Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:16:10
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 01:11:52
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Bahnstrecke 5867 door saskia
Vandaag om 00:23:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
20 July 2025, 23:48:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
20 July 2025, 23:47:30
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
20 July 2025, 23:27:47
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Dat overkomt mij niet. door hmmglaser
20 July 2025, 23:14:35
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
20 July 2025, 22:47:46
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
20 July 2025, 21:27:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
20 July 2025, 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
20 July 2025, 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
20 July 2025, 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
20 July 2025, 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
20 July 2025, 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
20 July 2025, 17:25:53
Roco Plan T door 008200
20 July 2025, 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
20 July 2025, 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
20 July 2025, 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
20 July 2025, 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
20 July 2025, 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
20 July 2025, 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
20 July 2025, 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
20 July 2025, 11:51:04
  

Auteur Topic: Watjes  (gelezen 91112 keer)

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re:Watjes
« Reactie #330 Gepost op: 24 May 2011, 21:48:20 »
Geinig, die fiets achterop die kraan  ;D
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re:Watjes
« Reactie #331 Gepost op: 24 May 2011, 22:15:11 »
Wat betreft het oprichten van een stichting.

Heb zelf in de jaren 90 getracht om de plan T 501 te kunnen behouden.
Dit was al in een vergevord stadium. Wat wij toen gedaan hebben was het volgende:
Contact gehad met het NSM. De toenmalige curator Lex van Marion vond het een goed idee en zou kunnen helpen bij de overdracht van het treinstel.
Alleen moest de stichting opdraaien voor onderdak en onderhoud. Toen ook gesprekken gehad met oa werkplaats Maatricht en ook daar was belangstelling alleen kon dat ding daar geen onderdak krijgen. Uit eindelijk is het stukgelopen,omdat de 501 werd gesloopt en de andere stellen werden nog gereviseerd.

In 2006 heb ik het plan opgepakt voor een 2 tal 2400 terug te halen wat na 36 maanden uiteindelijk nog gelukt is in 1 2400 terug te halen. De 2412.
Dat verhaal kent men nu wel neem ik aan.

Als er een wadje bewaard moet blijven zal eerst eens moeten weten wat de vraagprijs is voor een eentje en/of een tweetje.
Daarbij de vraag welk onderhoud hebben de stellen nog nodig enn waar kan dit worden gedaan. ook een stalling moet geregeld worden.

Dan het belangrijkste: Hoe gaat men de kosten dekken?

Het lijkt me leuk om hiervoor weer eens de stoute schoenen aan te trekken, maar ik ga dit zeker niet alleen doen.

Groetjes Chris Rompelberg (y)
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1015
Re:Watjes
« Reactie #332 Gepost op: 24 May 2011, 22:28:28 »
De stellen zijn van NSFS, en dus alleen over te nemen door een bedrag conform marktwaarde neer te leggen, en eigenlijk houd het daar dus al op....

mvg,
Robin

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re:Watjes
« Reactie #333 Gepost op: 24 May 2011, 22:31:31 »
Alleen zolang er geen belangstelling voor de stellen is, is de marktwaarde de dagprijs van het oud ijzer :P.

Tinus.

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1876
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Watjes
« Reactie #334 Gepost op: 25 May 2011, 09:53:19 »
@ treinhobbyïst(en de rest): Wie helpt mee?
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re:Watjes
« Reactie #335 Gepost op: 25 May 2011, 10:01:36 »
Kennelijk Chris Rompelberg maar je reageert hier niet eens op zijn handreiking, dus dat belooft wat...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Rob46

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re:Watjes
« Reactie #336 Gepost op: 25 May 2011, 10:17:59 »
Voor de Wadjes bestaat nog steeds van diverse zijden interesse, het grote obstakel bij de potentiële kopers is "geld". De tijd zal het ons leren maar van sloop is zeker geen sprake.

