Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vervangen wissels flm profi door Luc2000
Vandaag om 20:44:14
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Quinzeedied
Vandaag om 20:37:40
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door BartvD
Vandaag om 20:16:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 20:11:57
Tickets Modelspoordagen 2026 door Ronald Halma
Vandaag om 20:11:18
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door janvanbemmel
Vandaag om 20:10:25
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Eric B
Vandaag om 20:10:00
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 19:43:53
De dingen die je kan maken uit een plaat. door hmmglaser
Vandaag om 19:29:58
Project X...... door Ivo tB
Vandaag om 19:27:32
Een nieuw baantje op Micromodules door Casmir
Vandaag om 19:12:52
Ervaringen met EVA (Ethylene-vinyl acetate) foam/rubber als rail-underlayment. door janvanbemmel
Vandaag om 18:38:31
Raadplaatje door GerardvV
Vandaag om 16:40:29
De Projecten van RetroJack door Hans GJ
Vandaag om 16:40:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Gino
Vandaag om 16:34:17
Decals, witte NS logo's en cijfers voor plan E door Frans Peeters
Vandaag om 16:22:02
Hoe een schaduwstation automatiseren door Eric v C
Vandaag om 15:21:34
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door aad52
Vandaag om 13:47:47
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:26:50
Modulebaan.nl - kleine keerlussen µMh0UB's door NS264
Vandaag om 12:23:34
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Frans Peeters
Vandaag om 12:18:23
UP Mikado. Messing model schaal-0. De zaag er in. door FritsT
Vandaag om 11:59:38
Show je werkplek door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 11:58:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:16:31
Nahmertaler Kleinbahn door spoorijzer
Vandaag om 11:06:43
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
Vandaag om 10:47:57
LS Models/Lemke CityNightLine samenstelling?? door verst107
Vandaag om 09:52:50
NS 8800 in spoor 0 door bollen neus
Vandaag om 09:20:09
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 08:32:10
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
08 October 2025, 22:26:30
  

Auteur Topic: Air France-KLM en Veolia  (gelezen 5228 keer)

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: Air France-KLM en Veolia
« Reactie #15 Gepost op: 09 September 2008, 11:37:33 »
Er meerdere vervoerders op de HSL rijden. Voordeel is dat we  naast het lelijke geval van NS HiSpeed ook de AGV van Air France - KLM - Veolia te zien krijgen ...  ;D
Wie zegt
- dat Air France/Veolia écht zal gaan rijden
- dat Air France/Veolia met AGV gaat rijden
- en.... dat het materieel van NS HiSpeed ooit geleverd gaat worden?  ;)

www.raymondkies.nl

Spoors

  • Smalspoor Fröbelaar
  • Offline Offline
  • Berichten: 1076
    • Koala Creek - Australian Sugar Cane in HOn30
Re: Air France-KLM en Veolia
« Reactie #16 Gepost op: 09 September 2008, 12:28:35 »
Stukje op nu.nl is wat duidelijker:

Citaat
PARIJS - Luchtvaartmaatschappij Air France-KLM wil samen met het Franse transportbedrijf Veolia reizigers in Europa gaan vervoeren met hogesnelheidstreinen.
Daarvoor richten ze een samenwerkingsverband op. Dat heeft het bedrijf maandag bevestigd na berichtgeving door Franse media eerder op de dag.

Europese spoornetwerk
De eerste treinen moeten in januari 2010 gaan rijden. Dan gaat het Europese spoornetwerk open voor concurrentie. Klanten van Air France-KLM kunnen dan met de trein reizen tussen Parijs, Amsterdam en Londen.
De Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij liet begin juli al weten in gesprek te zijn met Veolia. Ze zouden inmiddels al treinen hebben besteld bij het Franse Alstom.  

Plannen
Air France-KLM werkt al vier jaar aan plannen om de trein als vervoermiddel toe te voegen aan zijn activiteiten.
Het luchtvaartbedrijf hoopt zo op korte routes klanten terug te winnen die zijn kwijtgeraakt aan traditionele spoorwegbedrijven als SNCF en Deutsche Bahn.


Het onderstreepte geeft een antwoord op je vragen ... behalve over de levering van die HiSpeed stellen ...

Groet,

Jeroen

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8086
Re: Air France-KLM en Veolia
« Reactie #17 Gepost op: 09 September 2008, 12:33:40 »
Dat het een AGV wordt staat nergens. Alleen dat ze materieel besteld hebben bij Alstom maar AGV ligt wel voor de hand. Je wilt concureren met vliegverbindingen en dan ga je geen boemeltje inzetten. Alhoewel de HSL is nog geen toppunt van snelheid  8)

G.
Eric
Gr.
Eric

Anoniem

  • Gast
Re: Air France-KLM en Veolia
« Reactie #18 Gepost op: 09 September 2008, 12:55:08 »
Alhoewel de HSL is nog geen toppunt van snelheid

Natuurlijk wel. Onlangs heeft Transavia het experiment op de verbinding Rotterdam - Orly afgebroken. Ze kregen de toestellen niet vol, reden: de Thalys was zowel goedkoper als sneller (door to door).

