Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Pendel module
door
Henry Stelling
Vandaag
om 21:09:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 21:07:44
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wies
Vandaag
om 20:57:01
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
Vandaag
om 20:56:11
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 20:47:16
Alweer is de Weller soldeerbout defect
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 20:35:05
Koploper overzetten naar iTrain
door
C_Jabaaij
Vandaag
om 20:32:36
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
defender
Vandaag
om 20:28:44
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 20:22:41
Wat doen jullie als het koud wordt?
door
defender
Vandaag
om 20:14:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Frans van Meerwijk
Vandaag
om 19:58:09
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
barry1972
Vandaag
om 19:19:09
Piko 2025
door
Jan-Peter
Vandaag
om 19:17:06
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart
door
FritsT
Vandaag
om 18:27:56
Minibaan Visserskaai H0
door
Ronald Halma
Vandaag
om 17:44:28
Vr 19 en za 20 september raildagen 25
door
piksov
Vandaag
om 17:20:20
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls
door
Nullem
Vandaag
om 16:22:59
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven"
door
Ben
Vandaag
om 14:36:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 14:30:09
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
Vandaag
om 14:02:22
Een nieuw begin
door
dreezy
Vandaag
om 13:27:39
Aachenau West
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:43:09
Welke wielreiniger
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:33:18
Welke decoder is dit?
door
Remunj
Vandaag
om 10:21:22
Beilhack xrotm: rijrichting
door
Ben
Vandaag
om 05:26:25
Voordelige treinkaartjes
door
Seinhuis
19 September 2025, 23:23:08
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
Ronald Halma
19 September 2025, 22:55:50
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald
door
basjuh1981
19 September 2025, 22:52:08
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje
door
Scratchbuilt
19 September 2025, 22:32:40
20 21 september Ritten met Mat '46 tijdens Open Trein Festival NSM
door
Syb030
19 September 2025, 22:31:17
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
eerste 186 gesignaleerd
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: eerste 186 gesignaleerd (gelezen 2968 keer)
ziemon
Offline
Berichten: 133
eerste 186 gesignaleerd
«
Gepost op:
12 September 2006, 09:38:04 »
op lok-report vandaag een eerste foto van de E186 111 op weg naar Innotrans. Dit is de lok welke onze BetuweRoute en HSL de komende jaren zal gaan domineren.
Gelogd
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re: eerste 186 gesignaleerd
«
Reactie #1 Gepost op:
12 September 2006, 10:03:36 »
nu de hele loc turquois maken, alu nummerplaten en strips erop en blauwe band... dit ziet er meer uit als een verpakking voor dieethalvarine.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
ziemon
Offline
Berichten: 133
Re: eerste 186 gesignaleerd
«
Reactie #2 Gepost op:
12 September 2006, 10:21:41 »
tja, combi van hippe huisstijlkleuren en verplichte contrastvlakken en meer van die onzin....
de HSL loks zullen wel nog andere zuurstokkleurtjes krijgen
Gelogd
nscargo
Offline
Berichten: 2765
Wederopbouw Opsolder
Re: eerste 186 gesignaleerd
«
Reactie #3 Gepost op:
12 September 2006, 10:23:47 »
Ja die kleur mogen ze wel veranderen. Anders worden alle treinspotters nog eens horrendol van die kleuren.
Harm
Gelogd
Pas op. Hier waakt de waakvlam !
ziemon
Offline
Berichten: 133
Re: eerste 186 gesignaleerd
«
Reactie #4 Gepost op:
12 September 2006, 11:34:06 »
nouja de toekomstige huurders kunnen het nog erger maken of juist niet. Bedenk er ook nog diverse logo's bij op voor en zijkanten... Wel kan men groen en zilver nog vervangen, rood (Italie) en wit (NL) zijn verplicht zo..
Gelogd
Arkadas
Offline
Berichten: 223
Re: eerste 186 gesignaleerd
«
Reactie #5 Gepost op:
12 September 2006, 15:29:39 »
gaat de 152 van railion nu ook op de betuwelijn e.d rijden?
groet,
Arkadas
Gelogd
Victor
Offline
Berichten: 45
Frans is voor verraders
Re: eerste 186 gesignaleerd
«
Reactie #6 Gepost op:
12 September 2006, 16:43:03 »
Als het aan mij had gelegen, had ik de Reeks13 met I11 rijtuigen op de HSL laten rijden.
