Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Station Steenwijk poging 2 door Forever Rocofan
Vandaag om 20:20:14
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Vislijn
Vandaag om 19:41:54
Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 19:38:36
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 19:38:07
Revier Rheinbrenner (H0) door Marco1044
Vandaag om 19:14:52
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 19:13:05
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan. door Ronald Halma
Vandaag om 18:53:51
Rondom Charlois door R1954
Vandaag om 18:32:39
Piko EUROCITY 2969 traxx door the_gold
Vandaag om 18:24:08
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
Vandaag om 18:23:22
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 18:07:14
VERPLAATST: Probleem met inloggen door Duikeend
Vandaag om 18:02:20
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door linquenda2
Vandaag om 17:58:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 17:54:25
Modellbau Lingen 2026 door Scratchbuilt
Vandaag om 17:39:57
Resin kits best met of zonder grondlaag door Duikeend
Vandaag om 17:37:14
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 17:36:02
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Locojack
Vandaag om 17:14:30
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 17:00:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:30:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:52:23
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:28:59
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 13:47:48
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Besselspoor
Vandaag om 13:33:42
Site Uhlenbrock door Michaël dB
Vandaag om 12:53:27
Contact gegevens Roco NL door Herb73
Vandaag om 12:10:22
Tijdschrift DIGIFOTOpro: schitterende reportage over museumlijnen door BrightonBelle
Vandaag om 12:07:36
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Eric B
Vandaag om 11:14:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:13:14
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Ronald Halma
Vandaag om 10:22:54
  

Auteur Topic: ICM-0 naar ICM-1  (gelezen 9164 keer)

Eduard

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
Re: ICM-0 naar ICM-1
« Reactie #15 Gepost op: 22 July 2008, 21:49:08 »
Dag Gerrit,

dan leg mij uit warom het model eind 2008 komt ???
Klingt onlogisch, als de vormen toch bestaan? in aal diue maanden kan het model zekker verbetterd worden, in details, andrijving, licht......noem maar op.

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3403
    • nederlof.net
Re: ICM-0 naar ICM-1
« Reactie #16 Gepost op: 22 July 2008, 21:59:26 »
Tja, waarom Rivarossi steeds maar uitstelt is iedereen een raadsel.
Maar er is aangegeven dat voor de nieuwe uitgaven (Koploper, IRM, etc) de oude mallen gebruikt worden dus blijven hopen op allerlei verbeteringen die jij noemt is ijdele hoop...
En waar haal je vandaan dat Märklin/Trix ICM-0 en 1 gemixt heeft??? Op basis van het handmonster soms??? Daar moet je zeker niet vanuit gaan, wacht eerst maar af wat er in de winkel ligt of eventuele foto's als die vrijgegeven zouden worden.

zal ik voor de netheid maar even de bron erbij vermelden dan: bron: www.arthurstreinenpagina.nl  :)
Die was het! Bedankt!

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

Eduard

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
Re: ICM-0 naar ICM-1
« Reactie #17 Gepost op: 22 July 2008, 22:04:35 »
Hoi,

Tuurlijk kan ik nog de Trix bestellen maar dat ding is echt duur, en de winkeliers zijn niet echt te sprekken, dat trix de koploper nog gaat verbetteren, maar wie weet? kan ik nog wel bijbestellen maar die prijsen ::) :o

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3403
    • nederlof.net
Re: ICM-0 naar ICM-1
« Reactie #18 Gepost op: 22 July 2008, 22:12:45 »
De Trix Koploper is inderdaad een stuk duurder dan de Rivarossi, maar dat is het verschil tussen oude en nieuwe modellen. Ga er maar vanuit dat de Trix qua detaillering beter is, de lengteschaal is realistischer (ook al is die niet perfect), extra's zoals binenverlichting, etc, etc.
En als de de prijs van de Koploper vergelijkt met bijvoorbeeld de Roco TEE RAm (ook een vierdelig treinstel) dan is er niet zo veel mis mee.

