Er meerdere vervoerders op de HSL rijden. Voordeel is dat we naast het lelijke geval van NS HiSpeed ook de AGV van Air France - KLM - Veolia te zien krijgen ...
PARIJS - Luchtvaartmaatschappij Air France-KLM wil samen met het Franse transportbedrijf Veolia reizigers in Europa gaan vervoeren met hogesnelheidstreinen.Daarvoor richten ze een samenwerkingsverband op. Dat heeft het bedrijf maandag bevestigd na berichtgeving door Franse media eerder op de dag. Europese spoornetwerk De eerste treinen moeten in januari 2010 gaan rijden. Dan gaat het Europese spoornetwerk open voor concurrentie. Klanten van Air France-KLM kunnen dan met de trein reizen tussen Parijs, Amsterdam en Londen. De Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij liet begin juli al weten in gesprek te zijn met Veolia. Ze zouden inmiddels al treinen hebben besteld bij het Franse Alstom. Plannen Air France-KLM werkt al vier jaar aan plannen om de trein als vervoermiddel toe te voegen aan zijn activiteiten. Het luchtvaartbedrijf hoopt zo op korte routes klanten terug te winnen die zijn kwijtgeraakt aan traditionele spoorwegbedrijven als SNCF en Deutsche Bahn.
Alhoewel de HSL is nog geen toppunt van snelheid
En is het in de auto die jij in je avatar hebt staan dan beter?
Dat het een AGV wordt staat nergens. Alleen dat ze materieel besteld hebben bij Alstom maar AGV ligt wel voor de hand. Je wilt concureren met vliegverbindingen en dan ga je geen boemeltje inzetten. Alhoewel de HSL is nog geen toppunt van snelheid G.Eric
Ik vind dat zo'n flauwe opmerking: hopenlijk worden het niet zulke lelijke treinen...
Als je met AGV wilt rijden kun je dat vergeten in 2010. De enige klant die zich tot nu toe voor de AGV heeft gemeld, een maatschppij uit Italië, krijgt haar treinen niet eerder dan 2010 geleverd.
Die opmerking zal vast niet flauw bedoeld zijn maar uit hobbyïstisch oogpunt. Het oog wil ook wat en mijn oog wil niet dat vogelbekdier. Als reiziger zal ik het treinstel overigens vast wel weten te waarderen...