Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 02:54:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 02:28:50
Aanpassen baanplan bestaande baan door Ronald69
Vandaag om 00:57:13
Roco 70788 2400 met Zimo MX645 acceleratie settings door piksov
15 August 2025, 23:23:40
Sfeer op je modelbaan door MarcoK1999
15 August 2025, 23:20:05
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
15 August 2025, 23:13:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
15 August 2025, 22:53:59
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door MarcoK1999
15 August 2025, 22:40:55
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
15 August 2025, 22:32:27
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
15 August 2025, 22:30:41
Vraag een machinist het hemd van zijn lijf door JoopSpoort
15 August 2025, 22:07:12
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
15 August 2025, 21:55:03
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door JoopSpoort
15 August 2025, 21:51:14
Da's Daz 2 door Huup
15 August 2025, 21:29:45
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door hmmglaser
15 August 2025, 21:24:37
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Rob Bennis
15 August 2025, 21:09:11
Raadplaatje door GerardvV
15 August 2025, 21:05:54
Camp 3 door Ronald Halma
15 August 2025, 21:00:28
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Karst Drenth
15 August 2025, 20:48:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
15 August 2025, 20:45:15
Overzicht "Het is Weekend" foto's! door puntenglijder
15 August 2025, 20:39:54
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door hmmglaser
15 August 2025, 20:30:09
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Bob11
15 August 2025, 18:15:35
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
15 August 2025, 18:05:41
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
15 August 2025, 17:22:12
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Tjalling
15 August 2025, 16:27:55
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Hans van de Burgt
15 August 2025, 15:06:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
15 August 2025, 13:51:22
Aansturen verlichting Exact-Train ICR door VAM65
15 August 2025, 13:34:11
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
15 August 2025, 13:25:09
  

Auteur Topic: service dienst van Lenz  (gelezen 4378 keer)

Richard Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
service dienst van Lenz
« Gepost op: 17 June 2008, 19:31:52 »
Na een ontsporing bij het opdrukken van de Roco Clean wagen deden mijn Lenz componenten het niet meer ,na telefonisch contact met Lenz alles opgestuurd en vandaag met hen gebeld ,het pakketje vanuit Oostenrijk was geariveerd.
En men wenste mij als Nederlander in Oostenrijk nog veel succes met de EK voetbal want wat Duitsland gisteren heeft laten zien was van dien aard dat ze na de volgende wedatrijd wel naar huis zouden gaan. :) :)
Kijken hoe lang het duurd voor ik alles weer terug heb .
Heeft iemand hier ervaring met de servicedienst van Lenz?

RobE

  • Offline Offline
  • Berichten: 514
Re: service dienst van Lenz
« Reactie #1 Gepost op: 17 June 2008, 20:24:08 »
Hallo Richard,

Mijn ervaring met Lenz is uitstekend. Ze doen niet moeilijk over de oorzaak van het defect raken en sturen het snel terug.
Ook de contacten via de email verlopen erg goed.

Groet,
Rob 
Rob is op 4 februari overleden.

Edits Booster, MRdirect, Koploper, HSI-88, Zimo, HO, 2 rail

br212

  • Offline Offline
  • Berichten: 265
Re: service dienst van Lenz
« Reactie #2 Gepost op: 17 June 2008, 20:28:47 »
Service dienst van Lenz: perfect.

Antwoord op email binnen 1 a 2 werkdagen, reparaties binnen 2 weken weer retour, kosten normaal. Zelfs beter dan de NL importeur die zeker ook geen verkeerde naam heeft.
Mvg,
Frans

Gert1

  • Gast
Re: service dienst van Lenz
« Reactie #3 Gepost op: 17 June 2008, 20:35:16 »
...het pakketje vanuit Oostenrijk was geariveerd.
Uh? Lenz zit toch gewoon in Duitsland?

mvg,
Gert

Private SNAFU

  • Offline Offline
  • Berichten: 1744
  • Member of the 1(to)87 gang
    • project "Nijkerk:87"
Re: service dienst van Lenz
« Reactie #4 Gepost op: 17 June 2008, 20:53:53 »
Gert,

Richard woont in Oostenrijk en heeft het daar vandaan naar Lenz gestuurd, dat weer in Dld zit.

