Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko blauwe 1000 door Charles_
Vandaag om 22:10:01
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door j.ossebaar
Vandaag om 22:09:49
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eelco Storm
Vandaag om 22:02:14
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door wob
Vandaag om 21:44:09
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:41:21
Site Uhlenbrock door Jan-Peter
Vandaag om 21:38:45
Stub switches door Hans1963
Vandaag om 21:25:21
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Herb73
Vandaag om 21:20:49
fotowedstrijd 2025 door Keska
Vandaag om 20:46:34
De modeltreinen van Spoorijzer door Charles_
Vandaag om 20:45:50
Welke versies van de Roco 2200 zijn er? door JohnH0
Vandaag om 20:44:28
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 20:42:03
Arlbergbahn.. ? door Krazy Dre
Vandaag om 20:23:36
Beekdaelen in H0 door ruudns
Vandaag om 20:19:33
Nieuw huis, nieuwe baan door Benelux795
Vandaag om 20:05:22
Terschellinger Spoor door Ronald Halma
Vandaag om 18:58:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:56:08
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
Vandaag om 18:54:44
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 18:10:13
Au bord de la Cèze door Wim1969
Vandaag om 18:08:09
MLF Fielschmann motor kit door henk
Vandaag om 16:57:08
Revier Rheinbrenner (H0) door cor_b
Vandaag om 16:09:07
Loksound5 decoder door 008200
Vandaag om 15:34:24
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:30:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 15:21:11
W.V. Kalender 2026 door Jelmer
Vandaag om 15:14:45
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 14:30:50
Diorama Memburg Klütjenfelderkai door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:47:22
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 11:13:05
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 10:52:17
  

Auteur Topic: Watjes  (gelezen 95202 keer)

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re:Watjes
« Reactie #330 Gepost op: 24 May 2011, 21:48:20 »
Geinig, die fiets achterop die kraan  ;D
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re:Watjes
« Reactie #331 Gepost op: 24 May 2011, 22:15:11 »
Wat betreft het oprichten van een stichting.

Heb zelf in de jaren 90 getracht om de plan T 501 te kunnen behouden.
Dit was al in een vergevord stadium. Wat wij toen gedaan hebben was het volgende:
Contact gehad met het NSM. De toenmalige curator Lex van Marion vond het een goed idee en zou kunnen helpen bij de overdracht van het treinstel.
Alleen moest de stichting opdraaien voor onderdak en onderhoud. Toen ook gesprekken gehad met oa werkplaats Maatricht en ook daar was belangstelling alleen kon dat ding daar geen onderdak krijgen. Uit eindelijk is het stukgelopen,omdat de 501 werd gesloopt en de andere stellen werden nog gereviseerd.

In 2006 heb ik het plan opgepakt voor een 2 tal 2400 terug te halen wat na 36 maanden uiteindelijk nog gelukt is in 1 2400 terug te halen. De 2412.
Dat verhaal kent men nu wel neem ik aan.

Als er een wadje bewaard moet blijven zal eerst eens moeten weten wat de vraagprijs is voor een eentje en/of een tweetje.
Daarbij de vraag welk onderhoud hebben de stellen nog nodig enn waar kan dit worden gedaan. ook een stalling moet geregeld worden.

Dan het belangrijkste: Hoe gaat men de kosten dekken?

Het lijkt me leuk om hiervoor weer eens de stoute schoenen aan te trekken, maar ik ga dit zeker niet alleen doen.

Groetjes Chris Rompelberg (y)
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1018
Re:Watjes
« Reactie #332 Gepost op: 24 May 2011, 22:28:28 »
De stellen zijn van NSFS, en dus alleen over te nemen door een bedrag conform marktwaarde neer te leggen, en eigenlijk houd het daar dus al op....

mvg,
Robin

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re:Watjes
« Reactie #333 Gepost op: 24 May 2011, 22:31:31 »
Alleen zolang er geen belangstelling voor de stellen is, is de marktwaarde de dagprijs van het oud ijzer :P.

Tinus.

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1887
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Watjes
« Reactie #334 Gepost op: 25 May 2011, 09:53:19 »
@ treinhobbyïst(en de rest): Wie helpt mee?
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9015
  • Hengelooo 1:160
Re:Watjes
« Reactie #335 Gepost op: 25 May 2011, 10:01:36 »
Kennelijk Chris Rompelberg maar je reageert hier niet eens op zijn handreiking, dus dat belooft wat...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Rob46

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
Re:Watjes
« Reactie #336 Gepost op: 25 May 2011, 10:17:59 »
Voor de Wadjes bestaat nog steeds van diverse zijden interesse, het grote obstakel bij de potentiële kopers is "geld". De tijd zal het ons leren maar van sloop is zeker geen sprake.

