Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Modelwensen 2026 door barry1972
Vandaag om 18:10:07
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 18:06:06
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 17:57:30
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:51:14
Aansluiting Bezetmelding door Ronaldk
Vandaag om 17:47:08
Yamorc 7001 dood door Ronald Halma
Vandaag om 17:43:11
bestaand station of eigen bouw? door Petertje
Vandaag om 17:38:41
Even voorstellen Niels uit Den Haag door 1200blauw
Vandaag om 17:35:05
NL handleiding lokpilot 5 einbau- und betriebsanleiting 7. Auflage, Mai 2021 door NS2408
Vandaag om 17:31:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 17:26:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door sjoerd74
Vandaag om 17:24:22
PIKO Rh 600 NS + LokSound 5 door HACI
Vandaag om 17:19:24
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door Ad Cleijsen
Vandaag om 17:19:13
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:12:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 17:04:20
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 17:04:17
Schroefkoppeling voor H0. door Scratchbuilt
Vandaag om 16:48:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:39:44
RTM in 0m door Jan den Haan
Vandaag om 16:28:38
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Quinzeedied
Vandaag om 16:20:58
Sankt Georgen. door william_2
Vandaag om 16:04:13
Klein baantje om de Kerstboom heen door Keska
Vandaag om 16:01:34
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit door orientexpress
Vandaag om 15:59:40
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:42:40
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door Ronald Halma
Vandaag om 15:23:59
Tandwielen Fleischmann BR 80 door Ferdinand Bogman
Vandaag om 15:20:26
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door Arjan6511
Vandaag om 15:04:26
Tricolore trein door Wim Romijn
Vandaag om 15:01:09
Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Rob Ellerman
Vandaag om 14:38:44
Thalys, verschillende merken, hoe koppelingen aanpassen? door raf
Vandaag om 14:34:40

Auteur Topic: Yamorc 7001 dood  (gelezen 598 keer)

Dirk

• Offline Offline
Yamorc 7001 dood
« Gepost op: Vandaag om 12:10:19 »
Vandaag heb ik bij de verbouwing een kortsluiting veroorzaakt op de baanverlichting. Bij het aansluiten viel de zwarte draad uit mijn vingers op de sporen. Op dat moment was de centrale en de pc niet aan, dus alleen ledverlichting was aan. De verlichting en de centrale /pc zitten wel in hetzelfde stopcontact maar via schakelaars apart aan en uit te zetten. Nu zijn de ledbalkjes blijkbaar 240V en via de sporen is er dan ondanks de centrale uit stond met de schakelaar een lasboog ontstaan, een knal en de aardbeveiliger van de stroomkring is afgesprongen. Gevolg, de centrale doet niks meer, geen enkele led brand nog. wel nog de booster die de stroom levert, die led werkt wel nog. Ook de pc doet niks meer.
Zou de centrale nog kunnen gemaakt worden? Of is het over en out en moet ik een andere aanschaffen?

met balende groeten
Dirk
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 13:22:25 door Dirk »
2-rail digitaal, IB antiek, DR5000, Multimaus, Rosoft servo decoders en diverse Digikeijs spullen,Peco code 100.

Luud H

• Offline Offline
Re: Yamoec 7001 dood
« Reactie #1 Gepost op: Vandaag om 13:09:16 »
Dat is erg Balen Dirk.
Als het mij zou gebeuren zou ik contact met Martin van DTS opnemen. https://domburgtrainsupport.nl/
Helaas wel vakantie nu.
Veel succes met de oplossing.......
Luud.

Jelmer

• Offline Offline
Re: Yamorc 7001 dood
« Reactie #2 Gepost op: Vandaag om 13:34:00 »
Dat lijkt me inderdaad balen Dirk.

Je kunt ook rechtstreeks bij de fabrikant een support ticket aanmaken;

http://yamorc.de/contact/

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

ruudns

• Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: Vandaag om 13:57:58 »
....en je lokdecoders? :-\
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #4 Gepost op: Vandaag om 14:16:40 »
Hoe krijg je het voor elkaar...
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

Dirk

• Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: Vandaag om 16:05:13 »
Wel, ik heb geen idee wat er gebeurd is . Nu heb ik hier nog een digikeijs 5000 liggen die ook niet meer werkte, ik dacht dat de loconet poort stuk was gegaan omdat er aan het spoor gesoldeerd werd met de spanning erop. Nu heb ik de chip die in de 7001 zit in deze oude digikeijs gestoken en nu start ik die op en er zit leven in. Ik kan helaas niet checken of alles werkt door gebrek aan pc. De centrale zegt wel dat het een dr5000 is, wel met de YD7001 software. Zou kunnen dat de yd7001 chip nog ok is? Maar dan moet ik eerst nog eens een unlock code aanvragen en helaas is het einde jaar. Ik denk dat het een nieuwe centrale word.
2-rail digitaal, IB antiek, DR5000, Multimaus, Rosoft servo decoders en diverse Digikeijs spullen,Peco code 100.

