Moet de naam van de TOPIC niet langzaam gewijzigd worden, heeft niet veel meer te maken met Plan W rijtuigen...
Op een of andere manier is Artitec iemands lieveling, terwijl bij herhaling blijkt dat de eerste kopers gewoon proefkonijnen zijn, dat was bij de plan E's, de groentewagens en bij de blauwe engelen. En als ze hun fouten repareren wordt gedaan of dat een heel grote gunst is, terwijl je gewoon recht hebt op een goed functionerende product.
Dat soort VOC-gedrag wordt in ondernemend Nederland wel gewaardeerd, vandaar dat Artitec bij verschillende reageerders hier alleen al daarom wel een potje kan breken. Ook bij mij, hoewel het mijn tijdperk niet is. Dat A vervolgens wordt vergeleken met de kwaliteit van merken die al jaren op de markt opereren hoort daarbij en wat mij betreft komen ze uitstekend mee. Noem het beginnersfouten, noem het kinderziektes, dat soort zaken heb je met merken als Fl* enzo natuurlijk niet, maar die borduren voort op hun traditie en daar zijn wij ook weer niet altijd blij mee.
In het begin hebben de W1 ook in combinatie gereden met Plan D: B-A-B-RD-B-A-B. Daarbij waren de B-rijtuigen Plan W1 en de A- en RD-rijtuigen Plan D.Ton
Off topic maar Roco heeft 4 eerste klas plan d's uitgebracht, a 7702, a 7709, a 7712 en a 7719. Dat kan geen probleem zijn als je er maar twee nodig hebt. Of ze een beetje matchen met de Artitec en Lsmodels plan w's is een andere zaak. Piet