Andre Pronk

  • Offline Offline
  • Berichten: 739
    • Andre Pronk Flickr foto's
Re:Watjes
« Reactie #337 Gepost op: 25 May 2011, 12:40:42 »
Wat betreft het oprichten van een stichting.

Als er een wadje bewaard moet blijven zal eerst eens moeten weten wat de vraagprijs is voor een eentje en/of een tweetje.
Daarbij de vraag welk onderhoud hebben de stellen nog nodig enn waar kan dit worden gedaan. ook een stalling moet geregeld worden.

Dan het belangrijkste: Hoe gaat men de kosten dekken?

Het lijkt me leuk om hiervoor weer eens de stoute schoenen aan te trekken, maar ik ga dit zeker niet alleen doen.

Groetjes Chris Rompelberg (y)

Dat wordt een uitdaging, ik weet van andere stichtingen dat het niet makkelijk is.
Maar als je hulp nodig heb, kunnen we er misschien eens over praten.
Lijkt wel leuk zo'n uitdaging, mits het realistisch is.

vr.gr. Andre

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re:Watjes
« Reactie #338 Gepost op: 25 May 2011, 12:46:02 »
Ik ga morgen  eens wat vooronderzoek doen. Eens  kijken of ik een prijsindicatie kan krijgen enof er met betreft onderhoud iets mogelijk is.  (y)
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Ivo R.

  • Offline Offline
  • Berichten: 788
  • niks
Re:Watjes
« Reactie #339 Gepost op: 25 May 2011, 13:01:54 »
Ik heb hier totaal geen ervaring mee, maar als ik kan helpen doe ik het graag!  (y)

Ivo
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Watjes
« Reactie #340 Gepost op: 25 May 2011, 14:05:03 »
Maar goed; met 1 wadje bewaren ben je er niet...
Rijden op de meeste lijnen betekent een minimum van als ik het me goed herinner 3 bakken ivm gegarandeerde detectie. Verder zul je ook meteen moeten investeren om een voorraad reservedelen aan te leggen. Dus zou je meteen zeg 1 tweetje en 2 eentjes moeten kopen, waarbij een eentje dan voor onderdelen dient.

Zaken als stalling, een grote groep (met 2-3 man houd je zo'n stel niet op de baan) vrijwilligers met voldoende en brede kennis, werkplaats ed zijn ook allemaal nodig en komen niet uit de lucht vallen.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 610
  • *
    • Flickr
Re:Watjes
« Reactie #341 Gepost op: 25 May 2011, 14:16:32 »
Amersfoort is dicht bij voor deze stellen: De 3101, 3103, 3104, 3112, 3113, 3115, 3116, 3119, 3202, 3208, 3215, 3216, 3220, 3223, 3224 en 3227-3230.  ;) Dus mogelijk is een samenwerking mogelijk?
Spoorgroet, Martin

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Watjes
« Reactie #342 Gepost op: 25 May 2011, 14:23:32 »
Geen idee... ik ben alleen maar een techneut ;)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1887
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Watjes
« Reactie #343 Gepost op: 25 May 2011, 14:29:00 »
Ben niet benaderd.....
Waar word het treinstel opgeslagen & waar vestigd zich de stichting?
Chris....Waar ben je nou??
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:Watjes
« Reactie #344 Gepost op: 25 May 2011, 14:49:29 »
Amersfoort is dichtbij ......... Dus mogelijk is een samenwerking mogelijk?

Amersfoort, dat heeft een andere Stichting (nee, niet van de DE-III) ook al eens geprobeerd, maar samenwerking of stalling bleek geen optie.

Welja, gelijk 3 stellen, lijkt me niet echt realistisch, en bedenk wat er bij komt kijken voordat er maar één meter kan worden gereden.
Met een losse motorwagen kan je nog wel uit de voeten op een lijn zonder beveiliging, bv VSM, SHM.
Zo'n Stichting oprichten en leiden is heel veel Lijden en weinig lol.....
« Laatst bewerkt op: 25 May 2011, 16:33:05 door Treinhobbijist »
Ook Engelse treinen zijn leuk