Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 13:32:25
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Bert Jolink
Vandaag om 13:21:31
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 13:10:05
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht door KNed
Vandaag om 12:54:36
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door GD
Vandaag om 12:34:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
Vandaag om 12:33:04
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 12:08:08
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 11:48:18
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 11:47:20
Gewoon wat busfoto's door RikM
Vandaag om 11:37:41
Mijn geweatherde modellen door RikM
Vandaag om 11:34:33
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Noordernet
Vandaag om 11:31:49
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 11:23:17
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Martin Welberg
Vandaag om 10:55:29
Goederenloods Zandvoort door puntenglijder
Vandaag om 10:04:26
Sfeer op je modelbaan door cor_b
Vandaag om 09:25:48
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door BartvD
Vandaag om 09:01:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Flevodienst 1976
Vandaag om 08:53:33
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 01:32:36
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door iarnrod
Vandaag om 00:27:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:19:26
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
22 July 2025, 23:35:41
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
22 July 2025, 22:47:53
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
22 July 2025, 22:42:19
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
22 July 2025, 22:36:28
Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
22 July 2025, 21:54:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
22 July 2025, 20:41:00
Station Roodeschool door Torikoos
22 July 2025, 20:30:04
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
22 July 2025, 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
22 July 2025, 18:04:49
  

Auteur Topic: eerste 186 gesignaleerd  (gelezen 2902 keer)

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
eerste 186 gesignaleerd
« Gepost op: 12 September 2006, 09:38:04 »


op lok-report vandaag een eerste foto van de E186 111 op weg naar Innotrans. Dit is de lok welke onze BetuweRoute en HSL de komende jaren zal gaan domineren.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re: eerste 186 gesignaleerd
« Reactie #1 Gepost op: 12 September 2006, 10:03:36 »
nu de hele loc turquois maken, alu nummerplaten en strips erop en blauwe band... dit ziet er meer uit als een verpakking voor dieethalvarine.

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: eerste 186 gesignaleerd
« Reactie #2 Gepost op: 12 September 2006, 10:21:41 »
tja, combi van hippe huisstijlkleuren en verplichte contrastvlakken en meer van die onzin....

de HSL loks zullen wel nog andere zuurstokkleurtjes krijgen

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: eerste 186 gesignaleerd
« Reactie #3 Gepost op: 12 September 2006, 10:23:47 »
Ja die kleur mogen ze wel veranderen. Anders worden alle treinspotters nog eens horrendol van die kleuren.
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: eerste 186 gesignaleerd
« Reactie #4 Gepost op: 12 September 2006, 11:34:06 »
nouja de toekomstige huurders kunnen het nog erger maken of juist niet. Bedenk er ook nog diverse logo's bij op voor en zijkanten... Wel kan men groen en zilver nog vervangen, rood (Italie) en wit (NL) zijn verplicht zo..

Arkadas

  • Offline Offline
  • Berichten: 223
Re: eerste 186 gesignaleerd
« Reactie #5 Gepost op: 12 September 2006, 15:29:39 »
gaat de 152 van railion nu ook op de betuwelijn e.d rijden?

groet,

Arkadas

Victor

  • Offline Offline
  • Berichten: 45
  • Frans is voor verraders
Re: eerste 186 gesignaleerd
« Reactie #6 Gepost op: 12 September 2006, 16:43:03 »
Als het aan mij had gelegen, had ik de Reeks13 met I11 rijtuigen op de HSL laten rijden. ;D
Maar dat ligt het dus niet. :-|
« Laatst bewerkt op: 12 September 2006, 16:45:03 door Victor »

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: eerste 186 gesignaleerd
« Reactie #7 Gepost op: 12 September 2006, 16:51:07 »
nope.

alleen 2-systeem machines, ofwel loks voor zowel wissel- als gelijkspanning kunnen op de BetuweRoute terecht. Dat betekent in theorie dat de Alstom er met zijn Prima's (BB37000) er op terecht zou kunnen, van Bombardier kunnen de SBB Cargo Re484, Mitsui E484, Angel Trains en CB Rail E186 er op rijden en van Siemens zijn de Railion 189, de SBB Cargo Re474 en zijn Dispolok broertjes ES64F4 geschikt.

Practisch gezien zal de BetuweRoute nog geruime tijd bereden worden door diesels (G1206, G2000, misschien class66) en vanuit de electrische hoek zullen in eerste instantie de E186, Re484, 189 en ES64F4 hun opwachting maken.

Tjeerd

  • Offline Offline
  • Berichten: 243
Re: eerste 186 gesignaleerd
« Reactie #8 Gepost op: 12 September 2006, 17:01:24 »
@ Arkadas;

De 152 niet, deze is alleen maar geschikt voor 15kV 16 2/3Hz spanning. Dit is de standaard spanning in o.a. Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland (allhoewel je in Zwitserland wel een smallere pantograaf nodig hebt).
Voor de 145 geldt hetzelfde.

De 182 en 185 kunnen op 15kV 16 2/3 Hz en 25kV 50Hz rijden, maar delen van de betuwe route zullen het standaard NS net 'kruisen' van 1500V gelijkspanning. Omdat de 182 en 185 deze laatste spanning niet aan kunnen. Zullen we deze dus ook niet in Nl aan gaan treffen.

Van de Duitse locs zullen dus alleen de 189 en 186 (=4 spanning variant van de 185) op de betuweroute kunnen rijden.

Hoe het ook al weer zat met de Franse locs weet ik zo even niet. Heeft wel enige maanden geleden in de Rail Magazine gestaan. Misschien weet iemand anders dit zo uit z'n hoofd... ?

Ter verduidelijking;
NS net: 1500V gelijkspanning
België: 3000V gelijkspanning
Duitsland: 15kV 16 2/3Hz wisselspanning
Betuweroute en HSL: 25kV 50Hz wisselspanning

ziemon was me net voor, maar toch alsnog geplaatst...

mvg, Tjeerd
H0 & H0m/e/f. BLS/SBB, RhB, (ex-)DR (normaal- en smalspoor) en ÖBB.

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: eerste 186 gesignaleerd
« Reactie #9 Gepost op: 12 September 2006, 17:42:02 »
Wat ziemon al zegt die BB(4)37000 zou met de juiste beveiliging ook op de betuweroute terecht kunnen. 1,5kv=, 15kv$ en 25kv$

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: eerste 186 gesignaleerd
« Reactie #10 Gepost op: 12 September 2006, 18:57:17 »
Citaat
en van Siemens zijn de Railion 189

Komt deze ook met zo'n Groot Raillion Logo?

Groetjes,

Robbert

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: eerste 186 gesignaleerd
« Reactie #11 Gepost op: 12 September 2006, 20:54:37 »
de 189 komt zoals die komt, de meeste machines dragen de oude Railion logos, als je die bedoelt, de kans daarop is dan het grootst. ik kan me echter voorstellen dat om marketingtechnische redenen men loks die Nederland in zouden moeten van de nieuwste logos voorziet, je moet natuurlijk wel goed voor de dag komen!