Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 12:10:02
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Ronald Halma
Vandaag om 11:43:06
Molenbaan (werktitel) door Ronald Halma
Vandaag om 11:36:34
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:33:28
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Falkenberg
Vandaag om 11:05:59
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 10:46:21
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:29:58
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 10:13:57
Wat was jullie allereerste loc? door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 10:06:56
Trix DXI van DC naar AC door Robert vh Prutsert
Vandaag om 10:01:59
Terugverende koppeling door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:05:05
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 09:02:51
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 08:21:30
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
Vandaag om 00:23:02
Liliput karwendel expres onderdelen door Stefan88
04 August 2025, 23:10:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jos B.
04 August 2025, 23:07:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
04 August 2025, 22:31:17
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
04 August 2025, 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
04 August 2025, 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
04 August 2025, 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
04 August 2025, 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
04 August 2025, 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
04 August 2025, 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
04 August 2025, 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
04 August 2025, 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
04 August 2025, 21:47:12
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
04 August 2025, 21:26:42
Aachenau West door Overet
04 August 2025, 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
04 August 2025, 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
04 August 2025, 20:56:59
  

Auteur Topic: Aanschaf Fleischmann Twincenter  (gelezen 6598 keer)

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: Aanschaf Fleischmann Twincenter
« Reactie #15 Gepost op: 08 September 2006, 18:14:36 »
Citaat
Of bedoel je alleen dat de Ecos en viesmann commander meer kan \?

Kan je toch je eigentreinbaan zien? :o Beetje offtopic vroeg het me gewoon af.

Groetjes,

Robbert

Davy

  • Gast
Re: Aanschaf Fleischmann Twincenter
« Reactie #16 Gepost op: 08 September 2006, 18:33:21 »
Kijk ook eens op andere forums en zoek naar ecos. Dat hier geen draad over de Ecos is kan ik ook niet helpen.

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6046
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re: Aanschaf Fleischmann Twincenter
« Reactie #17 Gepost op: 08 September 2006, 18:40:55 »
Hallo,

Een ib is misschien over een x aantal jaren een verouderde systeem. Maar dat telt daan voor meerdere(twincenter. rocomaus). Is de nieuwe roco multimaus dan ook zo geweldig "nieuw" wat betreft mogelijkheden.
Maar om steeds het "nieuwste" bij te houden, is voor mij niet mogelijk. Kan denk ik gerust zeggen voor meerdere niet mogelijk.

Elektronica is oud vanaf de dag dat je het nieuw koopt. Ze zijn veel verder als dat ze laten zien en wat we kunnen kopen.

Ik denk dat veel mensen nog met "verouderde" systemen werken.
Als dit werkt dan werkt het. Of zijn er die elke keer als er iets nieuws is meteen bij de winkel staan en een paar 100 euro uit gaan geven.
Dit om het zogenaamde verouderde te vevangen.
Vooruit een enkele.

Ib werkt oa. met dcc, net als meerdere centrales, ook evt. "nieuwere"

Na mijn mening zijn de nieuwere uitbreidingen van de "oudere".
Met meer mogelijkheden, maar uit eindelijk komt het in de basis op het zelfde neer.
Zit ieder op die uitbreidingen te wachten?

Nee, voorlopig blijft mijn ib mooi staan. "veroudert" volgens sommige of niet.

groeten

Dion
groetjes Dion

vt175

  • Offline Offline
  • Berichten: 358
  • Diespe
    • Model4rail
Re: Aanschaf Fleischmann Twincenter
« Reactie #18 Gepost op: 08 September 2006, 19:23:21 »
Hallo,

wat is verouderd? het Motorolla formaat, het DCC formaat, de hardware, de software, de gebruikers interface,......?

De IB is al enkele jaren oud maar 'spreekt' nog vloeiend de verschillende digitaal formaten.

Als we alleen naar het uiterlijk kijken is de IB misschien wat gedateerd.
De gebruikers interface is wat verouderd en ziet er minder gelikt uit dan de nieuwere apparaten maar voldoet nog steeds.

kies je voor functionaliteit en flexibiliteit dan is de IB nog steeds een goede keus en overtreft momenteel door het ontbreken van uitbreiding de nieuwste Märklin centrale.




