Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

tandwiel lux modellbau door Olav
Vandaag om 19:38:02
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:34:04
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Hasenwald
Vandaag om 19:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 19:18:35
Raadplaatje door Dave.......
Vandaag om 19:14:19
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 19:06:47
Conrat door Overet
Vandaag om 19:04:10
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 19:03:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ben
Vandaag om 18:49:03
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 18:42:05
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:32:58
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 18:30:41
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 18:25:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
  

Auteur Topic: Kortsluiting bij overgang baanvak naar baanvak, andere booster  (gelezen 1569 keer)

Hans sprinter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1521
  • Vriend van vlaflip
Kortsluiting bij overgang baanvak naar baanvak, andere booster
« Gepost op: 13 September 2008, 20:28:14 »
Hoi allemaal,
Ik ben sinds kort aan het testen met een Multimuis, een 10764 en een als booster omgebouwde 10764. Ik heb twee baanvakken die aan elkaar grenzen, waar twee verschillende versterkers aan hangen. Als ik met een lok de overgang van de baanvakken over rijdt geeft de MM kortsluiting aan en stopt uiteraard alles. Kan dit worden veroorzaakt doordat ik twee verschillende Roco trafo's heb, de ene 15 Volt en de andere 16 Volt? Wie weet een oorzaak?
Ik kan me een soortgelijk draadje herinderen, maar kan hem niet meer vinden.
Wie weet raad?
Groetjes Hans

p.heinst

  • Offline Offline
  • Berichten: 1192
    • DutchRoco
Re: Kortsluiting bij overgang baanvak naar baanvak, andere booster
« Reactie #1 Gepost op: 13 September 2008, 20:34:57 »
Hans

Probeer het een met bij een van de twee 10764 het stekkertje (Track Out) dat de stroom verzorgd naar de rails om te draaien, waarschijnlijk zij ze niet gelijk in face.
Mogelijk is dat laatste niet de juiste benameng maar ik weet geen ander.


Gr Piet

Roco rijder met 2multimaus als slave, RouteControl,  multimaus pro, Multizentrale pro als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 8.0 A3 en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem

Hans sprinter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1521
  • Vriend van vlaflip
Re: Kortsluiting bij overgang baanvak naar baanvak, andere booster
« Reactie #2 Gepost op: 13 September 2008, 20:59:19 »
 :-[
Piet, thanks, dat was em!
had alles gecontroleerd en doorgemeten, maar die net niet :-|

Ik heb nog wel een vraagje: Als ik een lange ICE (8 delig) erover heen laat rijden die over alle 8 stellen stroom afneemt en is doorgekoppeld, kan dit kwaad voor de booster(s)? ???

Piet, nogmaals bedankt! :)
Hans

p.heinst

  • Offline Offline
  • Berichten: 1192
    • DutchRoco
Re: Kortsluiting bij overgang baanvak naar baanvak, andere booster
« Reactie #3 Gepost op: 13 September 2008, 21:08:08 »
Hans

Volgens mij kan dat geen kwaad.
Zelf heb ik een keer gehad (niet goed opgelet) dat ik de isolatie verbindingen tussen de rails die de sectie van de twee boosters moet scheiden gekoppeld hebt met gewone rails verbindingen.
Dus twee booster op een grote sectie en dat heeft ook enkele dagen goed gegaan voordat ik het ontdekte, niets kapot.

Ps. Het omdraaien staat ook ergens in een of andere handleiding van Roco.

Gr Piet
Roco rijder met 2multimaus als slave, RouteControl,  multimaus pro, Multizentrale pro als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 8.0 A3 en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: Kortsluiting bij overgang baanvak naar baanvak, andere booster
« Reactie #4 Gepost op: 13 September 2008, 21:23:01 »
Ne, hoor dat kan geen kwaad, en je bent een knappe jongen als je weet hoe het opgelost moet worden als het wel kwaad kan.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Hans sprinter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1521
  • Vriend van vlaflip
Re: Kortsluiting bij overgang baanvak naar baanvak, andere booster
« Reactie #5 Gepost op: 13 September 2008, 21:50:45 »
Wim, dat zegt mijn vrouw van wel, maar de spiegel denkt daar andes over ;D

Maar inderdaad was dat ook wel de achterliggende gedachte, maar een 9- delige Thalys is gauw een meter of twee, dus ja, behoorlijk lang twee boosters aan elkaar. Maar idd als het geen kwaad kan, gaan met de banaan!!
 :)
Bedankt voor de adviezen!!

Hans

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26780
    • Pagina van klaas
Re: Kortsluiting bij overgang baanvak naar baanvak, andere booster
« Reactie #6 Gepost op: 13 September 2008, 21:52:37 »
......waarschijnlijk zij ze niet gelijk in face.
Mogelijk is dat laatste niet de juiste benameng maar ik weet geen ander.
Bijna goed. Alleen is het niet face, maar fase.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

p.heinst

  • Offline Offline
  • Berichten: 1192
    • DutchRoco
Re: Kortsluiting bij overgang baanvak naar baanvak, andere booster
« Reactie #7 Gepost op: 13 September 2008, 23:01:13 »
Hallo Klaas

Ok fase, dat was ook de bedoeling een type foutje.
Met het niet weten van de juiste benaming bedoelde ik meer dat er mogelijk andere termen zijn voor hetgeen ik bedoelde met het niet in fase zijn.

Bedank.

Gr Piet
Roco rijder met 2multimaus als slave, RouteControl,  multimaus pro, Multizentrale pro als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 8.0 A3 en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem