Helaas gaat die vlieger in mijn geval niet op. Ik bestond nog niet eens in 1974. En nee, mijn ouders hebben me in dat jaar ook niet in elkaar gezet.......
Het is simpel Jeroen: die specialen onthou je beter. Wat gewoon is wordt vergeten. Of dat nou de botsautootjes zijn, die grote brand waar je bij stond of dat bijzondere moment op de witte kliffen van Dover, het beklimmen van een berg door een Engelse A4 in de North Yorkshire Moors in de mist: dat zijn de momenten die je wilt herleven keer op keer.Wat speciaal is beeld je na. Je doet dat zelf met een heel specifiek dienstregelingjaar, en dat is niet voor niks. Anderen doen dat weer met een ander tijdperk (moi, bv) of gebeurtenis omdattie daar goede herinneringen aan heeft. Wat ik me van de 1000 met name herinner bv is een doorkomst in Utrecht met een Hbis. Die zat vol met onderdelen voor de 1000 die op de rol stond om uitgefaseerd bewaard te blijven, Stibans meen ik me te herinneren. (1010)!000-en in Ut waren bijzonder, deze rit helemaal, temeer hij 'illegaal' was, naar zeggen. Dus die Hbis en de 1000 hebben hier een speciale plek.