Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door StefanNL_Plays
Vandaag om 00:07:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:15
Veevervoer ss/ ns door grossraumwagen
05 September 2025, 23:11:25
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
05 September 2025, 22:54:27
6 en 7 september terug naar toen door Overet
05 September 2025, 22:47:06
Minder wissels door Thom
05 September 2025, 22:27:50
Stalen D 4 deurs spoor 0 door arnout
05 September 2025, 21:52:54
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
05 September 2025, 21:48:22
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
05 September 2025, 21:46:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door cor_b
05 September 2025, 21:10:00
Digitale kraan Roco 46801 door VAM65
05 September 2025, 20:23:33
Modelspoorbaan van Einte door einte
05 September 2025, 19:55:37
LIMA IRM Cardanassen door Silvolde
05 September 2025, 19:52:10
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
05 September 2025, 19:34:23
Kato 2026 door Gino
05 September 2025, 19:16:07
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
05 September 2025, 19:14:38
Welke winkel voert deze merken? door spoorzeven
05 September 2025, 18:54:08
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
05 September 2025, 18:50:20
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
05 September 2025, 18:32:56
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door Ferdinand Bogman
05 September 2025, 18:11:57
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door janw
05 September 2025, 18:11:31
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Wim Vink
05 September 2025, 17:31:45
PB Models, ICR-rijtuigen door Ben
05 September 2025, 17:10:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
05 September 2025, 16:02:59
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
05 September 2025, 15:58:04
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
05 September 2025, 14:38:09
Albert's fantasie in schaal 0e door spoorijzer
05 September 2025, 14:11:16
Waar is dit? door Eric v C
05 September 2025, 12:18:17
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door spoorijzer
05 September 2025, 11:51:21
Een Rotterdams gebouw door Gerco van Beelen
05 September 2025, 11:43:23
  

Auteur Topic: Minder wissels  (gelezen 7663 keer)

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2910
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Minder wissels
« Reactie #105 Gepost op: 05 September 2025, 12:39:20 »
Ik heb de indruk dat de OV-sector in Zwitserlands dat beter doorheeft dan in Nederland. Zeker in het stads- en steekvervoer lijkt men hier vooral het voertuig hard te willen laten gaan met korte routes en weinig haltes. Dat de reiziger dan deur-tot-deur niks korter en vaak zelfs langer onderweg is, wenst men niet te zien.

Ik heb de indruk dat we daarmee op een pijnpunt terecht komen. In Nederland zijn stads- en streekvervoer geprivatiseerd. Ieder bedrijf heeft er baat bij te kunnen zeggen dat zijn deel zo vlot mogelijk geregeld is. Dat dat dan vervolgens op een andere onderneming niet meer goed aansluit is minder relevant. Is er misschien geen privatiseringsronde geweest in Zwitserland? Alles nog in één hand (de staat)?

Keska

  • Offline Offline
  • Berichten: 425
Re: Minder wissels
« Reactie #106 Gepost op: 05 September 2025, 12:45:03 »
Nee, geen privatiseringsronde.
Is geen EU-lid.
Ronald

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8665
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Minder wissels
« Reactie #107 Gepost op: 05 September 2025, 16:22:30 »
Ja, dat is makkelijk, het gesprek gaat niet de kant op die je wilt horen en dan bestempel je het maar als zinloos.

Draagt goed bij aan de rest van je egocentrische standpunt.
Dank Thom. Je bevestigt precies wat ik bedoel.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Re: Minder wissels
« Reactie #108 Gepost op: 05 September 2025, 22:27:50 »
Ik heb de indruk dat we daarmee op een pijnpunt terecht komen. In Nederland zijn stads- en streekvervoer geprivatiseerd. Ieder bedrijf heeft er baat bij te kunnen zeggen dat zijn deel zo vlot mogelijk geregeld is. Dat dat dan vervolgens op een andere onderneming niet meer goed aansluit is minder relevant. Is er misschien geen privatiseringsronde geweest in Zwitserland? Alles nog in één hand (de staat)?
Het creëren en overnemen van aansluitingen staan veelal gewoon verwerkt in het wissen pakket van een concessie hoor.