Andre Pronk

  • Offline Offline
  • Berichten: 739
    • Andre Pronk Flickr foto's
Re:Watjes
« Reactie #337 Gepost op: 25 May 2011, 12:40:42 »
Wat betreft het oprichten van een stichting.

Als er een wadje bewaard moet blijven zal eerst eens moeten weten wat de vraagprijs is voor een eentje en/of een tweetje.
Daarbij de vraag welk onderhoud hebben de stellen nog nodig enn waar kan dit worden gedaan. ook een stalling moet geregeld worden.

Dan het belangrijkste: Hoe gaat men de kosten dekken?

Het lijkt me leuk om hiervoor weer eens de stoute schoenen aan te trekken, maar ik ga dit zeker niet alleen doen.

Groetjes Chris Rompelberg (y)

Dat wordt een uitdaging, ik weet van andere stichtingen dat het niet makkelijk is.
Maar als je hulp nodig heb, kunnen we er misschien eens over praten.
Lijkt wel leuk zo'n uitdaging, mits het realistisch is.

vr.gr. Andre

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re:Watjes
« Reactie #338 Gepost op: 25 May 2011, 12:46:02 »
Ik ga morgen  eens wat vooronderzoek doen. Eens  kijken of ik een prijsindicatie kan krijgen enof er met betreft onderhoud iets mogelijk is.  (y)
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Ivo R.

  • Offline Offline
  • Berichten: 788
  • niks
Re:Watjes
« Reactie #339 Gepost op: 25 May 2011, 13:01:54 »
Ik heb hier totaal geen ervaring mee, maar als ik kan helpen doe ik het graag!  (y)

Ivo
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Watjes
« Reactie #340 Gepost op: 25 May 2011, 14:05:03 »
Maar goed; met 1 wadje bewaren ben je er niet...
Rijden op de meeste lijnen betekent een minimum van als ik het me goed herinner 3 bakken ivm gegarandeerde detectie. Verder zul je ook meteen moeten investeren om een voorraad reservedelen aan te leggen. Dus zou je meteen zeg 1 tweetje en 2 eentjes moeten kopen, waarbij een eentje dan voor onderdelen dient.

Zaken als stalling, een grote groep (met 2-3 man houd je zo'n stel niet op de baan) vrijwilligers met voldoende en brede kennis, werkplaats ed zijn ook allemaal nodig en komen niet uit de lucht vallen.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 605
  • *
    • Flickr
Re:Watjes
« Reactie #341 Gepost op: 25 May 2011, 14:16:32 »
Amersfoort is dicht bij voor deze stellen: De 3101, 3103, 3104, 3112, 3113, 3115, 3116, 3119, 3202, 3208, 3215, 3216, 3220, 3223, 3224 en 3227-3230.  ;) Dus mogelijk is een samenwerking mogelijk?
Spoorgroet, Martin

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Watjes
« Reactie #342 Gepost op: 25 May 2011, 14:23:32 »
Geen idee... ik ben alleen maar een techneut ;)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1876
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Watjes
« Reactie #343 Gepost op: 25 May 2011, 14:29:00 »
Ben niet benaderd.....
Waar word het treinstel opgeslagen & waar vestigd zich de stichting?
Chris....Waar ben je nou??
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:Watjes
« Reactie #344 Gepost op: 25 May 2011, 14:49:29 »
Amersfoort is dichtbij ......... Dus mogelijk is een samenwerking mogelijk?

Amersfoort, dat heeft een andere Stichting (nee, niet van de DE-III) ook al eens geprobeerd, maar samenwerking of stalling bleek geen optie.

Welja, gelijk 3 stellen, lijkt me niet echt realistisch, en bedenk wat er bij komt kijken voordat er maar één meter kan worden gereden.
Met een losse motorwagen kan je nog wel uit de voeten op een lijn zonder beveiliging, bv VSM, SHM.
Zo'n Stichting oprichten en leiden is heel veel Lijden en weinig lol.....
« Laatst bewerkt op: 25 May 2011, 16:33:05 door Treinhobbijist »
Ook Engelse treinen zijn leuk