Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Op Zuid (NL H0) door hervé
Vandaag om 18:45:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 18:33:43
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Jan Bennink
Vandaag om 18:31:53
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door klusser
Vandaag om 18:25:05
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Jan Bennink
Vandaag om 18:24:09
Overstap naar HTM door defender
Vandaag om 18:23:48
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
Vandaag om 18:22:28
Een leuke vrachtwagen door defender
Vandaag om 18:20:53
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 18:01:34
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ben
Vandaag om 17:51:04
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
Vandaag om 17:36:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 17:27:51
Terschellinger Spoor door defender
Vandaag om 17:15:47
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 16:59:26
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:58:17
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 16:36:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn193
Vandaag om 16:30:06
De fabriek - Spoor 0 door g-j
Vandaag om 16:13:49
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:02:14
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 15:29:48
Welke decoder is dit? door Ben
Vandaag om 15:09:20
Tram reageert niet door R1954
Vandaag om 15:00:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:11:34
PB Models, ICR-rijtuigen door serie1200
Vandaag om 14:10:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door nighttrain1
Vandaag om 14:09:15
Nieuwe generatie spoorseinen NL door Eric B
Vandaag om 13:59:34
Kato ETA 515 door mamory
Vandaag om 13:42:14
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:20:07
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
Vandaag om 13:16:35
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 11:57:43
  

Auteur Topic: Botsing VIRM met heftruck.  (gelezen 16301 keer)

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: Botsing VIRM met heftruck.
« Reactie #45 Gepost op: 08 June 2008, 23:30:53 »
Wat een prima actie. Snelreming inzetten, alarmoproep en dan naar achteren rennen en nog snel 'n kind veilig stellen ! Knap.

Je reed baanvaksnelheid, 140 km/h. Welke snelheid is dat dan na die 50 meter snelremming - dus welke snelheid schat je bij de klap ?

Sander

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Botsing VIRM met heftruck.
« Reactie #46 Gepost op: 08 June 2008, 23:51:21 »
Zoiets hoor je wel vaker, dat een tegemoet komende trein er nog eens opknalt, omdat de eerst machinist gewond is en dus het andere spoor niet kan blokkeren.

@Sander, die klap komt nog best hard aan. Ik heb 6 jaar geleden met nieuwe Virm remproeven gedaan. Helaas weet ik de getallen niet meer uit het hoofd. Was het niet iets van 700m bij 160?
« Laatst bewerkt op: 08 June 2008, 23:54:28 door stig »
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

roko72

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
Re: Botsing VIRM met heftruck.
« Reactie #47 Gepost op: 09 June 2008, 00:00:10 »
op 50 meter ben ik gevlucht, de remming had ik al eerder ingezet, maar ik schat dat ik 'm toch met ongeveer 100 km geraakt heb.
maar dat is een schatting hoor, kan ook 80 zijn, maar zou ook 120 kunnen zijn.

@Stig:

daar zou je gelijk in kunnen hebben.
Virms kunnen heel hard remmen, en onder ideale omstandigheden staan ze binnen 5 á 600 meter stil.
Als ik kijk naar de afstand die wij nog afgelegt hebben, dan heb ik 'm fors geraakt.
Omdat ie ontspoorde, en die heftruck vast onder het draaistel zat, remt dat óók nog behoorlijk.

Als ik dat allemaal optel, weet ik zeker dat ik minstens nog 100 gereden heb!!

« Laatst bewerkt op: 09 June 2008, 00:03:22 door roko72 »

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: Botsing VIRM met heftruck.
« Reactie #48 Gepost op: 09 June 2008, 00:14:06 »
Je hebt vast heel snel gereageerd. Maar toch, 50 meter afstand bij 100 km/u. Dan had je 1,8 seconde om weg te rennen - dat is niet veel. Laat het iets meer meters zijn geweest, dan nog heb je razend snel moeten reageren. Dan zie je in feite hoe hard 100 km/u wel niet gaat.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Botsing VIRM met heftruck.
« Reactie #49 Gepost op: 09 June 2008, 00:15:15 »
Hij had geen veiligheidsgordel om hè, die eerst af moet. ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

roko72

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
Re: Botsing VIRM met heftruck.
« Reactie #50 Gepost op: 09 June 2008, 01:05:07 »
Je hebt vast heel snel gereageerd. Maar toch, 50 meter afstand bij 100 km/u. Dan had je 1,8 seconde om weg te rennen - dat is niet veel. Laat het iets meer meters zijn geweest, dan nog heb je razend snel moeten reageren. Dan zie je in feite hoe hard 100 km/u wel niet gaat.

 :-[ :-[ je hebt helemaal gelijk  :-[ :-[ :-[
het zal eerder 150 meter geweest zijn...........................50 meter is ongeveer de portaal afstand...............en het was verder dan dat.

excuse moi

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Botsing VIRM met heftruck.
« Reactie #51 Gepost op: 09 June 2008, 01:40:40 »
Je hoeft je echt niet te verontschuldigen hoor! Dit soort dingen is altijd lastig.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

roko72

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
Re: Botsing VIRM met heftruck.
« Reactie #52 Gepost op: 09 June 2008, 15:51:24 »

Lvdwerf

  • Gast
Re: Botsing VIRM met heftruck.
« Reactie #53 Gepost op: 09 June 2008, 15:57:36 »
doet niet :( got error 28 from storage engine
jeej nu doet wel
« Laatst bewerkt op: 09 June 2008, 16:03:55 door Lennert v.d. Werf »

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)