als ik heel eerlijk ben vind ik het plan een beetje zonde van de ruimte en inspiratieloos.Vraag me nou niet gelijk een ander in elkaar te flansen .om te beginnen zou je je je station in een hele grote flauwe boog kunnen leggen.Zo is je station leuker om aan te zien, en je perronsporen kunnen veel langer worden, en je kan een vloeiende aftaking maken naar de 2 zijpoten waar werkplaatsen of industrie kan komen.Alles recht gaat visueel zeer snel vervelen.die 4x3 meter zijn dat de maten van de muur, of kan je ook nog van een andere kant de baan zien.Als dit het geval is , zou je de poot die je van 2 kaneten kan zien scheiden door een tussenschot zodat je 2 verschillende scenery's kan maken op 1 poot
Het is hier nog te warm, slapen lukt niet. Dus bij deze mijn eerste reactie. - Waar moet je ruimte vrijhouden voor bijvoorbeeld de deur, kasten, ander meubilair ? Moet je rekening houden met een schuin dak ? Je hebt nu een 'geknikt hondenbot' - wellicht heb je ruimte aan een kant om een dubbele knik te maken.- In feite kunnen treinen alleen 'rondjes' rijden. Het je overwogen in de beide lussen voor het rondrijden ook keerlussen te maken. Daarmee maak je de loop van de treinen speelser en bouw je variatie in, omdat een trein ineens van een andere richting kan komen.- (vanaf onderkant gerekend) Heb je in het derde spoor links en rechts uitloopstukjes (40 cm zo te zien). Als een loc een trein naar spoor 3 heeft gereden, kan die links weg in het uitloopstukje, door te "ontsnappen" naar spoor 4 en dan via de wisselstraat weer vertrekken. Hoe bedoel je dat met het rechter uitloopstukje ?- De boogwissels links en rechts geven je de keuze tussen de twee langste sporen. In feite bieden de eerste wissels op het rechte stuk spoor dezelfde faciliteit. Is het de bedoeling de bogen links en rechts als een soort "omloopsporen" te zien ?- Ik weet dat je veel goederenwagens hebt/had, wil je een echte rangeerbaan bouwen ? Of zoek je het meer in de strakke dienstregelingen met personentreinen en een prominent station op de voorgrond ?Het is me niet duidelijk wat voor soort "spoorbedrijf" je wilt opzetten, dus beperk ik me nu tot vragen. Groeten,Sander
Goedenavond of morgen als je dit waarsch. leest