling.

Succes
Groetjes
Wil


Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re: Interieur Postrijtuigen Plan E/L
« Reactie #4 Gepost op: 22 September 2008, 11:34:59 »
Beste Wil,

Als ik je reactie lees, weet ik niet zeker of je een plan L bedoelt. Bedoel je niet een plan E RD? Die heeft inderdaad banken zoals een plan E B rijtuig (C voor de puristen), maar een plan L heeft die niet. Daarnaast twijfel ik of je zomaar door een postrijtuig kon lopen als reiziger, maar dat weet ik echt niet.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Interieur Postrijtuigen Plan E/L
« Reactie #5 Gepost op: 22 September 2008, 11:40:57 »
Postrijtuig was afgesloten.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: Interieur Postrijtuigen Plan E/L
« Reactie #6 Gepost op: 22 September 2008, 12:32:32 »
Je moet zelf even knippen en plakken. Mij scanner kan alleen A4 aan. Vandaar!

 



SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: Interieur Postrijtuigen Plan E/L
« Reactie #7 Gepost op: 22 September 2008, 12:50:11 »
Heren,

Hartelijk dank! Zijn er toevallig ook mensen bereid hun Artitec Plan Postrijtuig te open zodat ik een iets duidelijker beeld van de tekening krijg? :P

Ik zie dat er verder geen banken en dergelijken in stonden, alleen postsorteervakken tegen de ramen aan (met tafeltje's er voor?).

Wat zijn de gestreepte gedeelten tussen de bagage deuren precies?

Felix

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: Interieur Postrijtuigen Plan E/L
« Reactie #8 Gepost op: 22 September 2008, 12:56:35 »
Even recht gezet voor de duidelijkheid.




Die streepjes ijn de rekken waar de postzakken stonden (geloof ik)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: Interieur Postrijtuigen Plan E/L
« Reactie #9 Gepost op: 22 September 2008, 13:26:25 »
Ik heb ze even aan elkaar geplakt.

« Laatst bewerkt op: 22 September 2008, 13:35:42 door Felix »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: Interieur Postrijtuigen Plan E/L
« Reactie #10 Gepost op: 22 September 2008, 14:09:09 »
Voor de goede orde zal ik PLan D er ook maar bij doen :)


SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: Interieur Postrijtuigen Plan E/L
« Reactie #11 Gepost op: 22 September 2008, 17:55:31 »
Bedankt, voor nog meer goede orde zet ik de aan elkaar geplakte platen even op een rijtje ;)


Plan D Postrijtuig



Plan E/L Postrijtuig


Felix

wvdm

  • Gast
Re: Interieur Postrijtuigen Plan E/L
« Reactie #12 Gepost op: 23 September 2008, 06:44:48 »
Je kon aan een kant er door heen lopen. Een smal gangetje met aan beide kanten deuren, maar mischien was hij toen al omgebouwd tot fietsen rijtuig, want de motorposten reden al los rond met postwagons.

groetjes
Wil

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: Interieur Postrijtuigen Plan E/L
« Reactie #13 Gepost op: 23 September 2008, 12:47:03 »
Postrijtuigen waren verboden toegang voor alles en iedereen die er niets te maken hadden. Ook de conducteur van de trein had geen vrije toegang tot het rijtuig. In de praktijk waren de kopeuren van de rijtuigen tijdens dienst, altijd gesloten en op slot!
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5390
  • Modelspoor is emotie...
Re: Interieur Postrijtuigen Plan E/L
« Reactie #14 Gepost op: 23 September 2008, 13:25:27 »
Ook de vouwbalgen waren ingetrokken.
Tbinnebarretije…