het kunnen gebruiken van een booster zou dit heel veel eenvoudiger maken, maar blijkt, gezien jullie opmerkingen, niet mogelijk.
Kan dit dan wel met een keerlusmodule?
Ik zie niet direct in waarom dit niet mogelijk zou zijn. Zie hieronder.Belangrijk is namelijk te weten of er überhaupt ruimte is voor een keerlusmodule (om te kunnen schakelen) er van uitgaande, dat je tegelijkertijd zou willen inrijden en uitrijden. Of is dat niet aan de orde ? En is het één- of tweerichting verkeer ?
Je spreekt jezelf hier tegen. Je zegt boven eerst:"Ik zie niet direct in waarom dit niet mogelijk zou zijn"Dus volgens jouw moet het mogelijk zijn om dit te doen met een booster, en dus zonder keerlusmodule.
Het is niet zozeer dat de keerlus (module) een eigen booster moet, het is meer een vraag die mogelijk het gebruik van een keerlus module overbodig zou maken. Als ik het wissel zou opnemen in het rode gebied, dan moet ik dus juist wel een keerlusmodule gaan inbouwen en dat zou ik willen voorkomen. Uiteindelijk heb ik een aantal keerlussen nog te gaan en dit zou een (goedkopere) oplossing kunnen zijn. Want ik denk zo dat ik meerdere keerlussen (hebben allemaal een soortgelijke lengte en verbinden de verschillende niveaus in de baan met elkaar) op een en dezelfde booster zou kunnen gaan aansluiten. Kort door de bocht, ik denk dat hiermee (in deze getoonde tekening) een keerlusmodule overbodig kan zijn.
Je zou de keerlus best een eigen booster kunnen geven. Als je de keerlus maar wel laat schakelen zoals een normale keerlus. Waarom zou je die keerlus een eigen booster willen geven?Roelco
Het is niet zozeer dat de keerlus (module) een eigen booster moet, het is meer een vraag die mogelijk het gebruik van een keerlus module overbodig zou maken. Kort door de bocht, ik denk dat hiermee (in deze getoonde tekening) een keerlusmodule overbodig kan zijn.
1. Een eenvoudiger keerlusmodule als de LK200 van Lenz.2. Het relais van Jeroen geschakeld op basis van meldpunten binnen de keerlus, telkens eentje in het spoor tussen wissel en verdere vertakking. Is in twee richtingen te gebruiken. Als de trein de keerlus wil verlaten passeert het altijd een meldpunt en dat zal wissel en relais zo nodig schakelen.