analoge loc te kopen, en deze te voorzien van een sounddecoder?
Nooit doen is mijn advies. Meestal wordt dat duurder dan kant en klaar en heb je ook nog het risico van allerlei beschadigingen bij het openmaken (ooit al eens gedaan ?) en inbouwen. Garantie kun je dan ook schudden.Dus als je sowieso van plan bent met geluid te willen rijden: kant en klaar kopen.
Moet het perse duits zijn? Ook andere landen hebben mooi spoorwegmaterieel!
Goedemiddag Evoluzione,Misschien een stom antwoord, maar dat hangt echt af van wat je wilt. ESU staat vooral bekend om het feit dat allerlei snufjes in hun locs stoppen. Denk aan rookgeneratoren, sounddecoders, veel verlichtingsopties en inzetbaar op zowel AC als DC systemen. Het detailniveau is ook lang niet slecht. Daar betaal je ook wel voor.Bij Brawa heb je minder technische snufjes, dat merkt legt zich vooral toe op de detaillering. Die is beter dan bij ESU. Wel hebben niet alle locs standaard sound.Verder zal je op dit forum veel meningen te lezen krijgen over alle treinen, maar ik raad je aan om gewoon uit te zoeken wat je het liefst wil. Modellen kan je altijd voorzien van sounddecoders, alleen hebben ze niet allemaal een speaker. Die zal je er dan zelf in moeten solderen.Qua goede merken kan ik je niet zo goed helpen, ik heb geen negatieve ervaringen gehad met modellen die slecht liepen. Ik kan dus geen specifieke merken aan- of afraden.Ik hoop je zo een beetje op weg geholpen te hebben!MVG,Wessel
Ik ben op zoek naar een aantal locomotiven (denk aan BR218, BR212, V36 etc), het liefst digitaal aangestuurd en bij voorkeur met geluid. Nu ben ik een beetje aan het rondkijken, en kom verschillende merken tegen. Welke merken zijn over het algemeen van goede kwaliteit, en hebben goeie rijeigenschappen?
Of is het een betere keuze een ander emrk analoge loc te kopen, en deze te voorzien van een sounddecoder?
Loc's openmaken ben ik niet onbekend mee, en ook is elektronica is geen probleem voor me. Nieuwere locomotieven hebben gewoon een stekker voor decoder. Dan zou garantie me verder geen problemen moeten geven?