AB 7216, Die kleuren die je beschrijft kloppen niet geheel. Ten dele beschrijf je de kleuren die een ovale raam rijtuig na de oorlog heeft gehad... 1e klas plan D heeft geheel blauwe ripstof pluche banken, inclusief hoofdsteunen, geen zwarte randen. Later zijn de hoofdsteunen van een grijs skai voorzien. De Alles boven de hoofdsteunen is met een creme skai voorzien afgezet met teakhouten lijstwerk. Ook de wanden ten hoogte van de banken zijn niet met leerdoek maar met hetzelfde blauwe rippluche voorzien. Dit is overigens foutief gerestaureerd in de A7709, als je bij de VSM in de A7704 kijkt zie je het origineel terug.De gang is voorzien van twee kleuren grijs, onder donkergrijs en boven lichtgrijs. Die lichtgrijze kleur is ook gebruikt bij het rolgordijn aan de coupé deur zijde. Het rolgordijn aan de raamzijde is van een heel dicht donkergrijs gaas. De coupé deuren zijn donker teak gebeitst, wanneer je ze blank zo lakken zouden ze heel licht worden door verkleuring (eigen ervaring)2e klas is groen skai beklede banken, en boven de hoofdsteunen een licht creme kleurige skai bekleding en ook weer afgezet met teaklijsten. Ook terug te vinden in de B7838, bij de VSMDe restauratie is voorzien van rode banken met daarboven met creme kleurig skai beklede wandpanelen (niet zoals in de ex SSN RD) en de keukenwand is bekleed met een houten wandpaneel met een mozaiekEn de bagage afdeling zelf is inderdaad grijs afgelakt, in dezelfde kleur grijs als de wandbekleding in de gang. De binnen bagage deuren zijn weer in de donkere teakbeits afgelakt. Ook dit is terug te zien in de RD 7658 bij de VSM.Okkenog even een voorbeeldje uit plan KDie zijn qua kleur hetzelfde, enkel is hier meer aluminium gebruikt en heeft het bagagerek leesverlichingDe tweede klas plan K heeft een andere wandkleur; licht turkoois, integenstelling tot plan D; creme