Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 18:13:48
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 18:07:14
VERPLAATST: Probleem met inloggen door Duikeend
Vandaag om 18:02:20
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door linquenda2
Vandaag om 17:58:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 17:54:25
Modellbau Lingen 2026 door Scratchbuilt
Vandaag om 17:39:57
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:38:27
Resin kits best met of zonder grondlaag door Duikeend
Vandaag om 17:37:14
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 17:36:02
Station Steenwijk poging 2 door Duikeend
Vandaag om 17:25:22
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Locojack
Vandaag om 17:14:30
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 17:00:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:30:51
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 16:01:20
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:52:23
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:28:59
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 13:47:48
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Besselspoor
Vandaag om 13:33:42
Onshape gebruikersgroep door MOVisser
Vandaag om 13:23:37
Site Uhlenbrock door Michaël dB
Vandaag om 12:53:27
Piko EUROCITY 2969 traxx door Rob Ellerman
Vandaag om 12:34:56
Contact gegevens Roco NL door Herb73
Vandaag om 12:10:22
Tijdschrift DIGIFOTOpro: schitterende reportage over museumlijnen door BrightonBelle
Vandaag om 12:07:36
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 11:30:05
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Eric B
Vandaag om 11:14:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:13:14
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Ronald Halma
Vandaag om 10:22:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:20:24
Probleem met Trix wagon door klusser
Vandaag om 09:17:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:40:48
  

Auteur Topic: Hoe is het nu met museummateriaal Nurnberg?  (gelezen 5306 keer)

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: Hoe is het nu met museummateriaal Nurnberg?
« Reactie #15 Gepost op: 01 August 2008, 19:55:32 »
Toevallig is net een V80 uit Italië geruild tegen de (blauw/beige) 216 224. De V80 zal wel weer worden opgeknapt ten behoeve van het museum.

Ach, en de DB? Ik denk dat de brand niet slecht uitkwam. Zoveel hebben ze niet op met het historische materieel. Past niet bij een beursgenoteerde onderneming.

www.raymondkies.nl

Trainman1979

  • Offline Offline
  • Berichten: 84
Re: Hoe is het nu met museummateriaal Nurnberg?
« Reactie #16 Gepost op: 01 August 2008, 23:00:09 »
Op een satellietfoto van Google Maps is nog een treurig restant te zien van destijds....
« Laatst bewerkt op: 02 August 2008, 00:24:52 door Robert »
Baan in afbraak...Misschien in de toekomst herkansing?

ruben2.tk

  • Ruben Derks
  • Offline Offline
  • Berichten: 20
  • Märklin Power!!!
    • ruben2 forum
Re: Hoe is het nu met museummateriaal Nurnberg?
« Reactie #17 Gepost op: 03 August 2008, 19:13:34 »
Citaat
Ach, en de DB? Ik denk dat de brand niet slecht uitkwam. Zoveel hebben ze niet op met het historische materieel. Past niet bij een beursgenoteerde onderneming.

klopt, de loc's waren allemaal verzekert voor na een brand (of ongeval) weer rijvaardig  gemaakt te worden, echter heeft de DB er nog geeneens verzekeringwerk van gemaakt. De S.E.H die de 23.105 en 86.457 voor 10 jaar in bruikleen hebben, knappen de loc's op op eigen kosten.

groeten


Ruben Derks

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4088
Re: Hoe is het nu met museummateriaal Nurnberg?
« Reactie #18 Gepost op: 04 August 2008, 01:26:29 »
Waarom betaald je daar dan een premie voor...  ::) ???

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: Hoe is het nu met museummateriaal Nurnberg?
« Reactie #19 Gepost op: 04 August 2008, 01:47:41 »
Het meest waarschijnlijke is, dat DB geen 'echte' verzekeringspremie betaald. DB is, net als menig heel groot bedrijf, een zogenaamde zelfverzekeraar. In plaats van premie aan een externe verzekeraar te betalen, plaatsen ze reserveringen in een eigen waarborgfonds.

In het geval van een schade wordt vanuit dat waarborgfonds betaald. Het waarborgfonds zelf heeft op zijn beurt weer de aansprakelijkheid boven een bepaald bedrag (heel hoog bedrag) ondergebracht op de assurantie-beurs. Dat is een soort beurs, zoals een aandelen beurs, waar risico's worden verhandeld - en assuradeuren risico's inkopen. Waarborgfondsen 'kopen' op die manier dus een vangnet voor grote rampen.

Zelfverzekeraars vallen onder dezelfde wet- en regelgeving als alle 'normale' banken en verzekeraars. Het grote voordeel voor een bedrijf is dat de reserveringen in het waarborgfonds geen cashflow veroorzaken (jaarlijks verzekeringspremie betalen) en de reserveringen zijn onderdeel van het eigen vermogen.

Je komt -ook bij Nederlandse bedrijven- vaak dit soort constructie's tegen. Bedrijven zoals bijvoorbeeld Philips hebben een eigen ziektekostenverzekering, een eigen pensioenfonds, eigen schadeverzekeringen voor auto's en eigen verzekeringen voor aansprakelijkheden.
Auto's (en vrachtwagens) bijvoorbeeld worden op die manier alleen WA 'verzekerd', All Risc verzekeren doen ze niet aan. De premie-besparingen stoppen ze in een 'spaarpotje' en daaruit koop je gewoon een nieuwe auto als het nodig is.

Sander