Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

advies gevraagd over gelijkstroommotoren en de aansturing door MOVisser
Vandaag om 00:14:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Remco vM
Vandaag om 00:11:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
17 September 2025, 23:27:19
Aachenau West door Wim Vink
17 September 2025, 23:06:36
Beilhack xrotm: rijrichting door Dennis1984
17 September 2025, 22:59:43
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Sikko
17 September 2025, 22:12:36
Railhobby artikel bouw SJ G8 (1979) door Eelco Storm
17 September 2025, 22:02:16
Problemen met digitale koppeling Roco door phdirk
17 September 2025, 20:46:24
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie door MOVisser
17 September 2025, 20:42:38
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door modelbouwer_V
17 September 2025, 20:37:48
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door ruudns
17 September 2025, 20:14:05
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
17 September 2025, 19:16:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
17 September 2025, 18:54:07
Modulebanen algemeen; Is de megabiels uitgerangeerd? door MOVisser
17 September 2025, 18:25:23
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Miniature Holland
17 September 2025, 18:18:41
Roco 290 digtaliseren door Herb73
17 September 2025, 17:59:53
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Herb73
17 September 2025, 17:46:45
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
17 September 2025, 17:42:34
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
17 September 2025, 17:25:25
4 ledjes op één voorweerstand? door Herb73
17 September 2025, 17:11:11
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
17 September 2025, 16:49:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
17 September 2025, 16:47:20
De Projecten van RetroJack door RetroJack
17 September 2025, 16:23:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
17 September 2025, 16:20:08
Rheinburg, TP V/VI door Bram S
17 September 2025, 16:06:09
Albert's fantasie in schaal 0e door spoorijzer
17 September 2025, 13:37:10
Digitale kraan Roco 46801 door VAM65
17 September 2025, 13:23:41
Piko 2025 door spoorzeven
17 September 2025, 13:06:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
17 September 2025, 13:02:43
Da's Daz 2 door Keska
17 September 2025, 12:57:24
  

Auteur Topic: eerste 186 gesignaleerd  (gelezen 2959 keer)

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
eerste 186 gesignaleerd
« Gepost op: 12 September 2006, 09:38:04 »


op lok-report vandaag een eerste foto van de E186 111 op weg naar Innotrans. Dit is de lok welke onze BetuweRoute en HSL de komende jaren zal gaan domineren.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: eerste 186 gesignaleerd
« Reactie #1 Gepost op: 12 September 2006, 10:03:36 »
nu de hele loc turquois maken, alu nummerplaten en strips erop en blauwe band... dit ziet er meer uit als een verpakking voor dieethalvarine.

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: eerste 186 gesignaleerd
« Reactie #2 Gepost op: 12 September 2006, 10:21:41 »
tja, combi van hippe huisstijlkleuren en verplichte contrastvlakken en meer van die onzin....

de HSL loks zullen wel nog andere zuurstokkleurtjes krijgen

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: eerste 186 gesignaleerd
« Reactie #3 Gepost op: 12 September 2006, 10:23:47 »
Ja die kleur mogen ze wel veranderen. Anders worden alle treinspotters nog eens horrendol van die kleuren.
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: eerste 186 gesignaleerd
« Reactie #4 Gepost op: 12 September 2006, 11:34:06 »
nouja de toekomstige huurders kunnen het nog erger maken of juist niet. Bedenk er ook nog diverse logo's bij op voor en zijkanten... Wel kan men groen en zilver nog vervangen, rood (Italie) en wit (NL) zijn verplicht zo..