saskia

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: Vandaag om 16:06:13 »
Dus je was aan een kring van 240V aan't knoeien, met de spanning erop ? >:( ??? ???
Ook bij onze modeltreintjes moet je altijd de spanning afschakelen als je eraan werkt !!
Zo zie je wat ervan komt ;D :angel:
Zelfs ik, als ervaren vakvrouw zal deze meestal nog afschakelen als eraan gewerkt moet worden, tenzij het explisiet niet anders kan.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 16:08:06 door saskia »

Dirk

• Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: Vandaag om 16:06:36 »
....en je lokdecoders? :-\

er stonden gelukkig geen loks op de sporen wegens werkzaamheden.

Dirk

• Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: Vandaag om 16:08:34 »
Dus je was aan een kring van 240V aan't knoeien, met de spanning erop ? >:( ??? ???
dan zie je wat ervan komt ;D :angel:
Zelfs ik, als ervaren vakvrouw zal deze meestal nog afschakelen als eraan gewerkt moet worden, tenzij het explisiet niet anders kan.

Ja ja, wist ik ook niet dat er 240 op stond, ledjes he, dus ik dacht niet verder na.

bellejt

• Online Online
« Reactie #9 Gepost op: Vandaag om 16:08:57 »
gelukkig zijn het maar onderdelen en jijzelf niet. Basiskennis elektriciteit : NOOIT onder spanning werken
Greetings,salutations,groetjes,

Dirk

• Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: Vandaag om 16:14:45 »
Ja Ja, dat weet ik wel, helaas heb ik dat al verschillende keren mogen voelen, maar ik had geen link gelegd met leds en 240V. , nu wel, en blijkbaar kan mijn lijf er beter tegen dan elektronica. ;)

Dirk

• Offline Offline
« Reactie #11 Gepost op: Vandaag om 16:19:21 »
Wat niet weg neemt dat ik ondanks verschillende keren gevraagd te hebben og een DR5000 te repareren valt ik nog nooit een positieve reactie heb gekregen, en ik vrees dat dit voor Yamorc spullen ook zo is. Ik wacht wel af vooraleer ik een centrale koop.

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #12 Gepost op: Vandaag om 16:27:15 »
Wat niet weg neemt dat ik ondanks verschillende keren gevraagd te hebben og een DR5000 te repareren valt ik nog nooit een positieve reactie heb gekregen, en ik vrees dat dit voor Yamorc spullen ook zo is.

Aannames, aannames.... hoe kom je er toch bij? Heb je al een service ticket aangevraagd bij Yamorc op de site? Als je dat nou eerst eens doet?

Een DR5000 is van een failliete firma, logisch dat daar niemand meer is die dat voor jou repareert. Yamorc is een bloeiende nieuw in bedrijf zijnde firma dat springlevend is. Maar als je nou te lui bent je Yamorc te laten repareren en een nieuwe centrale wilt kopen, stuur die ouwe dan maar naar mij op en op mijn kosten. Ben ik mooi goedkoop klaar  ;)
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 16:28:58 door Ronald Halma »
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

bellejt

• Online Online
« Reactie #13 Gepost op: Vandaag om 16:30:29 »
ledstrips werken meestal op 12 volt maar die ketens zoals die spullen van action hebben aan de basis 240 volt nodig omdat de leds in serie staan. Sommige "lichterkette" zoals ik er hier ook heb idem en dan is het spannend om aan te werken :) . Ff afwachten voor yamorc want meestal leveren ze goede service achteraf.  Ben je zeker dat de voeding het niet begeven heeft ?
Greetings,salutations,groetjes,

maartenvdb

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: Vandaag om 16:36:04 »
Van de site van Yamorc:

Well, a safe answer is: It Depends…

Although our founder and CEO, mr. Karst Drenth, designed and developed all the black DR4xxx and DR5xxx modules sold by Digikeijs, none of them can be supported in respect to the hardware and/or firmware/software. Digikeijs themselves are fully responsible for maintenance, support and repairs.

So we don’t provide any free-of-charge support/advice/troubleshooting for the black Digikeijs modules.

Dus:  DR5000 (Digikeijs, géén Yamorc) kun je vragen om te laten repareren, maar het kan ook afgewezen worden.  Kun je ook een andere reparateur vragen om een inspectie uit te voeren.

Overigens mag je blij zijn dat je eigen centrale (lees : hart) niet uitgebrand is.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 16:37:41 door maartenvdb »