Heeft iemand anders nog foto's van dit stel? zowel in actieve dienst (altijd leuk) of in Leuven?
Nou ja, het is tenminste bewaard en wie wat bewaard die heeft wat (voor de toekomst...?!)
Maar ja, het is een stel vol asbest... :-| Nou ja, het is tenminste bewaard en wie wat bewaard die heeft wat (voor de toekomst...?!)
Het stel staat in elk geval nu binnen na jaren in de open lucht te hebben gestaan... De andere drie (901, 903, 904) kwamen triest aan hun einde te Baroncourt (F): http://www.railtrash.fotopic.net/p46418917.html
Ergens staat mij bij dat de 12 Beneluxstellen weer niet zo propvol asbest zaten zoals de plan E's , 321-365 en 711-757. Alleen boven de draaistellen, in de neus en in de verwarmingskoffers zou het spul zitten maar niet in de zijwanden wat het verwijderen zo duur maakt. Zeker weten doe ik het niet.
Zou mij trouwens niet verbazen als die BNL Hondekop alsnog gesloopt wordt,de laatste jaren is er in België genoeg museummaterieel gesloopt.
De andere drie (901, 903, 904) kwamen triest aan hun einde te Baroncourt (F): http://www.railtrash.fotopic.net/p46418917.html
en de enige nog met schruiframen.wat een in en in trieste foto's zeg, dacht altijd dat Koek en HKS foto's erg om te zien waren, maar dit slaat toch echt alles.bedankt voor de scan trouwens, altijd leuk om te zien!
Dat die Belgische stellen minder gevandaliseerd richting sloper gingen was een van de eerste dingen die bij me op kwam, "die hebben tenminste niet de lijdensweg ondergaan van hun Nederlandse soortgenoten" maar het blijft een triest gezicht. nog over Baroncourt gesproken, is niet alleen het uitbranden wat me raakt, kan het niet goed uitleggen, komt mischien doordat ik zo gewent ben dat soort foto's van Koek en Hollandia/HKS te zien dat deze sloperij er opeens heel extreem uitziet, doet me ook een beetje aan de scheepsloperijen in Alang en Chittagong denken.