Gr,
Bart
Website
NS - IVa (1968 - 1978) / Koploper / LocoNet / IB+ProfiBoss / Modulebouw

Richard Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
Re: service dienst van Lenz
« Reactie #5 Gepost op: 17 June 2008, 21:14:01 »
En post dit item in een nederlands forum,das internationaal of niet?

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: service dienst van Lenz
« Reactie #6 Gepost op: 17 June 2008, 21:40:48 »
En wordt waarschijnlijk gelezen in Malta ........

Richard Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
Re: service dienst van Lenz
« Reactie #7 Gepost op: 17 June 2008, 22:15:00 »
Leuk clubje.

Jan van den Berg

  • Offline Offline
  • Berichten: 206
Re: service dienst van Lenz
« Reactie #8 Gepost op: 19 June 2008, 19:33:28 »
Top service van Lenz.Ik heb er zelf ook goede ervaringen mee.
J.v.d.Berg

Ekklesia

  • Gast
Re:service dienst van Lenz
« Reactie #9 Gepost op: 25 November 2011, 20:11:46 »
Tja ligt er blijkbaar aan wat het is, want als het gaat om een update van je LH 100 regelaar dan duurt het zomaar 5 maanden.

Ik heb de regelaar op 5 juli j.l. weg gebracht naar de winkel en hij belde zojuist dat de regelaar weer terug was. De regelaar is diezelfde week nog opgestuurd met wat decoders.

Groenten Rob

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17949
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:service dienst van Lenz
« Reactie #10 Gepost op: 25 November 2011, 20:56:51 »
Rob, dan ligt dat wss niet aan Lenz maar aan de winkelier... ik heb ze onlangs aan de telefoon gehad (Lenz Duitsland) en een uiterst vriendelijke meneer meldde mij dat het 2 tot 3 weken duurde voor een update van een LZ100, 2 LH 100 en 1 LH90.


SBBcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 657
Re:service dienst van Lenz
« Reactie #11 Gepost op: 25 November 2011, 21:25:55 »
Ik heb de regelaar op 5 juli j.l. weg gebracht naar de winkel en hij belde zojuist dat de regelaar weer terug was. De regelaar is diezelfde week nog opgestuurd met wat decoders.

Rob, ik heb de zelfde ervaring via mijn winkelier (6 maanden wachten). En nog fout ook! De winkelier had het waarschijnlijk niet goed begrepen wat er moest gebeuren en had de spullen ter controle naar Lenz opgestuurd. Na wat brieven/mailtjes heen en weer tussen winkelier en Lenz kwam alles half ge-updated terug. Spulletjes toen maar meegenomen naar de beurs in Dortmund en alles was binnen 1 week, correct, retour.  (y)
Dus, mijn advies rechtstreeks contact opnemen met Lenz.

Marius.
Marius

maartenvanderburgt

  • Gast
Re:service dienst van Lenz
« Reactie #12 Gepost op: 28 November 2011, 16:54:05 »
Voor updates apparaten en reparaties apparaten is mijn advies:  direct naar Lenz, graag  even contact van te voren of een duidelijke update / klachtomschrijving.
Garantiegevallen dienen uiteraard in principe via de winkelier te lopen, maar wanneer daar weer extra kosten aan zitten (vervoer of transport), dan ook na contact met Lenz direct opsturen.  Dat is in de meeste gevallen de goedkoopste en zeker de snelste methode. (vergeet niet een kopie van de aankoopbon mee te sturen).

Ik heb tot nu toe alleen voor updates ooit een rekening gehad, gebreken, ook als gevolg van fouten van de klant, zijn tot nu toe altijd gratis verholpen.  Een bijdrage in de (porto)kosten wordt door mij wel in rekening gebracht.

Maarten van der Burgt
importeur Lenz in Nederland

Ekklesia

  • Gast
Re:service dienst van Lenz
« Reactie #13 Gepost op: 28 November 2011, 18:25:16 »
Ik had al zo'n vermoeden. Maar aangezien ik thuis niets aan deze regelaar heb en alleen gebruik voor op de club heb ik het via een winkelier laten gebeuren. Allen dank voor de toelichting, een wijze les voor een eventuele volgende keer.  (y)

Groenten Rob

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3434
  • Het Achtergrondmannetje.nl
    • Het Achtergrondmannetje
Re:service dienst van Lenz
« Reactie #14 Gepost op: 28 November 2011, 18:54:19 »
is de allereerste versie van Lenz nog te updaten ?? nee toch ??
Mvg Marty, aka het Achtergrondmannetje