Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Huup
Vandaag om 19:51:02
Duits transport, waar in NL? door 1200blauw
Vandaag om 19:49:13
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:46:28
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 19:39:39
VAM containerwagens spoor-0 door FritsT
Vandaag om 19:23:06
Bahnstrecke 5867 door einte
Vandaag om 19:20:50
ACME 2024 met NS ICNG! door Teoalessandro
Vandaag om 19:15:01
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Overet
Vandaag om 19:12:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Syb030
Vandaag om 19:00:28
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
Vandaag om 18:29:58
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Huup
Vandaag om 18:29:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:28:00
Rondom Charlois door Wim1969
Vandaag om 18:03:52
Raadplaatje door ajb42
Vandaag om 17:36:58
Märklin 2025 door borotof
Vandaag om 17:19:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:19:12
MTB DP1 DCC aansluiten op C railwissel door bellejt
Vandaag om 16:53:03
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 16:21:25
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 15:51:34
ESU 2025 door Marcel112
Vandaag om 15:44:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 15:42:23
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Nijboer
Vandaag om 15:22:05
Het verdwenen spoorwegmuseum van Piraeus door Bob R.
Vandaag om 14:32:13
Zwederbaan door nighttrain1
Vandaag om 14:13:26
Artitec 6300 door MathynK
Vandaag om 14:10:08
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 14:02:35
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door Eelco Storm
Vandaag om 13:53:58
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 13:52:30
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 13:48:22
Yet Another Servo Decoder door Menno
Vandaag om 12:46:04
  

Auteur Topic: ICM-0 naar ICM-1  (gelezen 8996 keer)

Eduard

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
Re: ICM-0 naar ICM-1
« Reactie #15 Gepost op: 22 July 2008, 21:49:08 »
Dag Gerrit,

dan leg mij uit warom het model eind 2008 komt ???
Klingt onlogisch, als de vormen toch bestaan? in aal diue maanden kan het model zekker verbetterd worden, in details, andrijving, licht......noem maar op.

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3378
    • nederlof.net
Re: ICM-0 naar ICM-1
« Reactie #16 Gepost op: 22 July 2008, 21:59:26 »
Tja, waarom Rivarossi steeds maar uitstelt is iedereen een raadsel.
Maar er is aangegeven dat voor de nieuwe uitgaven (Koploper, IRM, etc) de oude mallen gebruikt worden dus blijven hopen op allerlei verbeteringen die jij noemt is ijdele hoop...
En waar haal je vandaan dat Märklin/Trix ICM-0 en 1 gemixt heeft??? Op basis van het handmonster soms??? Daar moet je zeker niet vanuit gaan, wacht eerst maar af wat er in de winkel ligt of eventuele foto's als die vrijgegeven zouden worden.

zal ik voor de netheid maar even de bron erbij vermelden dan: bron: www.arthurstreinenpagina.nl  :)
Die was het! Bedankt!

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

Eduard

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
Re: ICM-0 naar ICM-1
« Reactie #17 Gepost op: 22 July 2008, 22:04:35 »
Hoi,

Tuurlijk kan ik nog de Trix bestellen maar dat ding is echt duur, en de winkeliers zijn niet echt te sprekken, dat trix de koploper nog gaat verbetteren, maar wie weet? kan ik nog wel bijbestellen maar die prijsen ::) :o

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3378
    • nederlof.net
Re: ICM-0 naar ICM-1
« Reactie #18 Gepost op: 22 July 2008, 22:12:45 »
De Trix Koploper is inderdaad een stuk duurder dan de Rivarossi, maar dat is het verschil tussen oude en nieuwe modellen. Ga er maar vanuit dat de Trix qua detaillering beter is, de lengteschaal is realistischer (ook al is die niet perfect), extra's zoals binenverlichting, etc, etc.
En als de de prijs van de Koploper vergelijkt met bijvoorbeeld de Roco TEE RAm (ook een vierdelig treinstel) dan is er niet zo veel mis mee.

