Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gewoon wat busfoto's door chrvdv37402
Vandaag om 21:57:06
Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
Vandaag om 21:54:46
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door IMagic
Vandaag om 21:42:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Priegelman
Vandaag om 21:41:42
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 21:32:58
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:25:25
Op zoek naar een club door R1954
Vandaag om 21:25:16
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 21:23:45
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door j.ossebaar
Vandaag om 21:11:18
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 20:58:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 20:53:02
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jeronimos
Vandaag om 20:51:18
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
Vandaag om 20:41:00
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:30:04
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
Vandaag om 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
Vandaag om 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland door Hendrik Jan
Vandaag om 17:30:51
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 16:59:53
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen door tijgernootje
Vandaag om 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied' door Montanbahn
Vandaag om 16:18:48
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 16:00:54
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 14:30:11
Bauarbeiten im gange door MOVisser
Vandaag om 13:45:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door AP3737
Vandaag om 12:47:46
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door tijgernootje
Vandaag om 12:30:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:26:46
  

Auteur Topic: Hoekse Lijn wordt mogelijk metroverbinding  (gelezen 8074 keer)

kevinhhw

  • Gast
Re:Hoekse Lijn wordt mogelijk metroverbinding
« Reactie #15 Gepost op: 05 October 2010, 21:16:43 »
konden ze wel wat minder slt's bestellen ::)

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re:Hoekse Lijn wordt mogelijk metroverbinding
« Reactie #16 Gepost op: 05 October 2010, 22:01:46 »
Hoezo minder, dit zijn toch de nieuwe metro stellen! :-\

Tinus.

Maasdam

  • Britse treinen echte treinen
  • Offline Offline
  • Berichten: 675
  • Class 57xx Pannier tank 3711 BR
    • NASM 1873
Re:Hoekse Lijn wordt mogelijk metroverbinding
« Reactie #17 Gepost op: 05 October 2010, 22:37:35 »
De Hoekse lijn gaat door werd gisteren door wethouder Jeanette Baljeu bekend gemaakt. Evenals enkele verbeteringen in de tram. De tram plus projecten Ridderkerk en Schiedam gaan niet door.

Groetelette Ben.

Edwin van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re:Hoekse Lijn wordt mogelijk metroverbinding
« Reactie #18 Gepost op: 06 October 2010, 16:17:56 »
Natuurlijk gaan deze plannen door. De politiek laat toch geen mogelijkheid onbenut om de eigen zin door te drijven...
Maar als het zou leiden tot een betere veiligheid op de Hoekse Lijn dan is het toe te juichen

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2406
Re:Hoekse Lijn wordt mogelijk metroverbinding
« Reactie #19 Gepost op: 06 October 2010, 16:28:55 »
Hoezo minder, dit zijn toch de nieuwe metro stellen! :-\

De SLT's zijn de nieuwe sprinters van de NS. Deze vervangen de plan V treinstellen. De RET komt of heeft al nieuwe metrostellen die straks ook op de hoekse lijn gaan rijden.

mvg,

Matthijs

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2484
Re:Hoekse Lijn wordt mogelijk metroverbinding
« Reactie #20 Gepost op: 06 October 2010, 17:40:22 »
Nou ik vind er in elke geval geen moer aan. Een lijn die vroeger klassiekers had als de Hoek - Warszawa express en waar alle treinen hebben gereden zoals stoomtreinen vanaf 1885 en daarna blokkendoos, dubbeldekker en alles wat er tussen zit degraderen tot een metro lijn. Gaat weer miljoenen kosten en alle geschiedenis van de lijn gaat helemaal naar de kl***

Zoals het nu is is het toch prima ? Mooie SLT's die op tijd rijden en goederentreinen die tussen de dienstregeling door naar de grote bedrijven rijden.....

Nou ja het is nou eenmaal niet anders..... maar ik baal er behoorlijk van.

Groeten Ruud B.





Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

2rail-Tim

  • Offline Offline
  • Berichten: 259
  • Digitaal / Piko A-rails / DB
Re:Hoekse Lijn wordt mogelijk metroverbinding
« Reactie #21 Gepost op: 06 October 2010, 18:47:01 »
De SLT's zijn de nieuwe sprinters van de NS. Deze vervangen de plan V treinstellen. De RET komt of heeft al nieuwe metrostellen die straks ook op de hoekse lijn gaan rijden.