Arkadas

  • Offline Offline
  • Berichten: 223
Re: eerste 186 gesignaleerd
« Reactie #5 Gepost op: 12 September 2006, 15:29:39 »
gaat de 152 van railion nu ook op de betuwelijn e.d rijden?

groet,

Arkadas

Victor

  • Offline Offline
  • Berichten: 45
  • Frans is voor verraders
Re: eerste 186 gesignaleerd
« Reactie #6 Gepost op: 12 September 2006, 16:43:03 »
Als het aan mij had gelegen, had ik de Reeks13 met I11 rijtuigen op de HSL laten rijden. ;D
Maar dat ligt het dus niet. :-|
« Laatst bewerkt op: 12 September 2006, 16:45:03 door Victor »

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: eerste 186 gesignaleerd
« Reactie #7 Gepost op: 12 September 2006, 16:51:07 »
nope.

alleen 2-systeem machines, ofwel loks voor zowel wissel- als gelijkspanning kunnen op de BetuweRoute terecht. Dat betekent in theorie dat de Alstom er met zijn Prima's (BB37000) er op terecht zou kunnen, van Bombardier kunnen de SBB Cargo Re484, Mitsui E484, Angel Trains en CB Rail E186 er op rijden en van Siemens zijn de Railion 189, de SBB Cargo Re474 en zijn Dispolok broertjes ES64F4 geschikt.

Practisch gezien zal de BetuweRoute nog geruime tijd bereden worden door diesels (G1206, G2000, misschien class66) en vanuit de electrische hoek zullen in eerste instantie de E186, Re484, 189 en ES64F4 hun opwachting maken.

Tjeerd

  • Offline Offline
  • Berichten: 243
Re: eerste 186 gesignaleerd
« Reactie #8 Gepost op: 12 September 2006, 17:01:24 »
@ Arkadas;

De 152 niet, deze is alleen maar geschikt voor 15kV 16 2/3Hz spanning. Dit is de standaard spanning in o.a. Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland (allhoewel je in Zwitserland wel een smallere pantograaf nodig hebt).
Voor de 145 geldt hetzelfde.

De 182 en 185 kunnen op 15kV 16 2/3 Hz en 25kV 50Hz rijden, maar delen van de betuwe route zullen het standaard NS net 'kruisen' van 1500V gelijkspanning. Omdat de 182 en 185 deze laatste spanning niet aan kunnen. Zullen we deze dus ook niet in Nl aan gaan treffen.

Van de Duitse locs zullen dus alleen de 189 en 186 (=4 spanning variant van de 185) op de betuweroute kunnen rijden.

Hoe het ook al weer zat met de Franse locs weet ik zo even niet. Heeft wel enige maanden geleden in de Rail Magazine gestaan. Misschien weet iemand anders dit zo uit z'n hoofd... ?

Ter verduidelijking;
NS net: 1500V gelijkspanning
België: 3000V gelijkspanning
Duitsland: 15kV 16 2/3Hz wisselspanning
Betuweroute en HSL: 25kV 50Hz wisselspanning

ziemon was me net voor, maar toch alsnog geplaatst...

mvg, Tjeerd
H0 & H0m/e/f. BLS/SBB, RhB, (ex-)DR (normaal- en smalspoor) en ÖBB.

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2877
Re: eerste 186 gesignaleerd
« Reactie #9 Gepost op: 12 September 2006, 17:42:02 »
Wat ziemon al zegt die BB(4)37000 zou met de juiste beveiliging ook op de betuweroute terecht kunnen. 1,5kv=, 15kv$ en 25kv$

Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: eerste 186 gesignaleerd
« Reactie #10 Gepost op: 12 September 2006, 18:57:17 »
Citaat
en van Siemens zijn de Railion 189

Komt deze ook met zo'n Groot Raillion Logo?

Groetjes,

Robbert

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: eerste 186 gesignaleerd
« Reactie #11 Gepost op: 12 September 2006, 20:54:37 »
de 189 komt zoals die komt, de meeste machines dragen de oude Railion logos, als je die bedoelt, de kans daarop is dan het grootst. ik kan me echter voorstellen dat om marketingtechnische redenen men loks die Nederland in zouden moeten van de nieuwste logos voorziet, je moet natuurlijk wel goed voor de dag komen!