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

Eduard

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
Re: ICM-0 naar ICM-1
« Reactie #19 Gepost op: 22 July 2008, 22:21:28 »
Ik gaa nu natuurlijk de Rivarossi niet afbestellen, want mijn doel is dubbeltratie ;D
Maar wat is de reede dat de Rivarossi 200€ gaat kosten (ok, motor en zo) als het toch de ouwde formen zijn?? Als het de olieprijsen zijn.......hahhahahaha ;D ;D ;D ;D........dat moeten ze dan maar aan iemand anders vertellen 8)
Ik heb toch het gevoel dat eer meer is dan het licht, en zo........zekker ook de bedrukkingskwaliteit 8)
Nou zijn 200€ niet zo veel, maar ik verwacht toch wel wat voor die prijs.

Even wat anders: zijn de stoeltjes van de ICR LSM als onderdeelen te bestellen? Kan je de koploper moi van binnen pimpen ;D , want rivarossi is zekker weer een bonk rode blubber :-X
« Laatst bewerkt op: 22 July 2008, 22:25:13 door Eduard »

GerritM

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: ICM-0 naar ICM-1
« Reactie #20 Gepost op: 22 July 2008, 22:30:19 »
Dat de kap hetzelfde is (dus het model ook) wil niet zeggen dat er binnenin het nodige aangepast is of wordt (b.v. aandrijving) en dat zijn natuurlijk ook ontwikkelingskosten.
Verder stel je nogal wat vragen die alleen beantwoord kunnen worden door Hornby (Rivarossi), ik zou zeggen stuur hen een email met deze vragen, wij kunnen het niet weten en zolang jij niet betrokken bent bij hun productieproces, kun je er ook geen zinnige uitspraken over doen.

Groet Gerrit
H0, 2-rail DCC, Lenz

Shinkansen200

  • Offline Offline
  • Berichten: 162
  • ありがとうございました新幹線200系!
Re: ICM-0 naar ICM-1
« Reactie #21 Gepost op: 22 July 2008, 23:07:15 »
Citaat
Ja, mij is wel bekkend, dat het en ,,oude" uitgave word, ik vind het wel ereg raar, want de ICM-0 rijd niet meer. Blijkbaar heft Rivarossi nog noit van en ICM-1/2 gehoort, warom luisteren die fabrikanten gewoon niet naar de klant

dus omdat jij persoonlijk liever een ICM 1/2 hebt, betekend dat dat ze niet naar de klant hebben geluisterd?
ben zelf blij dat ze voor ICM-0 en niet voor een van de latere series gekozen hebben, kan ik ze tenminste nog net naast Mat'46, '54 en Plan E inzetten zonder de werkelijkheid echt geweld aan te doen ;)
Waarom wacht je trouwens niet tot het ICM echt uit is voor je allerlei kritiek richting Rivaross en Trix slingert?
als het model je niet bevalt kun je het altijd nog weigeren/verkopen, weet zeker dat er iemand anders veel gelukkiger mee zou kunnen worden...

Sander
Tokaido/Sanyo Shinkansen 1987-1999 (schaal N)

Eduard

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
Re: ICM-0 naar ICM-1
« Reactie #22 Gepost op: 23 July 2008, 00:02:25 »
Hoi Sander,

Ik begrijp je wel en je vragen ook, maar ik  heb geen zin om nog 5-100 jaar op de ICM-1 te wachten.
Maar ik ben ook wel blij dat hij komt hoor, maar wat ik dus niet echt moi find zijn die lelijke cabineruiten (ieder zijn meening ;D) van ICM-0, deze ruiten werden toen wel  bij het origineel aangepasst en vervangen.
Ik heb trouwens op http://www.manuelspot.nl/manuelspot%202.1_bestanden/Olympische_ICM_4241.htm gezien, dat hij de cabineruiten heft aangepasst, ik heb aal en mailtje gestuurd en gefraagd, hoe hij dat heft gedaan.
Ik heb niks tegen de ICM-0, echt niet, aleen die ruiten :-X :o
Maar goed, ik ben blij als ik mijn Rivarossis kan ontvangen ;D
is het interieur van de ICR Ls-Models nou als onderdeel te koop??
Zou het interieur sterk verbeteren :-* ;D

Eduard
« Laatst bewerkt op: 23 July 2008, 00:05:26 door Eduard »