Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 13:34:58
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 13:34:03
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 13:14:40
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door MaraNCS
Vandaag om 13:12:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Pukkie
Vandaag om 13:09:20
Frans loodsje et cetera door MaraNCS
Vandaag om 13:05:32
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 12:29:31
Boek over de oorsprong NS 500/600 door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:11:48
Even wachten nog...... (1:45 op 0,16 m2) door spoorijzer
Vandaag om 12:07:06
Spoor 1 nem of finescale door sncf231e
Vandaag om 11:32:01
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 11:17:53
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:11:58
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:00:48
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door martijnhaman
Vandaag om 10:23:14
Iemand ervaring met deze ali express lok printplaten? door schipcas
Vandaag om 10:06:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door jan47
Vandaag om 09:50:55
Station Roodeschool door aad52
Vandaag om 09:39:24
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen. door Jelmer
Vandaag om 09:26:52
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 08:46:39
Nachttreinen Oost Europa door laurent
Vandaag om 08:29:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 08:12:27
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door Ronald Halma
Vandaag om 05:02:37
Heroplage Artitec Plan W? door KNed
14 July 2025, 23:54:58
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door hmmglaser
14 July 2025, 23:21:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
14 July 2025, 23:19:54
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound door Paulus
14 July 2025, 21:23:06
Spoor- en tramweg parafernalia door gdh
14 July 2025, 21:17:50
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
14 July 2025, 20:46:27
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
14 July 2025, 20:31:02
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
14 July 2025, 19:49:49
  

Auteur Topic: Kortsluiting bij overgang baanvak naar baanvak, andere booster  (gelezen 1546 keer)

Hans sprinter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1521
  • Vriend van vlaflip
Kortsluiting bij overgang baanvak naar baanvak, andere booster
« Gepost op: 13 September 2008, 20:28:14 »
Hoi allemaal,
Ik ben sinds kort aan het testen met een Multimuis, een 10764 en een als booster omgebouwde 10764. Ik heb twee baanvakken die aan elkaar grenzen, waar twee verschillende versterkers aan hangen. Als ik met een lok de overgang van de baanvakken over rijdt geeft de MM kortsluiting aan en stopt uiteraard alles. Kan dit worden veroorzaakt doordat ik twee verschillende Roco trafo's heb, de ene 15 Volt en de andere 16 Volt? Wie weet een oorzaak?
Ik kan me een soortgelijk draadje herinderen, maar kan hem niet meer vinden.
Wie weet raad?
Groetjes Hans

p.heinst

  • Offline Offline
  • Berichten: 1192
    • DutchRoco
Re: Kortsluiting bij overgang baanvak naar baanvak, andere booster
« Reactie #1 Gepost op: 13 September 2008, 20:34:57 »
Hans

Probeer het een met bij een van de twee 10764 het stekkertje (Track Out) dat de stroom verzorgd naar de rails om te draaien, waarschijnlijk zij ze niet gelijk in face.
Mogelijk is dat laatste niet de juiste benameng maar ik weet geen ander.


Gr Piet

Roco rijder met 2multimaus als slave, RouteControl,  multimaus pro, Multizentrale pro als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 8.0 A3 en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem

Hans sprinter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1521
  • Vriend van vlaflip
Re: Kortsluiting bij overgang baanvak naar baanvak, andere booster
« Reactie #2 Gepost op: 13 September 2008, 20:59:19 »
 :-[
Piet, thanks, dat was em!
had alles gecontroleerd en doorgemeten, maar die net niet :-|

Ik heb nog wel een vraagje: Als ik een lange ICE (8 delig) erover heen laat rijden die over alle 8 stellen stroom afneemt en is doorgekoppeld, kan dit kwaad voor de booster(s)? ???

Piet, nogmaals bedankt! :)
Hans

p.heinst

  • Offline Offline
  • Berichten: 1192
    • DutchRoco
Re: Kortsluiting bij overgang baanvak naar baanvak, andere booster
« Reactie #3 Gepost op: 13 September 2008, 21:08:08 »
Hans

Volgens mij kan dat geen kwaad.
Zelf heb ik een keer gehad (niet goed opgelet) dat ik de isolatie verbindingen tussen de rails die de sectie van de twee boosters moet scheiden gekoppeld hebt met gewone rails verbindingen.
Dus twee booster op een grote sectie en dat heeft ook enkele dagen goed gegaan voordat ik het ontdekte, niets kapot.

Ps. Het omdraaien staat ook ergens in een of andere handleiding van Roco.

Gr Piet
Roco rijder met 2multimaus als slave, RouteControl,  multimaus pro, Multizentrale pro als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 8.0 A3 en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: Kortsluiting bij overgang baanvak naar baanvak, andere booster
« Reactie #4 Gepost op: 13 September 2008, 21:23:01 »
Ne, hoor dat kan geen kwaad, en je bent een knappe jongen als je weet hoe het opgelost moet worden als het wel kwaad kan.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Hans sprinter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1521
  • Vriend van vlaflip
Re: Kortsluiting bij overgang baanvak naar baanvak, andere booster
« Reactie #5 Gepost op: 13 September 2008, 21:50:45 »
Wim, dat zegt mijn vrouw van wel, maar de spiegel denkt daar andes over ;D

Maar inderdaad was dat ook wel de achterliggende gedachte, maar een 9- delige Thalys is gauw een meter of twee, dus ja, behoorlijk lang twee boosters aan elkaar. Maar idd als het geen kwaad kan, gaan met de banaan!!
 :)
Bedankt voor de adviezen!!

Hans

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26631
    • Pagina van klaas
Re: Kortsluiting bij overgang baanvak naar baanvak, andere booster
« Reactie #6 Gepost op: 13 September 2008, 21:52:37 »
......waarschijnlijk zij ze niet gelijk in face.
Mogelijk is dat laatste niet de juiste benameng maar ik weet geen ander.
Bijna goed. Alleen is het niet face, maar fase.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

p.heinst

  • Offline Offline
  • Berichten: 1192
    • DutchRoco
Re: Kortsluiting bij overgang baanvak naar baanvak, andere booster
« Reactie #7 Gepost op: 13 September 2008, 23:01:13 »
Hallo Klaas

Ok fase, dat was ook de bedoeling een type foutje.
Met het niet weten van de juiste benaming bedoelde ik meer dat er mogelijk andere termen zijn voor hetgeen ik bedoelde met het niet in fase zijn.

Bedank.

Gr Piet
Roco rijder met 2multimaus als slave, RouteControl,  multimaus pro, Multizentrale pro als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 8.0 A3 en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem