Om de defecte locs te testen heb ik gebruik gemaakt van een Fleischmann regler 6720 in combinatie met de Fleischmann trafo 6710 (14V - 12VA).Ik heb de plus en min op de koolborstels gezet (waar de veertjes contact maken). Van beide Fleischmann locs bewegen de wielen zeer langzaam. De leds branden. De motor wordt in enkele seconden zeer heet en er is weer een rookpluimpje zichtbaar. Bij de Roco-loc branden alleen de gloeilampjes.Tot nu toe heb ik de locs alleen van de buitenkant gezien. Ik weet niet hoe ik nog verder kan testen.Misschien kan iemand mij hierin verder begeleiden?
Dat sommige individuen daar dan niet tegen kunnen en azijn gaan afscheiden dat is natuurlijk onfortuinlijk maar dat is ook wat ik noem: een 'hun probleem'
Werken alleen maar storend.
Is niet voor het eerst dat een TS een vraag stelt en dan weinig tot niets meer van zich laat horen.Helaas maar waar.
Maar dan sta je zelf voor een keuze. Of je kiest ervoor om het los te laten en misschien een maand later wel of niet alsnog een 'dankjewel' te ontvangen. En vooral: geduldig afwachtenOf je kan je ongenoegen uiten op het forum wat echt niemand wilt lezen en het op de man spelen.En fwiw ik had alleen niet over jou, er zijn er meerderen.
De motor ligt nu los en als ik met een 9V-blok spanning zet op het met de pijl aangegeven punten komt er geen beweging in de motor.Doe ik iets verkeerd?
Dag allemaal,Ik ben nog iets verder gegaan met demonteren.De motor ligt er nu in zijn geheel uit.Op de foto hieronder een opname van de spoel en een koolborstel.Kunnen jullie beoordelen of dit in orde is?