Niet alleen bij overwegen, maar ook bij kruispunten tussen wegen worden rode verkeerslichten genegeerd. Zowel door voetgangers als fietsers als automobilisten.
De SHM heeft al vaker te maken gehad met aanrijdngen en daar waren ook videootjes van op YT, helaas niet meer terug te vinden. Waarschijnlijk verwijderd. Mij viel op dat de man met vlag steeds naar de trein kijkt ipv naar het aankomend wegverkeer en telkenmale verrast werd. En de machinist uiteraard ook. In bovenstaand filmpje zie dit dus ook weer.
Wat mij opviel aan m.n. de plaatsing van informatieve bebording (verwijzing naar Spoorstraat en Station Museumspoorlijn) en aanwezige leiboom thv betreffende overweg te Wognum, is dat deze naar mijn persoonlijke oordeel ook niet echt in positieve zin bijdrage aan zichtbaarheid van het Andreaskruis. Nu wil ik hiermee niet suggeren dat hiermee een ongeluk als deze volledig volkomen had kunnen worden, maar als op betreffende overweg verondersteld vaker een dergelijk voorval plaatsvindt, dan lijkt mij herpositionering van informatieve bebording en/of Andreaskruis dan wel het plaatsen van aanvullende voorwaarschuwing wellicht het overwegen waard.De aanwezige markering (stopstreep) daargelaten natuurlijk
Zelf heb ik inmiddels maar de stoute schoenen aangetrokken en een Fixi melding voor beide zijde gemaakt bij de Gemeente Wognum: