Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
Vandaag om 05:20:38
Aanpassen baanplan bestaande baan door Joz
Vandaag om 05:06:57
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:59:48
Aachenau West door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:36:02
23 augustus modelspoorbeurs Houten door KNed
Vandaag om 00:11:30
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
13 August 2025, 23:55:21
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Kees-Jan
13 August 2025, 23:51:22
De projecten van Ruben (NL H0) door Sikko
13 August 2025, 23:36:52
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door TonM
13 August 2025, 23:20:35
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Hans van de Burgt
13 August 2025, 23:08:01
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Steven Loosman
13 August 2025, 22:53:25
Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008? door Modeltreinmulder
13 August 2025, 22:23:20
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door jandcargo
13 August 2025, 22:19:39
booster vraag door Patrick Smout
13 August 2025, 22:05:38
Da's Daz 2 door Huup
13 August 2025, 22:02:43
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door defender
13 August 2025, 21:51:12
Modeltreinwinkels in Berlijn. door grossraumwagen
13 August 2025, 21:45:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
13 August 2025, 21:22:09
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door MarcoK1999
13 August 2025, 19:58:23
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
13 August 2025, 19:21:30
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door defender
13 August 2025, 19:08:33
Molenbaan (werktitel) door defender
13 August 2025, 19:03:45
BR-18.6 Schaal-0. door Sven
13 August 2025, 18:23:28
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door tijgernootje
13 August 2025, 17:42:24
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
13 August 2025, 17:29:32
US diorama in H0 door Wim Vink
13 August 2025, 16:47:48
Artitec vierdeurs stalen D door gtw6016
13 August 2025, 16:34:00
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Hans van de Burgt
13 August 2025, 16:30:02
Rijnstraat door Huup
13 August 2025, 15:47:38
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door Ronald Halma
13 August 2025, 15:40:21
  

Auteur Topic: service dienst van Lenz  (gelezen 4359 keer)

Richard Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
service dienst van Lenz
« Gepost op: 17 June 2008, 19:31:52 »
Na een ontsporing bij het opdrukken van de Roco Clean wagen deden mijn Lenz componenten het niet meer ,na telefonisch contact met Lenz alles opgestuurd en vandaag met hen gebeld ,het pakketje vanuit Oostenrijk was geariveerd.
En men wenste mij als Nederlander in Oostenrijk nog veel succes met de EK voetbal want wat Duitsland gisteren heeft laten zien was van dien aard dat ze na de volgende wedatrijd wel naar huis zouden gaan. :) :)
Kijken hoe lang het duurd voor ik alles weer terug heb .
Heeft iemand hier ervaring met de servicedienst van Lenz?

RobE

  • Offline Offline
  • Berichten: 514
Re: service dienst van Lenz
« Reactie #1 Gepost op: 17 June 2008, 20:24:08 »
Hallo Richard,

Mijn ervaring met Lenz is uitstekend. Ze doen niet moeilijk over de oorzaak van het defect raken en sturen het snel terug.
Ook de contacten via de email verlopen erg goed.

Groet,
Rob 
Rob is op 4 februari overleden.

Edits Booster, MRdirect, Koploper, HSI-88, Zimo, HO, 2 rail

br212

  • Offline Offline
  • Berichten: 265
Re: service dienst van Lenz
« Reactie #2 Gepost op: 17 June 2008, 20:28:47 »
Service dienst van Lenz: perfect.

Antwoord op email binnen 1 a 2 werkdagen, reparaties binnen 2 weken weer retour, kosten normaal. Zelfs beter dan de NL importeur die zeker ook geen verkeerde naam heeft.
Mvg,
Frans

Gert1

  • Gast
Re: service dienst van Lenz
« Reactie #3 Gepost op: 17 June 2008, 20:35:16 »
...het pakketje vanuit Oostenrijk was geariveerd.
Uh? Lenz zit toch gewoon in Duitsland?

mvg,
Gert

Private SNAFU

  • Offline Offline
  • Berichten: 1744
  • Member of the 1(to)87 gang
    • project "Nijkerk:87"
Re: service dienst van Lenz
« Reactie #4 Gepost op: 17 June 2008, 20:53:53 »
Gert,

Richard woont in Oostenrijk en heeft het daar vandaan naar Lenz gestuurd, dat weer in Dld zit.

