Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:16:10
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 01:11:52
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Bahnstrecke 5867 door saskia
Vandaag om 00:23:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
20 July 2025, 23:48:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
20 July 2025, 23:47:30
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
20 July 2025, 23:27:47
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Dat overkomt mij niet. door hmmglaser
20 July 2025, 23:14:35
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
20 July 2025, 22:47:46
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
20 July 2025, 21:27:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
20 July 2025, 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
20 July 2025, 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
20 July 2025, 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
20 July 2025, 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
20 July 2025, 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
20 July 2025, 17:25:53
Roco Plan T door 008200
20 July 2025, 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
20 July 2025, 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
20 July 2025, 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
20 July 2025, 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
20 July 2025, 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
20 July 2025, 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
20 July 2025, 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
20 July 2025, 11:51:04
  

Auteur Topic: Watjes  (gelezen 91114 keer)

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 937
Re:Watjes
« Reactie #375 Gepost op: 28 May 2011, 17:25:20 »
Nee de paashaas   ::)

Gr.
Eric
Om het maar kort te houden, bij een treinstel bewaren komt meer kijken dan een gemiddeld persoon denkt. Ga eerst maar eens denken aan stalling, dan aan een plek waar je aan een treinstel gaat werken, zomaar op een emplacement is niet meer mogelijk ( bedrijven die wagons repareren voor de goederenvervoerders mogen dat enkel maar op enkele aangewezen sporen doen). Tevens moeten veel werkzaamheden door bevoegde personen worden uitgevoerd. Dan is het rijden met zo'n ding ook niet zo eenvoudig, je moet aan veel eisen voldoen om met een trein het openbare spoorwegnet op te gaan. Tevens moet je onder de vlag van een vervoerder rijden en die staan daar ook niet op te wachten om een rit te rijden met een treinstel wat bijna uit elkaar valt.....

Een DH bewaren is leuk, maar breng hem dan onder bij een stichting die al de nodige ervaring heeft!

Zo, dat is mijn mening en daar moet u het mee doen!

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10759
Re:Watjes
« Reactie #376 Gepost op: 28 May 2011, 17:38:36 »
Das fijn! Ik doelde meer op je deze 2 opmerkingen van je:

..die club van die smerig rode Plan U 115 in Amersfoort...

Volgens mij zijn ze ook allemaal nog illegaal bezig

Prima om een mening te hebben, maar ik mis wat argumenten. Zeker als je partijen beschuldigd van illegale activiteiten vind ik dat glad ijs...  Vandaar mijn '' vraag''  of er wellicht wat meer achter steekt.
No dress rehearsel, this is our life.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 937
Re:Watjes
« Reactie #377 Gepost op: 28 May 2011, 17:45:41 »
Nee hoor, ik ga IVW er niet op af sturen, maar als je op een zaterdagavond in Oktober in het donker een treinstel aan  schilderen ben kom je niet echt professioneel over.........
« Laatst bewerkt op: 29 May 2011, 10:24:58 door Bob Rodenburg. Reden: onnodige quote »

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:Watjes
« Reactie #378 Gepost op: 28 May 2011, 17:48:12 »
misschien moeten zij overdag werken..

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4055
Re:Watjes
« Reactie #379 Gepost op: 29 May 2011, 01:47:12 »
eeeh correctie:
Het NSM heb ik destijds gemaild of ze er 1 in het bestand zouden opnemen en mijn antwoord staat in het bovengenoemde.
Dit had niks te maken of er wel of niet er 1 of 2 verkrijgbaar was.(ze waren te koop aangeboden)
Immers een 1600 met een DD rijtuig kon in diezelfde periode gewerft worden.
Greetz:Menno
Die uitspraak dat het NSM het niet wil, klopt niet want dat is nog zeker wel de bedoeling als die kans er nogeens zou komen. Maar zoals al een paar keer gezegd, NS Financial Services wil daar momenteel niet aan mee werken.
Ze zijn te koop aangeboden, maar per partij en niet per stuk en dat is natuurlijk geen optie.

