Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door gdh
Vandaag om 12:39:56
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Casmir
Vandaag om 12:36:18
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door mamory
Vandaag om 12:28:29
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door basjuh1981
Vandaag om 12:17:38
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door basjuh1981
Vandaag om 12:10:43
C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 11:59:19
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 11:58:17
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 11:55:45
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 11:50:15
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Rob Ellerman
Vandaag om 11:49:24
Kato ETA 515 door Casmir
Vandaag om 11:17:00
Project X...... door Met een sik
Vandaag om 11:00:59
Tram reageert niet door Luc2000
Vandaag om 11:00:27
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 09:58:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 09:51:03
PCC tram Alfred Rieß door Jan Bennink
Vandaag om 09:48:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:42:30
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 09:29:38
Omgeving Frankfurt am Main door martijnhaman
Vandaag om 09:03:25
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 08:57:36
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 08:54:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door martijnhaman
Vandaag om 08:48:03
Roco 2400, h0 door Huup
Vandaag om 08:39:44
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 00:17:43
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Wim Vink
11 October 2025, 23:45:35
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door Camickaeze
11 October 2025, 23:44:23
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
11 October 2025, 23:32:54
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
11 October 2025, 23:24:22
Da's Daz 2 door hervé
11 October 2025, 22:56:07
De projecten van Ruben (NL H0) door Martijn193
11 October 2025, 22:50:20
  

Auteur Topic: Station Maastricht in H0  (gelezen 6799 keer)

transmission

  • Gast
Re: Station Maastricht in H0
« Reactie #15 Gepost op: 11 September 2008, 06:29:00 »

Ik denk dat je de tekeningen kunt vinden in het Utrechts archief waar het hele archief van de NS is opgeslagen. Je kunt on-line zoeken via www.hetutrechtsarchief.nl.

Welbedankt voor je link! ;)

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 8998
  • Hengelooo 1:160
Re: Station Maastricht in H0
« Reactie #16 Gepost op: 11 September 2008, 09:07:36 »
In een Railhobby, ik meen oktober of november 1985, is een keer aandacht besteed aan Maastricht in model. Een leuk artikel (met railplan), waar je wat suggesties uit kunt halen.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6437
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Station Maastricht in H0
« Reactie #17 Gepost op: 11 September 2008, 20:26:41 »
Mischien wel.

Maar er is wel een techisch probleem,
Hoe kom ik aan een Rail hobby uit oktober/november 1985?
Ik mijn bouwjaar is 3 jaar eerder.
« Laatst bewerkt op: 11 September 2008, 20:37:48 door J. Beckers »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

fasteagle

  • Offline Offline
  • Berichten: 15
Re: Station Maastricht in H0
« Reactie #18 Gepost op: 11 September 2008, 20:33:58 »
Hallo allemaal,
Ik zie nu een Babylonische spraakverwarring: er wordt bijna tegelijk gesproken over Rail Hobby en Rail Magazine. De inhoudsopgave van Rail Magazine, zijn voorgangers en Spoorweg Journaal kun je vinden op http://www.spoorzoeker.nu. Die van Rail Hobby helaas niet. Als je eenmaal weet welk nummer je wil, kun je ze misschien wel vinden op marktplaats. Anders proberen in het winkeltje van de NVBS in Leiden óf in de bieb van de NVBS. Maarrr... dan moet je wel lid zijn.
Succes,
Martin
« Laatst bewerkt op: 11 September 2008, 20:36:53 door Martin »

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 8998
  • Hengelooo 1:160
Re: Station Maastricht in H0
« Reactie #19 Gepost op: 11 September 2008, 22:33:53 »
Het is RH november 1985. En ik heb deze zelfs dubbel, mag jij dus hebben. Zal hem op 19/02 wel meenemen voor je.
« Laatst bewerkt op: 12 September 2008, 12:57:04 door Mispoes. Reden: tikfoutje »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6437
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Station Maastricht in H0
« Reactie #20 Gepost op: 11 September 2008, 22:35:24 »
Dat is heel aardig van je Frank.

Mischien kan ik er waardevolle informatie uithalen.

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Servé

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1769
  • Niks kan tippen aan een E1700
Re: Station Maastricht in H0
« Reactie #21 Gepost op: 12 September 2008, 15:34:15 »
@ pucki,

Ik ben lid van De Percee, en ik weet precies wie en wat jij bedoelt.

@ Jos, als je geinteresseerd in bouwtekeningen ofzo van station Maastricht, kan ik je misschien het mailadres geven van diegene die dat tation maakt + bouwtekeningen van de passerrel (is dit goed nederlands ??? :P). Stuur me even een PB.
Vriendelijke groet, Servé.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6437
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Station Maastricht in H0
« Reactie #22 Gepost op: 12 September 2008, 15:50:20 »
Over station Maastricht gesproken,

Daar staat nu sinds enkele degen een complete stam Priority rijtuigen.

Deze 7 rijtuigen staan echter in de Juiste volgorde.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Servé

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1769
  • Niks kan tippen aan een E1700
Re: Station Maastricht in H0
« Reactie #23 Gepost op: 12 September 2008, 15:55:28 »
Ja, die zag ik vandaag staan toen ik uit school kwam. Waarom staan die daar?
Vriendelijke groet, Servé.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6437
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Station Maastricht in H0
« Reactie #24 Gepost op: 12 September 2008, 16:01:50 »
Ik weet het ook niet.
Er zit in ieder geval ook geen bijpassende locomotief bij, deze staat ook niet elders op het amplacement.

Maar waarom ze er staan, ik heb geen flauw idee.

Ze zijn in de maand Juni ook nog eens in Maastricht geweest, ook natuurlijk in de juiste volgorde.
Maar dan wel met een Loc ervoor
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

PietvW

  • Offline Offline
  • Berichten: 126
    • Mijn modelbouw website
Re: Station Maastricht in H0
« Reactie #25 Gepost op: 12 September 2008, 16:04:23 »
tijdelijk even daar neergezet omdat ze niet ergens anders kwijt kunnen?

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re: Station Maastricht in H0
« Reactie #26 Gepost op: 12 September 2008, 16:14:58 »
Gewoon, onderhoud bij de lijnwerkplaats? Niet alle HSA rijtuigen zijn ex-Benelux.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6437
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Station Maastricht in H0
« Reactie #27 Gepost op: 12 September 2008, 16:17:19 »
Voor gewoon onderhoud hoeven ze toch niet in de juiste volgorde te staan.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Servé

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1769
  • Niks kan tippen aan een E1700
Re: Station Maastricht in H0
« Reactie #28 Gepost op: 12 September 2008, 16:19:31 »
Is misschien wel handiger voor als ze worden opgehaald, kunnen ze meteen weer in gebruik.
Vriendelijke groet, Servé.

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re: Station Maastricht in H0
« Reactie #29 Gepost op: 12 September 2008, 16:24:47 »
Euh, die dingen komen als complete stam aan, worden uit elkaar gehaald omdat de onderhoudshal ook niet oneindig lang is en worden daarna weer gewoon netjes aan elkaar gerangeerd. Waarom zou je ze niet in Maastricht al goed hangen? Dat bespaart ook wat rangeerbewegingen op Watergraafsmeer.