Al een tijd lagen bij mij 2 modellen van de 3500 II van Liliput in de kast met de bedoeling om een van die twee over te spuiten in de groene uitvoering. Ik dacht een snel klusje, maar dat is nogal tegengevallen. Net als mijn poging om van het inmiddels gereed gekomen model hier een toelichting te geven wat er allemaal voor nodig was. En dat was weer eens meer dan ik oorspronkelijk dacht en op punten is deze nog steeds niet af.
De lantaarns op de bufferbalk moeten ook vervangen worden door NS lantaarns.
Pag 96, 109, NS 3520 met Zwitserse lantaarns. Pag 113 NS 3520 met NS lantaarnsPag 121, NS 3519 met NS lantaarns op de bufferbalk en een Zwitserse lantaarn op de rookkastdeur.Pag 136 met zowel NS als SBB lantaarnsDe 3502, 3519 en 3520 hebben in elk geval op een bepaald moment bronzen nummerplaten gekregen ipv de opgeschilderde platen.Eelco
n interessant onderwerp en zal die blijven volgen.Uit interesse ooit de aanpassing aan het dak van de cabine gezien:)?
Ik denk toch voorzichtig dat alle groene (slechts 3 stuks volgens Jos Burgemeester) bij het verkrijgen van de groene kleur met zwarte biezen en bronzen nummerplaat allemaal NS lantaarns en NS buffers kregen.