Leuk zo'n bakkie, zeker als het karakteristieke geluid er dadelijk ook in zit!Deze loc'en hadden onderling wel verschillende bufferbalken; De 500'en en een deel van de eerste 600'en hadden aan de motorzijde een "smalle" bufferbalk (de bufferbalk eindigt direct naast de buffers); de rest had een brede. Op de tekening is duidelijk de brede bufferbalk te zien, wat dus niet correct zou zijn voor een 500.Groet,Edwin
Ik vermoed dat Piko net als bij de 2200 wel concessies gaat doet en dat is ook prima, zeker als het er ietsje minder zijn dan bij die 2200.
Er zullen best concessies gedaan zijn om het model betaalbaar te houden en meerdere varianten te brengen. We gaan het zien.Het zal zeker een grote stap vooruit zijn tov het Roco-model
Behalve dan de rijeigenschappen, de slechte stroomafname.
was er ook niet verschil in lange en korte accubakken aan weerszijden van de huif?
Ook aan de cabine zijde is er verschil, de locs met smalle bufferbalken hebben een afronding in het de frame aan cabine zijde. Vanaf de 622, brede bufferbalken huifzijde, en geen afronding in het frame maar haaks. De roco 600 heeft trouwens aan de voorzijde brede bufferbalken en aan de cabinezijde een afgerond frame wat zowieso niet klopt.Hopelijk hebben ze het door bij Piko. Compromie kan zijn om alleen de serie 500 en 601 t/m 621 uit te brengen. Met smalle balken dan