Gr,
Bart
Website
NS - IVa (1968 - 1978) / Koploper / LocoNet / IB+ProfiBoss / Modulebouw

Richard Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
Re: service dienst van Lenz
« Reactie #5 Gepost op: 17 June 2008, 21:14:01 »
En post dit item in een nederlands forum,das internationaal of niet?

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: service dienst van Lenz
« Reactie #6 Gepost op: 17 June 2008, 21:40:48 »
En wordt waarschijnlijk gelezen in Malta ........

Richard Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
Re: service dienst van Lenz
« Reactie #7 Gepost op: 17 June 2008, 22:15:00 »
Leuk clubje.

Jan van den Berg

  • Offline Offline
  • Berichten: 206
Re: service dienst van Lenz
« Reactie #8 Gepost op: 19 June 2008, 19:33:28 »
Top service van Lenz.Ik heb er zelf ook goede ervaringen mee.
J.v.d.Berg

Ekklesia

  • Gast
Re:service dienst van Lenz
« Reactie #9 Gepost op: 25 November 2011, 20:11:46 »
Tja ligt er blijkbaar aan wat het is, want als het gaat om een update van je LH 100 regelaar dan duurt het zomaar 5 maanden.

Ik heb de regelaar op 5 juli j.l. weg gebracht naar de winkel en hij belde zojuist dat de regelaar weer terug was. De regelaar is diezelfde week nog opgestuurd met wat decoders.

Groenten Rob

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17934
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:service dienst van Lenz
« Reactie #10 Gepost op: 25 November 2011, 20:56:51 »
Rob, dan ligt dat wss niet aan Lenz maar aan de winkelier... ik heb ze onlangs aan de telefoon gehad (Lenz Duitsland) en een uiterst vriendelijke meneer meldde mij dat het 2 tot 3 weken duurde voor een update van een LZ100, 2 LH 100 en 1 LH90.


SBBcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 657
Re:service dienst van Lenz
« Reactie #11 Gepost op: 25 November 2011, 21:25:55 »
Ik heb de regelaar op 5 juli j.l. weg gebracht naar de winkel en hij belde zojuist dat de regelaar weer terug was. De regelaar is diezelfde week nog opgestuurd met wat decoders.

Rob, ik heb de zelfde ervaring via mijn winkelier (6 maanden wachten). En nog fout ook! De winkelier had het waarschijnlijk niet goed begrepen wat er moest gebeuren en had de spullen ter controle naar Lenz opgestuurd. Na wat brieven/mailtjes heen en weer tussen winkelier en Lenz kwam alles half ge-updated terug. Spulletjes toen maar meegenomen naar de beurs in Dortmund en alles was binnen 1 week, correct, retour.  (y)
Dus, mijn advies rechtstreeks contact opnemen met Lenz.

Marius.
Marius

maartenvanderburgt

  • Gast
Re:service dienst van Lenz
« Reactie #12 Gepost op: 28 November 2011, 16:54:05 »
Voor updates apparaten en reparaties apparaten is mijn advies:  direct naar Lenz, graag  even contact van te voren of een duidelijke update / klachtomschrijving.
Garantiegevallen dienen uiteraard in principe via de winkelier te lopen, maar wanneer daar weer extra kosten aan zitten (vervoer of transport), dan ook na contact met Lenz direct opsturen.  Dat is in de meeste gevallen de goedkoopste en zeker de snelste methode. (vergeet niet een kopie van de aankoopbon mee te sturen).

Ik heb tot nu toe alleen voor updates ooit een rekening gehad, gebreken, ook als gevolg van fouten van de klant, zijn tot nu toe altijd gratis verholpen.  Een bijdrage in de (porto)kosten wordt door mij wel in rekening gebracht.

Maarten van der Burgt
importeur Lenz in Nederland

Ekklesia

  • Gast
Re:service dienst van Lenz
« Reactie #13 Gepost op: 28 November 2011, 18:25:16 »
Ik had al zo'n vermoeden. Maar aangezien ik thuis niets aan deze regelaar heb en alleen gebruik voor op de club heb ik het via een winkelier laten gebeuren. Allen dank voor de toelichting, een wijze les voor een eventuele volgende keer.  (y)

Groenten Rob

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3434
  • Het Achtergrondmannetje.nl
    • Het Achtergrondmannetje
Re:service dienst van Lenz
« Reactie #14 Gepost op: 28 November 2011, 18:54:19 »
is de allereerste versie van Lenz nog te updaten ?? nee toch ??
Mvg Marty, aka het Achtergrondmannetje