En die vergelijking dat een 1600 en twee bakken DDM-1 wel overgedragen konden worden slaat totaal de plank mis, die waren van NSR ipv NSFS en dat betekend zaken doen met een totaal andere firma.

Daarnaast vraag ik mij ook af wie die mail van jou beantwoord heeft in het museum, lullig gezegd is de kans groot dat dat iemand was, die daar eigenlijk niets mee van doen heeft.

Groetjes
Thom
Komt geregeld in het NSM  ;)
« Laatst bewerkt op: 29 May 2011, 01:49:53 door Thom »

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1876
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Watjes
« Reactie #380 Gepost op: 30 May 2011, 12:53:28 »
@ thom:

Dat was Lex v Marions (destijds concervator) van het NSM.
Let wel (woorden moeten niet verdraaid worden):
Gezegd was: Neemt voorlopig niet in het bestand op en niet neemt niet in het bestand op!!!! Daar zit nou het  hemels breede verschil tussen.
Ook werd er in die mail kort en bondig gezegd wat de NSFS van plan was met de Wadjes.
Niet meer dan dat....
Greetz:Menno
___________________________________________________________________________________
Wadjes in het Noorduuuuuh!!
« Laatst bewerkt op: 30 May 2011, 12:56:36 door Bob Rodenburg. Reden: lange lijn ingekort »
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1015
Re:Watjes
« Reactie #381 Gepost op: 30 May 2011, 20:48:00 »
Dat is dan al een hele tijd terug. Lex van Marion is in 2005 gestopt als conservator bij het Spoorwegmuseum. We praten dus over 6 jaar geleden, toen de wadlopers nog reden. In die jaren is er een hoop veranderd. Diverse stukken zijn aan de collectie toegevoegd welke ook niet op het lijstje stonden in 2005. (niets ten nadelen van Lex van Marion overigens!)

Verder vewijs ik naar de mail van Thom met betrekking tot het huidige beleid: Als de kans zich (onder gunstige voorwaarden) voordoet, dan meent het Spoorwegmuseum wel degelijk een wadloper op in de collectie!

De mail is dus wel degelijk door iemand beantwoord die er meer vanaf weet dan de reguliere medewerker van het Spoorwegmuseum, echter is het wel al 6 jaar geleden en heeft het eigenlkijk geen nut daar aan te refereren!

mvg,
Robin
(komt ook geregeld in het NSM  ;))

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4055
Re:Watjes
« Reactie #382 Gepost op: 31 May 2011, 01:44:03 »
@ thom:

Dat was Lex v Marions (destijds concervator) van het NSM.
Let wel (woorden moeten niet verdraaid worden):
Gezegd was: Neemt voorlopig niet in het bestand op en niet neemt niet in het bestand op!!!! Daar zit nou het  hemels breede verschil tussen.
Ook werd er in die mail kort en bondig gezegd wat de NSFS van plan was met de Wadjes.
Niet meer dan dat....
Greetz:Menno
Even hoor, je hoeft mij echt niet uit te leggen hoe en wat de plannen zijn bij het NSM....  ::)

En wat Robin al zegt, 6 jaar geleden, man toen reden die dingen nog volop rond in de dienst en was er nog helemaal geen idee over de toekomst van die stellen... Ik heb het over hoe de zeilen er bij staan in 2011, en daar leven we nú in.