Hier zat een stukje van sarcasme in ;)

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
  • RFO 193 623
Re:Hoekse Lijn wordt mogelijk metroverbinding
« Reactie #22 Gepost op: 06 October 2010, 19:07:48 »
goederentreinen die tussen de dienstregeling door naar de grote bedrijven rijden.....
Volgens mij moet daar nog een oplossing voor gevonden worden. VOPAK en de Conline (?)Maassluis zullen niet staan te juichen. Ohja das goederenvervoer, waar hebben we het eigenlijk over :-\

Gr.
Brigitte

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2406
Re:Hoekse Lijn wordt mogelijk metroverbinding
« Reactie #23 Gepost op: 06 October 2010, 19:56:50 »
Hier zat een stukje van sarcasme in ;)

Mag ie voortaan wel wat duidelijker aangeven

RhB-Mikey

  • Lokifahrer Mikey
  • Offline Offline
  • Berichten: 712
  • Rhätische Bahn fan
    • Flickr
Re:Hoekse Lijn wordt mogelijk metroverbinding
« Reactie #24 Gepost op: 06 October 2010, 20:11:01 »
Maar als het zou leiden tot een betere veiligheid op de Hoekse Lijn dan is het toe te juichen

Welke veiligheid? in de trein voel ik mij 10x veiliger dan in de metro
In de trein zit altijd een conducteur die op de veiligheid kan letten en of kan aanspreken.
In de metro heb ik nog nooit 1 of ander pipo gezien die controleert of wat dan ook.
Lid van Vereniging Spoorgroep Zwitserland, Regio Zuidwest

klik hier voor mijn filmpjes

Bouwt aan Bahnhof Langwies

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22504
Re:Hoekse Lijn wordt mogelijk metroverbinding
« Reactie #25 Gepost op: 06 October 2010, 20:51:08 »
De lijn mag dan veel verleden hebben, maar momenteel is het een nauwelijks veredeld forenzenlijntje. 's morgens zitten de treinen mudvol richting Rotterdam, 's middags zitten ze weer mudvol uit Rotterdam en de rest van de treinen is vooral leeg. De politiek heeft dan groot gelijk dat ze naar een doelmatiger exploitatie zoeken.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2406
Re:Hoekse Lijn wordt mogelijk metroverbinding
« Reactie #26 Gepost op: 06 October 2010, 20:58:45 »
@Henk,

Dat klopt helemaal, ik ben er ook één van  ;D

Het nadeel is wel dat je dan de directe verbinding met Rdam Centraal kwijt ben als het een metrolijn wordt

RhB-Mikey

  • Lokifahrer Mikey
  • Offline Offline
  • Berichten: 712
  • Rhätische Bahn fan
    • Flickr
Re:Hoekse Lijn wordt mogelijk metroverbinding
« Reactie #27 Gepost op: 06 October 2010, 21:08:30 »
Dan kunnen ze toch in de spits met langere treinen rijden en de rest van de dag om het half uur????

Probleem opgelost  ;)

« Laatst bewerkt op: 06 October 2010, 21:10:55 door NS-Mikey »
Lid van Vereniging Spoorgroep Zwitserland, Regio Zuidwest

klik hier voor mijn filmpjes

Bouwt aan Bahnhof Langwies

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10760
Re:Hoekse Lijn wordt mogelijk metroverbinding
« Reactie #28 Gepost op: 06 October 2010, 21:12:29 »
Dat is precies het probleem. Treinstellen die maar 2x per dag gebruikt worden, en dan ook nog op een trajectje van 20 minuten, en de rest van de dag stilstaan kosten goud geld in de exploitatie. Als exploitant wil je liefst de hele dag goed gevulde treinen of in elk geval een regelmatige drukte over de hele dag.
No dress rehearsel, this is our life.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22504
Re:Hoekse Lijn wordt mogelijk metroverbinding
« Reactie #29 Gepost op: 06 October 2010, 21:13:48 »
Precies, dat is bijna net zo duur. Het maakt weinig uit of je die stellen gewoon mee laat rijden of als dood kapitaal op een opstelterrein neerzet.


@Henk,

Dat klopt helemaal, ik ben er ook één van  ;D

Het nadeel is wel dat je dan de directe verbinding met Rdam Centraal kwijt ben als het een metrolijn wordt

Ja, 25 jaar geleden was ik er ook eentje en toen puilden we met zijn allen ook al uit de Sprinters.  ;D Alleen reed er toen zo nu en dan nog een boottrein langs (Hondekop, kopmaken in Schiedam, sorry Rotterdam-West, en dan gelijk door naar Amsterdam) en natuurlijk die Hoek-Warzawa.

Inderdaad onhandig als je vanaf Rotterdam CS verder moet. Staat tegenover dat het me wel wat lijkt: met zijn allen in een extra lange metrotrein naar het strand. 's avonds het zand uit de stellen scheppen door de schoonmaakploeg.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.