Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pendel module door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:14:47
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:07:44
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 20:57:01
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 20:56:11
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:47:16
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Blausee-Mitholz
Vandaag om 20:35:05
Koploper overzetten naar iTrain door C_Jabaaij
Vandaag om 20:32:36
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door defender
Vandaag om 20:28:44
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 20:22:41
Wat doen jullie als het koud wordt? door defender
Vandaag om 20:14:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Frans van Meerwijk
Vandaag om 19:58:09
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door barry1972
Vandaag om 19:19:09
Piko 2025 door Jan-Peter
Vandaag om 19:17:06
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door FritsT
Vandaag om 18:27:56
Minibaan Visserskaai H0 door Ronald Halma
Vandaag om 17:44:28
Vr 19 en za 20 september raildagen 25 door piksov
Vandaag om 17:20:20
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Nullem
Vandaag om 16:22:59
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven" door Ben
Vandaag om 14:36:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:30:09
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 14:02:22
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:27:39
Aachenau West door Ronald Halma
Vandaag om 11:43:09
Welke wielreiniger door Ronald Halma
Vandaag om 11:33:18
Welke decoder is dit? door Remunj
Vandaag om 10:21:22
Beilhack xrotm: rijrichting door Ben
Vandaag om 05:26:25
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
19 September 2025, 23:23:08
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Ronald Halma
19 September 2025, 22:55:50
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door basjuh1981
19 September 2025, 22:52:08
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Scratchbuilt
19 September 2025, 22:32:40
20 21 september Ritten met Mat '46 tijdens Open Trein Festival NSM door Syb030
19 September 2025, 22:31:17
  

Auteur Topic: Bruikbaar voor Nederlands vervoerder?  (gelezen 3756 keer)

vervallen

  • de LAATSTE loodjes!
  • Offline Offline
  • Berichten: 656
Bruikbaar voor Nederlands vervoerder?
« Gepost op: 02 July 2008, 15:50:54 »
OP de site van MCH Hilversum kom ik deze leuke aanbieding tegen



plaatjes ModelbouwCentrum Hilversum

vraagje, is deze lok en/of wagons te vernederlandsen??

Graag jullie ideetjes,
Frederico

wel een heel leuk prijsje!! Euro 119.00
« Laatst bewerkt op: 02 July 2008, 15:52:48 door Frederico. Reden: prijs vergeten »

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3242
Re: Bruikbaar voor Nederlands vervoerder?
« Reactie #1 Gepost op: 02 July 2008, 17:39:44 »
De wagens kun je sowieso denk ik al gebruiken en de loc is te vernederlandsen,bijv strukton/RRF of Railion maar daar gaat wel wat werk in zitten ;)

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1761
  • Dieselpower rules!
Re: Bruikbaar voor Nederlands vervoerder?
« Reactie #2 Gepost op: 02 July 2008, 19:02:49 »
De locomotief is gebaseerd op de Oostduitse V100, die hier in Nederland onder andere gebruikt wordt door Spitzke, Volker Rail, Rotterdam rail Feeding, Shunter en Railion. Door Railion echter alleen in Zeeuws-Vlaanderen.

Goederenwagens worden door heel Europa gebruikt, dus zijn ook te gebruiken in Nederland.

De locomotief staat trouwens in de Neuheitenfolder 2008/website Roco als losse locomotief Rh 745 van de Tsjechische private spoorwegaannemer Railtrans: http://www.roco.co.at/index.php?id=129&Anfangsposition=45&artikelnummer=62816

Ik kan de startset daar niet vinden, dus ik vermoed dat deze startsets eigenlijk bedoeld zijn voor de Tsjechische markt.

Het voorbeeld komt/kwam ook tot in Emmerich (even doorscrollen naar beneden):
http://www.nicospilt.com/Spoorwegen2005_08.htm

Hier wat mooie plaatjes uit Luxemburg:
http://www.rail.lu/materiel/V100.html
« Laatst bewerkt op: 02 July 2008, 19:13:41 door SimonSt »
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

vervallen

  • de LAATSTE loodjes!
  • Offline Offline
  • Berichten: 656
Re: Bruikbaar voor Nederlands vervoerder?
« Reactie #3 Gepost op: 02 July 2008, 21:38:40 »
@allen

Ik begrijp dus dat de lok ook in Nederland is geweest, dus zonder veel moeite zo is te gebruiken als "sonderzug"?
Moet ik anders veel aan de lok veranderen om er een bijv. RRF of  Volker van te maken, iemand ervaring?

Bedankt voor jullie inbreng, het is geen geld ook nog met rail en een trafo,
Frederico

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1761
  • Dieselpower rules!
Re: Bruikbaar voor Nederlands vervoerder?
« Reactie #4 Gepost op: 03 July 2008, 06:33:17 »
Moet ik anders veel aan de lok veranderen om er een bijv. RRF of  Volker van te maken, iemand ervaring?

Zie:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=9048.15

Ervaring?
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=11132.0

https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=5273.msg100075#msg100075

Zelf heb ik ervaring met de N-spoorversie van Brawa die ik heb omgeschilderd in de kleuren van Volker Rail. Voor inzet op de N-spoorbaan van mijn vader.
Dat wil ik ook nog eens doen met een H0-versie van Roco. Voor inzet op mijn eigen H0-baan.
Verschillen aan huif, regengoten, hekwerk e.d. neem ik voor lief:

Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: Bruikbaar voor Nederlands vervoerder?
« Reactie #5 Gepost op: 03 July 2008, 10:50:19 »
Je moet best veel veranderen. ten eerste de lampen en een extra rooster aan de voorkant. Op de hele loc moeten hekken komen en er moet een bordes komen op de voorkant.
Voor grootspoorfoto's zie site

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 977
    • De Hoekselijn
Re: Bruikbaar voor Nederlands vervoerder?
« Reactie #6 Gepost op: 03 July 2008, 14:28:53 »
Ook de radiatoren van het model kloppen niet, deze zijn bij de loc's die in Nederland rijden lager geplaatst. Ook zit er maar 1 vantilator op de huif bij de nederlandse loccen, op het model twee.

Gr Dennis

vervallen

  • de LAATSTE loodjes!
  • Offline Offline
  • Berichten: 656
Re: Bruikbaar voor Nederlands vervoerder?
« Reactie #7 Gepost op: 04 July 2008, 11:18:35 »
@ allen

iedereen bedankt voor de opmerkingen, ik zal eens bekijken wat er mee te doen,
 
groeten,
Frederico

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3242
Re: Bruikbaar voor Nederlands vervoerder?
« Reactie #8 Gepost op: 04 July 2008, 16:38:18 »
zag vandaag wel dat er verschillen zijn tussen diverse locs, stonden toevallig naast elkaar en ja allebei met dezelfde zijde voor ;)

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 977
    • De Hoekselijn
Re: Bruikbaar voor Nederlands vervoerder?
« Reactie #9 Gepost op: 04 July 2008, 18:47:12 »
Klopt, een verschil is in ieder geval het hekwerk en de opstaptreden aan de voorkanten. De loc's van shunter en volker verschillen daarin met die van ITL en RRF. Ook heeft de shunter 203-1 een ouder type cabineruiten.

RichardK

  • Offline Offline
  • Berichten: 230
Re: Bruikbaar voor Nederlands vervoerder?
« Reactie #10 Gepost op: 04 July 2008, 18:48:31 »
Dat ding van Railtrans heeft b.v. ook die afgeragde plan Utjes naar SLowakijë gebracht.