@AutomausIk zat even te kijken op die web editor, ziet er wel leuk uit. Het lukt me alleen niet om instructies toe te voegen. Dus ik neem aan work in progress.
En dat zelf opletten, is juist wat ik wilde automatiseren
Er is wat mij betreft geen twijfel of de vraag van Rogier opgelost kan worden met een besturingssysteem zoals Koploper of iTrain.Al deze systemen kosten veel tijd om te leren.
Wat niet kan:Automaus "weet" niet welke lok waar is, dus je kunt niet vanuit een willekeurige lokatie op je baan automatisch naar een (willekeurig) spoor in je schaduwstation rijden. Automaus weet ook niet wat het baanplan is. Wil je random kunnen rijden heb je baanautomatiseringssoftware nodig, wil je 100% gegarandeerd zeker weten of een bepaalde lok op een bepaalde plaats is heb je RailCom nodig.Met automaus kun je een baan automatiseren door een soort dienstregeling te maken waarin je opeenvolgende instructies zet, zoals omzetten van een wissen, een bepaalde tijd wachten, een lok aansturen, wachten tot een bezetmelder bezet/vrij is, etc.Het grote voordeel is dat je zonder computer en zonder lange handleidingen door te ploeteren binnen zeer korte tijd je baantje kunt automatiseren.
En misschien is het koudwatervrees van mijn kant, dat kan natuurlijk ook