...Koploper hoeft in principe geen gebruik te maken van de aanwezige optrek- en afremvertraging zoals deze in de verschillende locdecoders kan worden vastgelegd. Als er bij massasimulatie (optrekken en/of stoppen) een 0 wordt ingegeven, wordt er wel gebruik gemaakt van de ingestelde vertraging op de decoder. Dit heeft echter als nadeel dat een goederentrein net zo hard zal optrekken en afremmen als een Intercity...
...Het kan ook een samenspel zijn van beide, het is daarom mijn ervaring dat de massa simulatie van de lok niet geheel uitgezet dient te worden, maar ongeveer overeenkomt met de ingestelde software massa-simulatie. Dit verkomt het schokkerige afrem gedrag, waarbij de verschillen tussen de decoderstappen zichtbaar zijn als de massa-simulatie van de decoder geheel uitstaat...
Had eigenlijk ook iets verwacht met wisseldecoders .
...Had eigenlijk ook iets verwacht met wisseldecoders ...
...Ben je de enige niet, maar wat niet is kan nog komen ...
...zijn deze decoders geschikt voor de oude aandrijvingen van Fleischmann?...
...Straks heeft LP nog een geduchte concurrent erbij ...
Wellicht , maar wie of wat is LP :-|Grtzz,Karst
Hoewel lichtelijk off-topic in deze draad even wat opheldering/info over de wissel- en sein decoders Vooropgesteld: Ze gaan uitkomen Hoe is nog niet helemaal duidelijk, zeer waarschijnlijk met een aparte volgende BNLS actie, in deze past het logistiek allemaal niet meer erbij in... Wanneer ? ASAP Ben nu nog even aan het werk om de software voor een tweetal extra varianten te maken Geplande uitvoeringen:Enkelvoudige NS Sein decoder ( gereed )Enkelvoudige AKI/AHOB decoder Tweevoudige Wisselspoelen decoder ( In test ) Viervoudige Aan/Uit decoder ( b.v. voor geheugendraad wissels ) ( Gereed ) Enkelvoudige Servo decoder met puntstuk polarisatie relais ( Gereed )Enkelvoudige Servo decoder ( Gereed )De eerste : 3 x 1 Ampere ( rood, geel, groen ) en 1 x 0.5A ('Lichtbak')De tweede : 3 x 1 Ampere ( rood-links, rood-rechts, wit) en 1 x 0.5A (rood-vast)De volgende twee belastbaar tot 1.2 Ampere per uitgang. 1.5A Maximaal totaal over alle uitgangen tegelijkertijd. De voeding wordt uit het DCC signaal gehaald. Aparte 'wisselbooster' is dus aan te bevelen En... dan natuurlijk nog de servodecoders Die wel separate voeding hebben en opto isolatie tussen 'rail' en servo/voeding.De spoelendecoder zal alleen geschikt zijn voor de wat 'lichtere' wisselaandrijvingen. ( Max. 1.2A per spoel )Tot nu toe getest is de nieuwe PIKO, ergens heb ik nog twee ProfiRail wissels die nog getest gaan worden. Verder staan nog de Roco-GeoLine en PIKO A-Rail oud op het testprogramma.Dat weet ik nog niet Sander. Hoe oud bedoel je ? Die met die 4 draadklemmen op de aandrijving ? of de oude 'insteek' aandrijvingen ?Grtzz,Karst
...ik begreep op eurospoor dat het bouwpakketten worden dus dat wordt oefenen met solderen...
...Ik hoop dat ze ook kant-en-klaar leverbaar worden...
Dat weet ik nog niet Sander. Hoe oud bedoel je ? Die met die 4 draadklemmen op de aandrijving ? of de oude 'insteek' aandrijvingen ?