Bij de klassieke Mätrix motordraaistellen is het nooit mogelijk om een wielstel (as met twee wielen) eruit te halen zonder een wiel van de as te schuiven. Het gaat dus altijd om wielen vervangen en dan zijn 2 er minder dan 4.
De donkere kleur blauw van de Roco Benelux plan W's komt behoorlijk in de buurt van het juiste. Als de 25.5 echter dezelfde kleur heeft als de Roco plan D's is dat dus het Berlijns blauw, niet het veel donkerder (en een beetje paarsige) Benelux-blauw. Overigens is het Berlijns blauw van die plan D ook nog iets aan de lichte kant (en dus zeker te licht voor de Benelux).@Ivo: zijn jouw I4's ook 'doorgezakt' of heb jij wel rechte?
En ik altijd maar denken dat die 2 kleuren hetzelfde waren... Daar schiet mij ineens iets te binnen. Die Benelux plan W's van Roco waren zeer donker, bij het zwarte af. Ik heb dat nooit begrepen maar als het Beneluxblauw nòg donkerder is dan het Berlijnsblauw verklaart dat het e.e.a. Zijn die van jou origineel van Roco Ivo?
Wanneer werden de driedelige ramen van de benelux plan W vervangen door tweedelige?
Ik denk in de Märklin wel en in de Trix niet.Zo is het meestal.Maurik
Ik zou de loc wel eens zonder kunstlicht willen zien.
Hoi Frank,Je weet waar mijn huis woont......
Is het blauw van de 25.5 dan Berlijns blauw? Mijn vader merkte gister op dat het NS geel en Belgisch blauw is en voor zover ik de 25.5 gezien heb zijn die ook donkerder blauw dan het NS materieel (niet dat ik oud genoeg ben om die gezien te hebben).Wel handig om te weten voor mijn 25.5.