Hub

  • Offline Offline
  • Berichten: 255
Re: Aanschaf Fleischmann Twincenter
« Reactie #19 Gepost op: 08 September 2006, 19:53:46 »
Elk systeem is na een aantal jaren in wezen verouderd.
De ECoS is interessant voor diegene die nieuw beginnen of een nieuwe centrale willen kopen. De ECoS ka alles wat de IB kan maar heeft verder o.a. een iets zwaardere interne Booster, Pendeltreinsturing, 1024 rijstraatobjecten, 32 multitractie tot 16 loks per tractie, DCC BiDi terugmelding, mfx voorbereid en is goedkoper in aanschaf dan de IB om enkele dingen te noemen.
Wel denk ik dat de ECoS, Tams (vergelijkbaar met IB) en zodadelijk de Commander van Viessmann de IB gaat verdringen omdat de keuse nu groter wordt.
Een Nederlandse handleiding van de ECoS is hier te downloaden. http://www.loksound.be/

Hub

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6046
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re: Aanschaf Fleischmann Twincenter
« Reactie #20 Gepost op: 08 September 2006, 20:37:27 »
hallo,

Bent het met Hub in grote lijnen eens.

De nieuwe systemen zijn een uitbreiding van de oudere. De basis blijft het zelfde. Door nieuwe mogelijkheden/technologie komen er systemen die meer mogelijkheden hebben.

Kan mij eigen niet voorstellen dat Uhlenbrock niet bezich is met een opvolger van de intellibox. Gezien dat andere fabrikanten ook komen met digitale systemen.
Want eigenlijk moeten we de systemen van lenz ook onder verouderd zetten. Maar daar wordt dan niets over gezegt.

Het gevolg van het aanbod van meerdere fabrikanten van digitalsystemen, houd automatisch in meer keuze. Waarbij een of meerdere merken marktaandeel gaan verliezen.

Het is maar goed dat er keuze komt, of concurrentie. Hebben we meer om te kiezen.

groeten

Dion
groetjes Dion

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22519
Re: Aanschaf Fleischmann Twincenter
« Reactie #21 Gepost op: 09 September 2006, 10:05:35 »
De IB (TC, Pikodinges) is nog best bruikbaar. Maar heeft binnenkort wel een matige prijs-prestatieverhouding in vergelijking met de nieuwe centrales van ESU of Viessmann. Ben wel benieuwd wat Uhlenbrock gaat doen: prijs omlaag of een nieuwe centrale.

De Multimaus is niks bijzonders. Het is een rechtoe-rechtaan DCC-centrale, maar met de capaciteit van een grotere centrale en de prijs van een instapcentrale. De mausen hebben verreweg de beste prijs-prestatieverhouding van alle instapsystemen. Wie niks met de computer gaat doen, hoeft niet meer uit te geven.

Voor de duidelijkheid. Zelf bestuur ik mijn tweerailbaan al een jaar of 6 met een zelfgebouwde Motorolacentrale.  :D
« Laatst bewerkt op: 09 September 2006, 12:27:39 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jean_Hoogstad

  • Offline Offline
  • Berichten: 59
Re: Aanschaf Fleischmann Twincenter
« Reactie #22 Gepost op: 09 September 2006, 11:23:24 »
.................
 De ECoS ka alles wat de IB kan maar heeft verder o.a. een iets zwaardere interne Booster, Pendeltreinsturing, 1024 rijstraatobjecten, 32 multitractie tot 16 loks per tractie, DCC BiDi terugmelding, mfx voorbereid en is goedkoper in aanschaf dan de IB om enkele dingen te noemen.
....................

Hub



Ik kan er overheen gekeken hebben, maar volgens mij heeft de Ecos geen loconet aansluiting
(voor bijvoorbeeld de terugmeldmodules van Uhlenbrock)


groet,
Jean
« Laatst bewerkt op: 09 September 2006, 11:27:02 door Jean_Hoogstad »

Hub

  • Offline Offline
  • Berichten: 255
Re: Aanschaf Fleischmann Twincenter
« Reactie #23 Gepost op: 09 September 2006, 12:39:10 »

Ik kan er overheen gekeken hebben, maar volgens mij heeft de Ecos geen loconet aansluiting
(voor bijvoorbeeld de terugmeldmodules van Uhlenbrock)


groet,
Jean

Hier kan ik ook niets over vinden, eerlijk is eerlijk, is een minpuntje.

Hub

yuriwild

  • Gast
Re: Aanschaf Fleischmann Twincenter
« Reactie #24 Gepost op: 09 September 2006, 19:23:28 »
Nog een vraagje:

Heeft iemand enig idee hoeveel die Ecos ongeveer gaat kosten?

OK, nog een vraagje dan:

En wanneer gaat de Ecos verkrijgbaar zijn?

YuriWild

Hub

  • Offline Offline
  • Berichten: 255
Re: Aanschaf Fleischmann Twincenter
« Reactie #25 Gepost op: 09 September 2006, 19:33:12 »
In Duitsland is de ECoS al uit., en in de Benelux in de loop van week 37.
De prijzen van de ECoS loopt nogal uiteen van 450 tot 525 Euro (Duitsland).


Met vriendelijke groet,
Hub