Ik kan er overheen gelezen hebben, maar ik vraag me af, wat een goede cv-waarde voor de maximale snelheid is. Af fabriek staat die op 200, maar als ik het locje zo laat rijden, lijkt me dat veel te snel te zijn.
Mijn ervaring is dat asbjes een enorm verschil geven bij 3rail(C-rails)het opdrukken door de sleper in niet zichtbaar wel vermoed ik dat de verhouding sleper VS de hippel veel weerstand opleverd.
Niet vergeten om dan CV6 ook te verlagen zodat die steeds op 1/3 van de waarde van CV5 staat.
Ik heb hier geen nieuwe ongebruikte Loksound V5 meer liggen, maar ik vermoed dat de 3-puntskurve standaard niet geactiveerd is.
Nee hoor. Maak maar eens een nieuw project aan voor bijvoorbeeld een Lokpilot 5 basis aan. Dan zie je dit op het tabblad Motor Settings
[...]Piko decoders haal ik er gelijk uit als ik die tegenkom.[...]
Dan kun je die toch proefondervindelijk verlagen tot je wel tevreden bent? Niet vergeten om dan CV6 ook te verlagen zodat die steeds op 1/3 van de waarde van CV5 staat.
ik weet niet of dit voltages over alle decoders gestandaardiseerd zijn dan wel merkspecifiek zijn
Dat vind ik een beetje (te) ver gaan. Zonde van het geld om een prima werkende decoder te vervangen. Als ik een analoog model digitaal maak, gaat er wel altijd een lopi in. Ik hoef bij dit model ook niet te functiemappen o.i.d., alleen de maximale snelheid wil ik aanpassen.