Ik ben vooral op zoek naar mensen met (positieve) ervaringen met R1.
Voor de grap zit ik net eens te tellen wat ik allemaal heb, en kom tot de conclusie dat ik 48 R1 bochten (30°) heb. Als ik daar cirkeltjes van leg kom ik al op 4 niveaus stijgen of dalen in een klimspiraal.
Martin, het valt mij altijd op dat Roco in startsets R3 toepast. Veelal bevatten startsets de kleinere radi en Roco past zelf R2 bij sets al niet meer toe. Daaruit maak ik een beetje op, dat Roco R3 als kleinst goed toepasbare boogstraal ziet.
Bovendien zie je de rijtuigen dan niet meer zo overhangen. Roco's R2 is totaal onbruikbaar met lange rijtuigen, R3 is al krap.
Door een testrit kwam ik er achter dat mijn Fleischmann VT 610 ( pendolino )niet een R1 bocht kan nemen .Waarschijnlijk door zijn lengte en door zijn kanteltechniek.
De ruimte liet alleen een R2 en R3 toe op de baan, ik wil nog wel de deur open kunnen doen . Heb ook een R3-ovaal, waar de Zwitserse IC wel doorheen komt, maar door de R2 dus niet, helaas. Nu wil ik rijtuigen van 28 cm lang kopen, die hopelijk wel door die R2 kunnen komen.