Maar dat ligt het dus niet. :-|
«
Laatst bewerkt op: 12 September 2006, 16:45:03 door Victor
»
Gelogd
ziemon
Offline
Berichten: 133
Re: eerste 186 gesignaleerd
«
Reactie #7 Gepost op:
12 September 2006, 16:51:07 »
nope.
alleen 2-systeem machines, ofwel loks voor zowel wissel- als gelijkspanning kunnen op de BetuweRoute terecht. Dat betekent in theorie dat de Alstom er met zijn Prima's (BB37000) er op terecht zou kunnen, van Bombardier kunnen de SBB Cargo Re484, Mitsui E484, Angel Trains en CB Rail E186 er op rijden en van Siemens zijn de Railion 189, de SBB Cargo Re474 en zijn Dispolok broertjes ES64F4 geschikt.
Practisch gezien zal de BetuweRoute nog geruime tijd bereden worden door diesels (G1206, G2000, misschien class66) en vanuit de electrische hoek zullen in eerste instantie de E186, Re484, 189 en ES64F4 hun opwachting maken.
Gelogd
Tjeerd
Offline
Berichten: 243
Re: eerste 186 gesignaleerd
«
Reactie #8 Gepost op:
12 September 2006, 17:01:24 »
@ Arkadas;
De 152 niet, deze is alleen maar geschikt voor 15kV 16 2/3Hz spanning. Dit is de standaard spanning in o.a. Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland (allhoewel je in Zwitserland wel een smallere pantograaf nodig hebt).
Voor de 145 geldt hetzelfde.
De 182 en 185 kunnen op 15kV 16 2/3 Hz en 25kV 50Hz rijden, maar delen van de betuwe route zullen het standaard NS net 'kruisen' van 1500V gelijkspanning. Omdat de 182 en 185 deze laatste spanning niet aan kunnen. Zullen we deze dus ook niet in Nl aan gaan treffen.
Van de Duitse locs zullen dus alleen de 189 en 186 (=4 spanning variant van de 185) op de betuweroute kunnen rijden.
Hoe het ook al weer zat met de Franse locs weet ik zo even niet. Heeft wel enige maanden geleden in de Rail Magazine gestaan. Misschien weet iemand anders dit zo uit z'n hoofd... ?
Ter verduidelijking;
NS net: 1500V gelijkspanning
België: 3000V gelijkspanning
Duitsland: 15kV 16 2/3Hz wisselspanning
Betuweroute en HSL: 25kV 50Hz wisselspanning
ziemon was me net voor, maar toch alsnog geplaatst...
mvg, Tjeerd
Gelogd
H0 & H0m/e/f. BLS/SBB, RhB, (ex-)DR (normaal- en smalspoor) en ÖBB.
neudalhausenstadbahn
Offline
Berichten: 2877
Re: eerste 186 gesignaleerd
«
Reactie #9 Gepost op:
12 September 2006, 17:42:02 »
Wat ziemon al zegt die BB(4)37000 zou met de juiste beveiliging ook op de betuweroute terecht kunnen. 1,5kv=, 15kv$ en 25kv$
Groetjes Michiel
Gelogd
"
Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe
"
Robbert
Offline
Berichten: 1472
Re: eerste 186 gesignaleerd
«
Reactie #10 Gepost op:
12 September 2006, 18:57:17 »
Citaat
en van Siemens zijn de Railion 189
Komt deze ook met zo'n Groot Raillion Logo?
Groetjes,
Robbert
Gelogd
ziemon
Offline
Berichten: 133
Re: eerste 186 gesignaleerd
«
Reactie #11 Gepost op:
12 September 2006, 20:54:37 »
de 189 komt zoals die komt, de meeste machines dragen de oude Railion logos, als je die bedoelt, de kans daarop is dan het grootst. ik kan me echter voorstellen dat om marketingtechnische redenen men loks die Nederland in zouden moeten van de nieuwste logos voorziet, je moet natuurlijk wel goed voor de dag komen!
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
eerste 186 gesignaleerd