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:Watjes
« Reactie #383 Gepost op: 31 May 2011, 11:53:23 »
Maken julie nu ruzie over iets waar je het over eens bent of is dit  werkelijk niet meer te volgen  ??? :)
Dirk

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1015
Re:Watjes
« Reactie #384 Gepost op: 31 May 2011, 12:05:03 »
Ik maak geen ruzie, ik corrigeer Menno aangezien deze aangaf dat het NSM i(in 2005: voorlopig) geen wadloper in de collectie op zou willen nemen. Dit is hede ten dage dus niet meer het geval.

mvg,
Robin

« Laatst bewerkt op: 31 May 2011, 12:08:06 door robin binsbergen »

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:Watjes
« Reactie #385 Gepost op: 31 May 2011, 12:31:58 »
@ -Robin en Thom, Zijn jullie nu de officiele woordvoerders van het NSM, welke het beleid bepalen en uitdragen, of spreken jullie onder eigen naam en van "horen zeggen" ??  Het wordt allemaal wat verwarrend.......
Ook Engelse treinen zijn leuk

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11644
    • Mijn fotoarchief
Re:Watjes
« Reactie #386 Gepost op: 31 May 2011, 12:39:49 »
@treinhobbijist: Ik denk dat Robin en Thom alleen aan willen geven dat zij iets dichter bij het vuur zitten dan roeptoeter1846.

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1015
Re:Watjes
« Reactie #387 Gepost op: 31 May 2011, 13:15:38 »
ietsje maar  ;D

mvg,
Robin
(komende dagen 4 dagendienst op een Blauwe Engel in Goes)

Jorick

  • Rijdt schaal 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 162
    • Jorick de Lange.nl
Re:Watjes
« Reactie #388 Gepost op: 31 May 2011, 13:17:30 »
@ -Robin en Thom, Zijn jullie nu de officiele woordvoerders van het NSM, welke het beleid bepalen en uitdragen, of spreken jullie onder eigen naam en van "horen zeggen" ??  Het wordt allemaal wat verwarrend.......
Tsjonge jonge... Is er een klein beetje licht aan het einde van de tunnel (ik bedoel: de kans dat er een Wadje (waarom is dat nooit aangepast in het topictitel) bewaard gaat blijven is nog niet van tafel), is het weer niet goed. Luister, of lees, nou eens goed wat er gezegd wordt.

Jorick. (Die, net als Robin en Thom, ook dicht bij het haardvuurtje van het Spoorwegmuseum zit...)

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re:Watjes
« Reactie #389 Gepost op: 31 May 2011, 17:48:01 »
En dit alles ondanks het verzoek van Chris om even af te wachten.
Deze week wordt duidelijk of het hem gaat lukken.

Verder: De officiele woordvoerders van het Spoorwegmuseum zijn natuurlijk Paul van Vlijmen en Peter-Paul de winter als conservator.
In de tijd dat ik coordinator NS-Spoorwegmuseum was, was er wel degelijk sprake van het bewaren van een wadloper in originele staat als symbool voor de veranderde exploitatie op de noordelijke nevenlijn.
In Principe werd toen van elke materieelserie een eenheid opgenomen in het bewaarplan, met daarbij nog specifieke kenmerken.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan plan V, het laatste gebouwde treinstel bij Werkspoor.
Lex van Marion en ik hadden hier toch wel geregeld overleg over.
Naderhand is de zienswijze veranderd en het toen geldende bewaarplan geheel herzien.
Mijn opvolger is nu druk bezig om de zaken volgens het huidige bewaarinzicht rond te krijgen.

Als er al een Wadloper komt (of je hem/haar nu DH, wadloper of SRV wagen noemt), ATB zal er in moeten.
En dat hoeft denkelijk geen ATB NG te zijn.
Overleg met IVW is hier op zijn plaats of dit ook ATB-E kan zijn.
En de bekabeling ligt al in het treinstel/motorrijtuig.
Degene die er een bewaard moet alleen ff uitzoeken welke draden waarvoor te gebruiken zijn en dit op papier vastleggen.
ATB-E ervaring is er genoeg in den lande.
Maar laten we geen speculaas eten voordat er er zeker is dat Chris het voor elkaar krijgt er één te bewaren en IVW accoord gaat met inbouw van ATB-E.
Die DH's mogen toch niet harder als zo'n 100 km/h.

Groet,

Henk Boshuyzen
Die vandaag eens genoten heeft van de eerste regendag sinds half maart 2011.