Ik geloof dat een introductie van het blad Rail magazine niet echt nodig is, laat ik het er dus bij houden dat dit het blad met de vroegah oh zo sjieke donkerblauwe voorkant is, dat er nu in cargorood wat sjofeltjes uitziet, maar das mijn mening...Hij lag al een tijdje geleden op de mat, maar hier dan toch de geheel ongekleurde en van persoonlijke voorkeuren vrije bespreking van RM 237.De cover wordt deze maal ontsierd door een eng gestroomlijnd en bovenal modern rood/wit apparaat dat de oplettende aanschouwer zal herkennen als een van die nieuwe Arriva-bakken die de ook al lelijke wadlopers zullen vervangen.
Na het gebruikelijke railnieuws volgt een artikel over het goederenvervoer in Ede, alwaar wissellaadbakken en opleggers per platte wagen vertrekken richting Brescia. Een te hoog particulieredieselsmetfellekleurtjesgehalte deed mij doorbladeren.[KNIP]Daarna is het echter weer uit met de pret, want er volgt een ellenlang artikel over de Vossloh-locs die in allerlei enge zuurstokkleurtjes hier te lande de spoorstaven ontsieren. Als klap op de vuurpijl is men ook nog op bezoek geweest bij de fabriek, waar G2000'en en andere griezels als foetus werden vastgelegd. bladerdeblader.
Het bladeren loont, want de dieselgriezels worden opgevolgd door iets wat ook diesel slurpte, maar er aanmerkelijk beter uitziet: de DE4, of wat er van over is. Door onder andere Bernd-Jan Kraan, die dat altijd zo levendig kan, wordt de licht avontuurlijke thuisreis van de overgebleven TEE-rijtuigen uit Duitsland beschreven, gegarneerd met de nodige foto's. Kwaliteitsvermaak.
Thom, je hebt het niet helemaal begrepen geloof ik. Bekijk Floris zijn profiel eens een klik op de meest recente berichten van dat lid... Dan zie je een trend denk ik. Iets wat velen al lang weten en ook waarderen in Floris. (ja, die zijn er ook )
De cover wordt deze maal ontsierd door een eng gestroomlijnd en bovenal modern rood/wit apparaat dat de oplettende aanschouwer zal herkennen als een van die nieuwe Arriva-bakken die de ook al lelijke wadlopers zullen vervangen.
Hij lag al een tijdje geleden op de mat, maar hier dan toch de geheel ongekleurde en van persoonlijke voorkeuren vrije bespreking van RM 237.
Het Vossloh is uitgebreid en gedetailleerd, en men heeft zich er echt in verdiept om een correct verhaal te schrijven.Een bezoek aan een fabriek werkt alleen maar aan de correctheid mee en geeft weer dat een auteur er grondig mee bezig geweest is...
(Voor wie niets met kompassen heeft: die dingen worden geacht het noorden aan te wijzen.)
Als ik Klaas zijn bericht lees, denk ik dat hij het héél goed door heeft