Wat er besteld zou zijn, geen idee. Dat kunnen er eigenlijk maar twee zijn: Duplex of AGV. Het beleid van Alstom is duidelijk: als je een TGV wilt die enkeldeks is, wordt het een AGV; dubbeldeks een Duplex of misschien in de toekomst een AGV-Duplex.

Krijg je zo'n nieuw ding in 16 maanden toegelaten in drie landen?

En dan is er ook nog sprake van diensten Parijs - Londen, die roepen weer een hele set andere problemen op...we gaan het zien  8).

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2410
Re: Air France-KLM en Veolia
« Reactie #19 Gepost op: 09 September 2008, 14:01:21 »
En is het in de auto die jij in je avatar hebt staan dan beter?   ;)

Voor mijzelf wel, voor degene die achter mij gaat zitten stukken minder 8) ;D

mvg,

Matthijs

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: Air France-KLM en Veolia
« Reactie #20 Gepost op: 09 September 2008, 17:50:54 »
Dat het een AGV wordt staat nergens. Alleen dat ze materieel besteld hebben bij Alstom maar AGV ligt wel voor de hand. Je wilt concureren met vliegverbindingen en dan ga je geen boemeltje inzetten. Alhoewel de HSL is nog geen toppunt van snelheid  8)

G.
Eric

Als je met AGV wilt rijden kun je dat vergeten in 2010. De enige klant die zich tot nu toe voor de AGV heeft gemeld, een maatschppij uit Italië, krijgt haar treinen niet eerder dan 2010 geleverd. Een volgende klant sluit dan keurig achterin de rij aan. Bovendien verkeert de AGV op dit moment nog in het experimentele stadium, dus het zou heel goed kunnen dat de levering vanaf 2010 naar Italië ook niet eens wordt gehaald.

www.raymondkies.nl

Robin

  • Bahnhoofd
  • Offline Offline
  • Berichten: 496
  • Treinbewaking
    • Mijn Voorlopige Baanplan
Re: Air France-KLM en Veolia
« Reactie #21 Gepost op: 09 September 2008, 17:56:08 »
Hopelijk worden het niet net zulke lelijke treinen als voor op de HSL-Zuid...
De bouw van de TheoRhätische Bahn begint binnenkort...

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: Air France-KLM en Veolia
« Reactie #22 Gepost op: 09 September 2008, 18:17:27 »
Ik vind dat zo'n flauwe opmerking: hopenlijk worden het niet zulke lelijke treinen... Wat is de essentie van een trein? Juist: het vervoeren van mensen (of goederen). En het uiterlijk van een trein dient meer doelen dan het gerief van een plaatjesmakende spoorweghobbyist, zoals bijvoorbeeld optimale stroomlijn voor een zo laag mogelijk energiegebruik, het beperken van lawaai etc. Kijk naar de laatste generatie hogesnelheidstreinen - die hebben allemaal een soortgelijke kopvorm.

www.raymondkies.nl

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8996
  • Hengelooo 1:160
Re: Air France-KLM en Veolia
« Reactie #23 Gepost op: 09 September 2008, 18:25:43 »
Ik vind dat zo'n flauwe opmerking: hopenlijk worden het niet zulke lelijke treinen...

Die opmerking zal vast niet flauw bedoeld zijn maar uit hobbyïstisch oogpunt. Het oog wil ook wat en mijn oog wil niet dat vogelbekdier. Als reiziger zal ik het treinstel overigens vast wel weten te waarderen...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Anoniem

  • Gast
Re: Air France-KLM en Veolia
« Reactie #24 Gepost op: 09 September 2008, 18:30:10 »
Als je met AGV wilt rijden kun je dat vergeten in 2010. De enige klant die zich tot nu toe voor de AGV heeft gemeld, een maatschppij uit Italië, krijgt haar treinen niet eerder dan 2010 geleverd.

2012 had ik zelfs begrepen... maar ik weet niet in hoeverre dat accuraat is.

Robin

  • Bahnhoofd
  • Offline Offline
  • Berichten: 496
  • Treinbewaking
    • Mijn Voorlopige Baanplan
Re: Air France-KLM en Veolia
« Reactie #25 Gepost op: 09 September 2008, 18:59:10 »
Die opmerking zal vast niet flauw bedoeld zijn maar uit hobbyïstisch oogpunt. Het oog wil ook wat en mijn oog wil niet dat vogelbekdier. Als reiziger zal ik het treinstel overigens vast wel weten te waarderen...

De opmerking was inderdaad niet flauw bedoeld. De *opmerkelijke* vorm zal ongetwijfeld een bepaald doel dienen. Ik twijfel ook niet aan het comfort aan de binnenkant, dat is tegenwoordig bijna altijd goed, hooguit een kwestie van smaak bij kleurkeuzes, en het enige echte discussiepunt is beenruimte. Overigens heel belangrijk ,want ik ben 1m86, met het vooruitzicht op 2m00 ;D
De bouw van de TheoRhätische Bahn begint binnenkort...