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

Eduard

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
Re: ICM-0 naar ICM-1
« Reactie #19 Gepost op: 22 July 2008, 22:21:28 »
Ik gaa nu natuurlijk de Rivarossi niet afbestellen, want mijn doel is dubbeltratie ;D
Maar wat is de reede dat de Rivarossi 200€ gaat kosten (ok, motor en zo) als het toch de ouwde formen zijn?? Als het de olieprijsen zijn.......hahhahahaha ;D ;D ;D ;D........dat moeten ze dan maar aan iemand anders vertellen 8)
Ik heb toch het gevoel dat eer meer is dan het licht, en zo........zekker ook de bedrukkingskwaliteit 8)
Nou zijn 200€ niet zo veel, maar ik verwacht toch wel wat voor die prijs.

Even wat anders: zijn de stoeltjes van de ICR LSM als onderdeelen te bestellen? Kan je de koploper moi van binnen pimpen ;D , want rivarossi is zekker weer een bonk rode blubber :-X
« Laatst bewerkt op: 22 July 2008, 22:25:13 door Eduard »

GerritM

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: ICM-0 naar ICM-1
« Reactie #20 Gepost op: 22 July 2008, 22:30:19 »
Dat de kap hetzelfde is (dus het model ook) wil niet zeggen dat er binnenin het nodige aangepast is of wordt (b.v. aandrijving) en dat zijn natuurlijk ook ontwikkelingskosten.
Verder stel je nogal wat vragen die alleen beantwoord kunnen worden door Hornby (Rivarossi), ik zou zeggen stuur hen een email met deze vragen, wij kunnen het niet weten en zolang jij niet betrokken bent bij hun productieproces, kun je er ook geen zinnige uitspraken over doen.

Groet Gerrit
H0, 2-rail DCC, Lenz

Shinkansen200

  • Offline Offline
  • Berichten: 162
  • ありがとうございました新幹線200系!
Re: ICM-0 naar ICM-1
« Reactie #21 Gepost op: 22 July 2008, 23:07:15 »
Citaat
Ja, mij is wel bekkend, dat het en ,,oude" uitgave word, ik vind het wel ereg raar, want de ICM-0 rijd niet meer. Blijkbaar heft Rivarossi nog noit van en ICM-1/2 gehoort, warom luisteren die fabrikanten gewoon niet naar de klant

dus omdat jij persoonlijk liever een ICM 1/2 hebt, betekend dat dat ze niet naar de klant hebben geluisterd?
ben zelf blij dat ze voor ICM-0 en niet voor een van de latere series gekozen hebben, kan ik ze tenminste nog net naast Mat'46, '54 en Plan E inzetten zonder de werkelijkheid echt geweld aan te doen ;)
Waarom wacht je trouwens niet tot het ICM echt uit is voor je allerlei kritiek richting Rivaross en Trix slingert?
als het model je niet bevalt kun je het altijd nog weigeren/verkopen, weet zeker dat er iemand anders veel gelukkiger mee zou kunnen worden...

Sander
Tokaido/Sanyo Shinkansen 1987-1999 (schaal N)

Eduard

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
Re: ICM-0 naar ICM-1
« Reactie #22 Gepost op: 23 July 2008, 00:02:25 »
Hoi Sander,

Ik begrijp je wel en je vragen ook, maar ik  heb geen zin om nog 5-100 jaar op de ICM-1 te wachten.
Maar ik ben ook wel blij dat hij komt hoor, maar wat ik dus niet echt moi find zijn die lelijke cabineruiten (ieder zijn meening ;D) van ICM-0, deze ruiten werden toen wel  bij het origineel aangepasst en vervangen.
Ik heb trouwens op http://www.manuelspot.nl/manuelspot%202.1_bestanden/Olympische_ICM_4241.htm gezien, dat hij de cabineruiten heft aangepasst, ik heb aal en mailtje gestuurd en gefraagd, hoe hij dat heft gedaan.
Ik heb niks tegen de ICM-0, echt niet, aleen die ruiten :-X :o
Maar goed, ik ben blij als ik mijn Rivarossis kan ontvangen ;D
is het interieur van de ICR Ls-Models nou als onderdeel te koop??
Zou het interieur sterk verbeteren :-* ;D

Eduard
« Laatst bewerkt op: 23 July 2008, 00:05:26 door Eduard »